Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyi olkoon! Monet tekevät piparkakkutalon, mutta eivät

Vierailija
11.12.2014 |

suojaa sitä mitenkään. :O sitten kun se talo on muutaman viikon lojunut pöydällä tai hyllyllä pölyä keräämässä niin syödään pois. Mites teillä?

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 06:58"]Ja laagär en nahanhoitoaeresol på piipparkaakkahuusset varje daa. De e tyydliiggen jette braa siihen tarkoitukseen okso.
[/quote]

Oh faan!! Ja meenar AEROSOL, förstoos!

Vierailija
2/64 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 22:57"]suojaa sitä mitenkään. :O sitten kun se talo on muutaman viikon lojunut pöydällä tai hyllyllä pölyä keräämässä niin syödään pois. Mites teillä?
[/quote]

Nyt oikeesti..mitä helvettiä, avuttomat ihmiset?! Piparkakkutalo KUULUU SUOJATA huoneoölyltä kelmulla. Silloin se ei myöskään pääse kuivumaan kelmun ansiosta. Miten voi olla noin avuttomia ihmisiä......

t. Leipuri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan siihen käsidesiä ja liekitän.

Vierailija
4/64 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 05:24"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 22:57"]suojaa sitä mitenkään. :O sitten kun se talo on muutaman viikon lojunut pöydällä tai hyllyllä pölyä keräämässä niin syödään pois. Mites teillä?
[/quote]

Nyt oikeesti..mitä helvettiä, avuttomat ihmiset?! Piparkakkutalo KUULUU SUOJATA huoneoölyltä kelmulla. Silloin se ei myöskään pääse kuivumaan kelmun ansiosta. Miten voi olla noin avuttomia ihmisiä......

t. Leipuri
[/quote]
Juuri näin. Lapsille selitän, että piparitalossa on tapahtunut rikos ja sen takia poliisi on suojannut rikospaikan, siis piparitalon, kelmulla.

Vierailija
5/64 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kyllä pessyt painepesurilla, menee kätevästi samalla kun pesee sohvat.

Vierailija
6/64 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 22:57"]suojaa sitä mitenkään. :O sitten kun se talo on muutaman viikon lojunut pöydällä tai hyllyllä pölyä keräämässä niin syödään pois. Mites teillä?
[/quote]
Ai jaa, meillä ei kestä syömättä niin kauaa. Muutama päivä ja joku on jo nakertanut kattoa :)

Vierailija
7/64 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 00:14"]Ei piparia saa pesta saippualla, se kuivaa. Pelkka paivittainen vesipesu riittaa.
[/quote]

Siihen on ihan omat saippuansa joiden ph arvo on oikea. Vesipesukin saattaa kuivattaa joten joillekin sopii saippua paremmin. Kuten minulle, kutina loppui heti kun hankin piparisaippuan.

Vierailija
8/64 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja laagär en nahanhoitoaeresol på piipparkaakkahuusset varje daa. De e tyydliiggen jette braa siihen tarkoitukseen okso.

Vierailija
9/64 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
10/64 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pakataan sellofaaniin.

Vierailija
11/64 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 22:57"]

suojaa sitä mitenkään. :O sitten kun se talo on muutaman viikon lojunut pöydällä tai hyllyllä pölyä keräämässä niin syödään pois. Mites teillä?

[/quote]

No ei kai sitä kukaan syö? Viikkoja pöydällä lojunut pipari on pölyinen ja sitkeä. Tosin pölyähän se vaan on.

Vierailija
12/64 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pieni määrä pölyä mikä siiihen ehtii kertyä tuskin ketään vahingoittaa. Tuulisena päivänä, kuivaan aikaan jokainen ulkona liikkuva taatusti hengittää saman verran pölyä. Sekä suun että nenän kautta..ja ehkä ei ap ole siitä vahingoittunut!! Eikä meillä piparien kovuus ainakaan lapsia haittaa vaikka talo tehdään jo hyvissä ajoin ja syödään loppiaisena.

Vierailija
13/64 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 22:57"]

[/quote]

Samaa aattelen! Itse, kun olen tehnyt, olen suojannut sen sellofaanilla, niin viitsiin syödäkin sen sitten, muuten ei tulisi mieleenkään! Mutta tuskinpa tuossa useissakaan paikoissa mitään kovin vaarallista tulee, pölyä ja varmaan niitä eläinten karvoja. Minua kyllä mietityttää ihan myös rasvaisen piparitaikinasta tehdyn talon säilyttäminen huoneenlämmössä - kovin kauaa ei voi pitä, ettei se härskiinny.

Vierailija
14/64 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
15/64 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

: D

Vierailija
16/64 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kääritään sellofaniin tai lasisen kakkukuvun alle.

Vierailija
17/64 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
18/64 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
19/64 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 07:17"]

Se pieni määrä pölyä mikä siiihen ehtii kertyä tuskin ketään vahingoittaa. Tuulisena päivänä, kuivaan aikaan jokainen ulkona liikkuva taatusti hengittää saman verran pölyä. Sekä suun että nenän kautta..ja ehkä ei ap ole siitä vahingoittunut!! Eikä meillä piparien kovuus ainakaan lapsia haittaa vaikka talo tehdään jo hyvissä ajoin ja syödään loppiaisena.

[/quote]

Mitä ihmettä, etkö sinä suojaa itseäsi ja lapsiasi kelmulla tuulisina päivinä?! Hyyyi!

Vierailija
20/64 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei ole koskaan syöty piparitaloa, se on koriste.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi