Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä suurin osa koronavirustartunnoista tulee ?

Vierailija
14.10.2021 |

Tartuntoja on paljon muualta tulleiden keskuudessa, ihmisillä jotka eivät ole rokotettuja ja toinen ryhmä ovat koululaiset. Tämän perusteella olisin sitä mieltä, että vaarallisempia tartunnan saamisen kannalta ovat muualta tulleet ja kaikki koululaiset. Eli suureksi osaksi rokottamattomat ihmiset.

Koronavirus leviää päiväkodeissa ja kouluissa, myös kodit mainitaan tartunnan lähteiksi, mutta jostakin ne tartunnat sinne kotiin tulevat, todennäköisesti eniten päiväkodeista ja kouluista. Hyvin merkittäviä koronaviruksen levittämisen kannalta ovat kaikki ravintolat, baarit yms ja tapahtumat.

Ne kantaväestöön kuuluvat nuoremmat ihmiset jotka eivät ole ottaneet rokotetta, syystä tai toisesta, jotka liikkuvat ravintoloissa ja tapahtumissa aktiivisesti, varmasti tartuttavat myös merkittävissä määrin kaikkia muita ihmisiä.

Jos he kaikki ottaisivat rokotteen, he tartuttaisivat yhä, mutta eivät kuormittaisi sairaanhoitoa niin paljoa sairastuessaan.

Jos olen ymmärtänyt kaiken oikein, THL:n näkemys on se, että rokotetut tartuttavat koronavirusta selvästi vähemmän kuin rokottamattomat. Itse en uskaltaisi sanoa aivan noin.

Tartunnan saamiseen ja levittämiseen vaikuttaa mielestäni muut asiat enemmän kuin vain se, onko ihminen rokotettu vaiko ei.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko oireeton ja rokotettu ihminen levittää koronavirusta ?

Oireeton ihminen ei voi tietää tartuntoja levittäessään, että hänellä on koronavirus.

Kahdesti rokotetuttuja oireettomia ei yleensä kehoiteta menemään testeihin.

Jos kutsut kylään oireettoman ihmisen, voit toki saada tartunnan ja oireeton voi itse saada oireita vasta myöhempinä päivinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan