Kertokaa nyt mistä opiskelija saa niitä töitä
Kommentit (25)
Suomen tyhmä politiikka on ajanut pienet työt pois markkinoilta. Ei kannata tarjota mitään pientä työtä: liikaa byrokratiaa, liikaa riskejä yrittäjälle, tuet menee opiskelijoilta ja työttömilta jne...
kusipäisen tyhmää politiikkaa ja lainsäädäntöä
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 09:05"]
Kauppoihin, kierratyskeskukseen, ravintolaan, oman alan yrityksiin harjoittelijaksi? Etatyot netista? Minulla ei ole ollut mitaan vaikeuksia loytaa tyopaikkoja, aloitin ihan kebabpizzerian tarjoilijana, siita kauppaan, siita helppoihin hyvinpalkattuihin nettietatoihin, omalle tiedekunnalle avustajaksi ja isoon kansainvaliseen firmaan oman alan toihin! Voi olla aika klisee, mutta kaikki tyot olen saanut ihan vaan reippaudella kysya ja teeskentelematta. Pizzeriatyon ja oman tiedekunnan tyot sain ihan vaan kysymalla, ei niihin ollut mitaan avoimia tyopaikkoja. Suhteista valittaminen on puppua, jos minakin juurettomana maahanmuuttajana loydan toita ihan sormia napsauttamalla :)
[/quote]
En kylla ymmarra yhtaan mita alapeukutatte? Kerroin ihan vaan omia kokemuksiani tyonhausta. Lukiossa ollessa kohtasin ap:n ongelman, kun "mistaan ei saa toita" - toisin sanoen lahettelin mol.fi:n kautta mitaan sanomattomia hakemuksia vahan sinne sun tanne. Heti kun oikeasti aktivoiduin tyonhakuun niin aina olen loytanyt toita. Ravintoladuunin loysin heti ensimmaisena paivana kun menin kavelylle keskustaan, marssin pizzeriaan ja kysyin kassalta olisiko heilla antaa toita. No oli, paikan pitajat ottivat minut avosylin vastaan ja olivat todella onnellisia kun saivat suomenkielisen tyontekijan!
En tieda miten myohemmat kokemukseni toimisivat Suomen kontekstissa, mutta oikeasti minut on aina palkattu kun olen toita mennyt rehellisesti kysymaan tai hakemaan ihan kaikelle kansalle avoiiin paikkoihin. En ole luikerrellut sisaan mistaan takaporteista tai mennyt minkaan nepotistilinjan kautta, ihan haastattelujen ja testien perusteella olen paassyt tiimeihin.
Mielestani siis toita kylla loytyy aina, pitaa pitaa vain silmat ja korvat auki... Ja anteeksi nyt alapeukuttajille jos loukkaannuitte siita etta kukaan ei sohvan pohjalta tule repimaan toihin.
Mä teen keikkaa ravintoloihin vuokrafirman kautta ( Staffpoint). Parasta on, kun voi itse päättää paljonko tekee töitä, eli voi sovittaa työvuorot niin ettei opiskelu kärsi.
Näin joulun alla posteihin kiireapuun. Kaupan kassalle, Heseen tai muuhun hampparavintolaan, ravintoloihin extraamaan, henkilöstövuokrausfirmoihin ilmoittaudu (Seure pääkaupunkiseudulla hoitaa päiväkotiiin, kouluihin siivoustyöhön tai iltavaksiksisi jne. jne..)
Vuokrafirmojen kautta saa kätevästi iltatöitä ja lyhyempiä keikkoja, mainettaan parempia!
Tsekkaa esim Suomen Henkilöstötalo http://www.henkilostotalo.fi/tyonhakija/tyopaikat/