Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keltaista limpparia kipeänä

Vierailija
11.12.2014 |

Minulle sanottiin aina pienenä, että pitää juoda keltaista limpparia, kun oli kuumetta tai muuten kipeä. Nyt parikymppisenä olen kuumeessa ja isä toi jälleen keltaista limpparia juomaksi. Onko sillä keltaisella nyt jotain väliä oikeasti, ei kai? Onko muille sanottu vastaavaa tai muita "pakollisia" juttuja mitä tehdä/syödä/juoda kipeänä?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 23:56"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 23:53"]Mulla ihan sama, faija toi keltasta jaffaa kun olin kipeenä :) ja itsekin miettinyt samaa kun ap. Nesteytystä ja sokeria varmaan saisi mistä tahansa limusta, kysymys kuuluikin, että miksi juuri keltaista.
[/quote]

Näinpä juuri! Luulis että ainakii kokiksessa ois enemmän sokeria, jos sitä pitäs paljon saada (yhtä märkiähän ne ainakin ovat;) )

-ap
[/quote] tää kolmentti herätti taka-ajatukset

Vierailija
22/30 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 00:55"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 23:56"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 23:53"]Mulla ihan sama, faija toi keltasta jaffaa kun olin kipeenä :) ja itsekin miettinyt samaa kun ap. Nesteytystä ja sokeria varmaan saisi mistä tahansa limusta, kysymys kuuluikin, että miksi juuri keltaista.
[/quote]

Näinpä juuri! Luulis että ainakii kokiksessa ois enemmän sokeria, jos sitä pitäs paljon saada (yhtä märkiähän ne ainakin ovat;) )

-ap
[/quote] kolmentti :"D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 00:56"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 00:55"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 23:56"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 23:53"]Mulla ihan sama, faija toi keltasta jaffaa kun olin kipeenä :) ja itsekin miettinyt samaa kun ap. Nesteytystä ja sokeria varmaan saisi mistä tahansa limusta, kysymys kuuluikin, että miksi juuri keltaista.
[/quote]

-ap
[/quote] kolmentti :"D
[/quote] i'm so sorry

Vierailija
24/30 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sai keltaista jaffaa yrjötaudissa. Yhden kerran muistan saaneni jopa punaista jaffaa :O

no, tämän takia en ainakaan 35 vuoteen ole halunnut jaffaa juoda. Nyt kun tytär on sitä ostanut,niin olen todennut hyvänmakuiseksi kyllä. 

Sama kun nuorena lantras Vodkalimen Spriteen. Ja sitten yrjöttiin niin maan helevetisti. Ja enpä ole Spriteäkään sen koommin halunnut juoda. Ja drinksuja limulla en saa alas. Olipa mitä limsaa tahansa. Varmaan liittyy lapsuuteen/nuoruuteen.

Vierailija
25/30 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kipeänä aina syötetään mahdollisimman terveellistä ruokaa. Sokerista ei puhettakaan. Sokeri vain pahentaa kipeyttä, sillä se lisää huonoja bakteereja. Ruoaksi kotitekoista ruokaa ja juomaksi sokeritonta mehua tai vettä. Tai sitten sokeritonta limua, siis stevialla makeutettua, mitä harvoin saan.

Vierailija
26/30 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan saaneeni lapsena keltaista jaffaa kipeänä. Omalle lapselleni annan sitä mitä hän jaksaa ja kykenee syömään, kun on sairaana. Yleensä ne on tavalliset sipsit, pillimehu ja banaani, mitkä uppoaa.

Vierailija
27/30 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin oli aina keltaista jaffaa, mutta vain mahatautijuomana. Flunssassa sitten mustaviinimarjamehua, äidin itse rakkaudella keittämää. 

Tuttu oli au pairina ulkomailla ja siinä perheessä oksennustautiset apset sai sipsejä ja coca colaa. Sipsit kyllä maistuu superhyperhyviltä mahataudin toipumisvaiheessa, just siinä kun pystyy ekaa kertaa ajattelemaan syömistä. Piti heti kokeilla. :)

Vierailija
28/30 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle juotettiin oksennustaudissa keltaista jaffaa. Aina kun edes näen keltaisen jaffapullon, alkaa tuntumaan että kohta tulee oksennus. Yök, en voi sietää sitä, lapsenakaan en edes tykännyt siitä, haisi pahalle, maistui pahalle ja vielä pahemmalle kun tuli oksennuksena takaisin suuhun. Paljon mielummin imeskelen jotain todella suolaista ja juon vettä kipeänä.

Kuumeessa sentäs ei jaffaa tuputettu vaan sain juoda kotipihan marjoista tehtyä mehua ja syödä niitä marjoja jäisinä.

Vierailija
29/30 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Doctor Pepper - sun kannata aina anta vatsa tauti potilas. DR PEPPER maku on sama ku yskalaake! Ja on paljo halvempa!!!

Vierailija
30/30 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyödytä mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi