Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset rakastavat vihata ulkonäköään?

Vierailija
12.12.2014 |

http://www.iltalehti.fi/pinnalla/2014121018916196_iq.shtml

Otsikko ei siis oma kysymykseni vaan Iltalehdestä poimittu. Jutun pointti on brittiläisen bloggarin pohdinta, miksi hän itse häpeilee ulkonäköään esim. aamuisin ja alastomana, kun taas hänen miehensä vilpittömästi pitää häntä kauniina ja himoitsee häntä. Ajatuksia aiheesta?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatukseni aiheesta... sanon usein miehelleni, että hän on komea ja seksikäs, ihanin mies jonka olen tavannut. Sanon asiat siksi, koska rakastan häntä ja haluan tehdä hänelle hyvän olon. Saan sen vuoksi itsekin enemmän kehuja. Mies on ihan tavallinen mölliäinen, ei todellakaan mikään komistus :)

Kehuminen ei siis tavallaan liity toisen ulkonäköön mitenkään, vaan toimivan parisuhteen dynamiikkaan. Ja minusta kehuminen on juuri siksi ihanaa, että parhaimmillaan se eheyttää ihmisen. Tunnet itsesi kauniiksi, hyväksi, halutuksi. Sen kaltaisessa illuusiossa ei ole mitään väärää.

Vierailija
2/18 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehden kirjoitus oli typerä. Se oli kirjoitettu olevinaan kivaksi ja kannustavaksi, mutta se oli lähinnä ärsytystä herättävä ja halventava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Meillä naisilla on kyllä hassuja näkemyksiä kauneudesta. Pitäisi luottaa vaan itseensä ja se jo tekee ihmistä kauniimmaksi. Itseluottamua. Oli meikkiä tai ei. Mun mies harvoin kehuu minua niin että sanoisi mitään ulkonäkööni liittyvää. Kuitenkin hän saa tuntemaan itseni todella rakastetuksi, hellii ja halii aina. Kiinnittää huomiota asioihin, joita teen ja on iloinen niistä. Silloin kun hän kehuu kauniiksi, se tuntuu tosi hyvältä. Ja minä haluan uskoa täysin sinisilmäisesti kaiken kauniin, mitä hän minulle sanoo. Sekin on tärkeää.

Vierailija
4/18 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltalehtien jutut on joo vähän tuollaisia ylipäänsä... :/ Enkä ole lukenut alkuperäistä blogia. Mutta itse asia on ihan kiinnostava. Monille naisille se ulkonäön häpeileminen tuntuu olevan ongelma, tai sitten ihan jo tavaksi tullutta. Jos olisin mies ja kehuisin naistani esimerkiksi juuri 2:n mainitsemista syistä tai myös koska se nainen on vain mielestäni aivan totaalisen ihana, itseäni ärsyttäisi valtavasti jos nainen silti vuodesta toiseen vain mollaisi itseään. - Ap

Vierailija
5/18 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On turha luulla luuta liha ja lampaan päätä makkaraksi. Näkeehän sen itse peilistä millainen on. Miehet nyt vaan sanoo koska niin kuuluu sanoa että kumppani olisi hyvällä tuulella ja antavainen. Tämän tietää kaikki. 

Peilistä näkee totuuden, miehen katse ja sanat eivät ole totuus, koska mies kaunistelee,valehtelee tai katsoo naistaan vaaleanpunaisten lasien läpi.

Vierailija
6/18 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 09:14"]

On turha luulla luuta liha ja lampaan päätä makkaraksi. Näkeehän sen itse peilistä millainen on. Miehet nyt vaan sanoo koska niin kuuluu sanoa että kumppani olisi hyvällä tuulella ja antavainen. Tämän tietää kaikki. 

Peilistä näkee totuuden, miehen katse ja sanat eivät ole totuus, koska mies kaunistelee,valehtelee tai katsoo naistaan vaaleanpunaisten lasien läpi.

[/quote]

*lihaksi

Vierailija
7/18 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut monen naisen kanssa jota olen pitänyt seksikkäänä, kauniina, ihanana jne..Nainen ei ole nähnyt kuin vikoja itsessään ja keskittynyt niihin ja samalla tavalla vähätellyt itseään kuin kommentoijat tässä ketjussa. Mikään mahti maailmassa ei olisi saanut näitä naisia uskomaan, että olen rehellinen ja olen oikeasti sitä mieltä.

Niin ja nämä naiset eivät olleet missejä. Te naiset olette ihan liian kriittisiä itsellenne, antakaa vähän armoa itselle, tuskallista joskus lukea ja kuunnella kuinka paljon te tunnutte vihaavan omaa ulkonäköänne.

Tm35

Vierailija
8/18 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ihmetteli kun tapasimme miten avoimesti voin liikkua alasti kotona häpeilemättä. Kaikki hänen entiset naisystävänsä olivat häpeilleet kroppaansa ja jopa halusivat seksiä vain t-paita päällä. Minä olin yh, synnyttänyt, imettänyt enkä hävennyt itseäni eikä siihen olisi ollut edes mitään tarvetta. Tiedän olevani aika ok.

Vierailija
9/18 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en nähnyt peilistä totuutta! Näin peilistä ihan kaikkea muuta kuin hyvännäköisen naisen ennen kuin aloin pyöriä miesvaltaisissa kaveriporukoissa joskus parikymppisenä, enkä ollut ollenkaan tajuta kun tuntui olevan itsestäänselvyys että oon hyvännäköinen niiden mielestä. Naisetkin alko sitten sanoa samaa jossain vaiheessa, mutta en oikein usko sitä vieläkään yli kolmekymppisenä.

Varmasti suurimmalla osalla niistä miehistä oli omia motivaatioita eivätkä ihan varmasti olleet objektiivisia vaikka kavereita oltiin ja sellaisina pysyttiin. Uskon enemmän nykyisen oman mieheni satunnaisia kehuja, hän ei ole sellaista "oot kaunein nainen maailmassa" -tyyppiä vaan enemmänkin tokaisee että "näytät söpöltä!" ja antaa pusun perään. Sillähän sitä on merkitystä, eikä sillä että oonko oikeasti hyvännäköinen vai en :)

Vierailija
10/18 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja siis en tarkottanut tota minään itsekehuna, en siis vieläkään ole samaa mieltä kehujien kanssa, paitsi joskus hyvänä päivänä. Tarkoitin että peili ei kerro mulle sitä mitä muut oikeesti näkee, oli se "totuus" mikä tahansa. -10

Vierailija
11/18 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse väittäisin, että jos suomalainen mies sanoo sinua kauniiksi hän yleensä tarkoittaa sitä ja muutenkin on paljon rehellisempi kuin monet ulkomaanelävät joiden kulttuuriin on sisäänrakennettu naisten lepertely ja kehuminen. Ja nyt puhutaan normaaleista miehistä, ei teineistä, pikkupojista tai jostain häiriintyneistä jotka haluvat vain pistää toisia alas.

Vierailija
12/18 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 08:47"]

Ajatukseni aiheesta... sanon usein miehelleni, että hän on komea ja seksikäs, ihanin mies jonka olen tavannut. Sanon asiat siksi, koska rakastan häntä ja haluan tehdä hänelle hyvän olon. Saan sen vuoksi itsekin enemmän kehuja. Mies on ihan tavallinen mölliäinen, ei todellakaan mikään komistus :)

Kehuminen ei siis tavallaan liity toisen ulkonäköön mitenkään, vaan toimivan parisuhteen dynamiikkaan. Ja minusta kehuminen on juuri siksi ihanaa, että parhaimmillaan se eheyttää ihmisen. Tunnet itsesi kauniiksi, hyväksi, halutuksi. Sen kaltaisessa illuusiossa ei ole mitään väärää.

[/quote]

No huhuh. Minä ainakin kehun puolisoani siksi, että hän on silmissäni maailman komein ja ihanin. Katson häntä ja vatsanpohjassa kouraisee, enkä voisi kuvitella mitään parempaa näkyä. Tottakai tiedostan, ettei hän kaikkien muiden mielestä komein, mutta ei kukaan ole kaikkien mielestä.

En koskaan sano toiselle, että hän näyttää hyvältä, jos en todella tarkoita sitä. Ainoat hetket kun mieheni on näyttänyt silmissäni vastenmieliseltä, on silloin kun hän on ollut todella humalassa. Ja olen muuten myös sen kertonut hänelle suoraan.

Uskon myös vilpittömästi, että mieheni pitää minua maailman kauneimpana naisena silloin kun hän niin sanoo.

Vierailija
13/18 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on huomionhakua. Alemmuuskompleksinen tai itsetunnoton ihminen on usein hyvin itsekeskeinen: "MÄ oon niin kaameen näkönen, katsokaa nyt kaikki MUA miten hirveen läski/ ruma/ tms. MÄ oon!" Hän luulee ja toivoo, että ympärillä olevat ihmiset kiinnittäisivät häneen mahdollisimman paljon huomiota.

Hän voi myös olla ihan yksinkertaisesti henkisesti laiska. Häntä ei kiinnosta maailmassa mikään, hän ei jaksa olla utelias maailman ja muiden oihmisten suhteen. Hänellä ei ole muuta tekemistä, joten hän keskittyy oman ja usein myös muiden ulkonäköön koska sen havainnoiminen ei vaadi vaivannäköä. 

Tai hän on sisäistänyt populaarikulttuurin naisihanteen, uskonut kaikki Beverly Hillsin täydellisten naisten, vaatemainosten, muotiblogien yms. ihanteet ja korvannut niillä omat arvonsa.

Tai voihan hän olla ihan puhtaasti masokistikin. 

Vierailija
14/18 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon mysteeriin minäkin haluaisin saada vastauksen.

Onko kysymys siitä, että naiset vihaavat oikeasti seksiä ja läheisyyttä, ja tuo on pätevä tekosyy torpata miehen lähentelyt? 

Vai meneekö juttu siten, että naiset pitävät itseään rumina ja tämä tunne sitten tappaa naisen eroottiset halut?

Vierailija
15/18 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vähätellyt itseäni sitten teini-iän alun. Siihenkin kohti syynsä se, että olin pyöreä lapsi. Kesti jokusen vuoden todella uskoa, että olin kaunis nuori (ja nyt jo vanhempi) nainen. Myös objektiivisesti ajateltuna, koska tein mallintöitä parikymppisenä. Olen normaali BMI:ssä, mutta varmasti voisin nykyisin olla hoikempikin. Joka tapauksessa en usko itsevähättelyyn ja kannan kehoni kunnialla. Itsevarmuus tuo kauneutta. 

Vierailija
16/18 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:12"]

Vai meneekö juttu siten, että naiset pitävät itseään rumina ja tämä tunne sitten tappaa naisen eroottiset halut?

[/quote]

Näin ainakin minulla. Pidän oikeasti itseäni vastenmielisenä ja olenkin vaikka kysyttäis keltä. Ja se on totuus eikä mitään huomion kalastelua.Voin nimittäin ihan hyvin olla puhumatta siitä. 

Mutta se on kyllä tappanut seksuaalisuuden ja eroottisuuden. Mutta en kyllä tiedä johtuuko se siitä että OLEN ruma vai se että pidän itseäni rumana. Minulla on kyllä halua, mutta ei kykyä(olla seksuaalinen ja olla eroottinen).

Mutta en kyllä ymmärrä miksi kukaan rupsahtanut nainen olisi miehen(kenenkään) silmissä hyvännäköinen kun miehillä on oikeasti mahdollisuus ihailla oikeastikin kauniita naisia,täydellisiä. Uskon vilpittömästi siihen että mies valehtelee tai kaunistelee totuutta.Onhan sen saanut miljoona kertaa palstoilta lukea. Miehet ovat sanoneet netissä anonyymisti että millaiset naiset ovat oikeasti kauniita.

Vierailija
17/18 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 11:01"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:12"]

[/quote]

Näin ainakin minulla. Pidän oikeasti itseäni vastenmielisenä ja olenkin vaikka kysyttäis keltä. Ja se on totuus eikä mitään huomion kalastelua.Voin nimittäin ihan hyvin olla puhumatta siitä. 

Mutta se on kyllä tappanut seksuaalisuuden ja eroottisuuden. Mutta en kyllä tiedä johtuuko se siitä että OLEN ruma vai se että pidän itseäni rumana. Minulla on kyllä halua, mutta ei kykyä(olla seksuaalinen ja olla eroottinen).

Mutta en kyllä ymmärrä miksi kukaan rupsahtanut nainen olisi miehen(kenenkään) silmissä hyvännäköinen kun miehillä on oikeasti mahdollisuus ihailla oikeastikin kauniita naisia,täydellisiä. Uskon vilpittömästi siihen että mies valehtelee tai kaunistelee totuutta.Onhan sen saanut miljoona kertaa palstoilta lukea. Miehet ovat sanoneet netissä anonyymisti että millaiset naiset ovat oikeasti kauniita.

[/quote]

Uskon vilpittömästi, että sinä olet erittäin älykäs ihminen ja kirjoitat näitä viestejäsi, jotta saisit naiset entistä epävarmemmiksi. Viesteistäsi paistaa läpi valheellinen viattomuus. Joten olen pahoillani, kiusaamisyrityksesi loppuu tähän.

Vierailija
18/18 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 11:06"]

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 11:01"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:12"] Tuohon mysteeriin minäkin haluaisin saada vastauksen. Vai meneekö juttu siten, että naiset pitävät itseään rumina ja tämä tunne sitten tappaa naisen eroottiset halut?   [/quote] Näin ainakin minulla. Pidän oikeasti itseäni vastenmielisenä ja olenkin vaikka kysyttäis keltä. Ja se on totuus eikä mitään huomion kalastelua.Voin nimittäin ihan hyvin olla puhumatta siitä.  Mutta se on kyllä tappanut seksuaalisuuden ja eroottisuuden. Mutta en kyllä tiedä johtuuko se siitä että OLEN ruma vai se että pidän itseäni rumana. Minulla on kyllä halua, mutta ei kykyä(olla seksuaalinen ja olla eroottinen). Mutta en kyllä ymmärrä miksi kukaan rupsahtanut nainen olisi miehen(kenenkään) silmissä hyvännäköinen kun miehillä on oikeasti mahdollisuus ihailla oikeastikin kauniita naisia,täydellisiä. Uskon vilpittömästi siihen että mies valehtelee tai kaunistelee totuutta.Onhan sen saanut miljoona kertaa palstoilta lukea. Miehet ovat sanoneet netissä anonyymisti että millaiset naiset ovat oikeasti kauniita.   [/quote] Uskon vilpittömästi, että sinä olet erittäin älykäs ihminen ja kirjoitat näitä viestejäsi, jotta saisit naiset entistä epävarmemmiksi. Viesteistäsi paistaa läpi valheellinen viattomuus. Joten olen pahoillani, kiusaamisyrityksesi loppuu tähän.

[/quote]

Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi