Hyi olkoon! Monet tekevät piparkakkutalon, mutta eivät
suojaa sitä mitenkään. :O sitten kun se talo on muutaman viikon lojunut pöydällä tai hyllyllä pölyä keräämässä niin syödään pois. Mites teillä?
Kommentit (64)
Ihan hyvää vastustuskykyä siitä saa :)
Mä epäilen et meidän kissatkin käy välillä lipaisemassa sitä :)
Ei pienet pölyt ja pöpöt haittaa mitään, siitä vaan nassuun.
Kyllä me se syödään parin viikon jälkeen, ei se siinä pöydällä huonoksi mene
Kyllähän piparit huuhdellaan ennen käyttöä.
Meillä piparkakkutalo tehdään (kootaan) aatonaattona ja syödään uudenvuodenpäivänä. Voi olla, että on pölyinen, mutta so? Tästä maailmasta saa paskaa sisäänsä pahemmistakin paikoista kuin jouluisin piparkakkutalosta.
mä pyyhin siitä pölyt joka päivä.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 23:03"]Kyllähän piparit huuhdellaan ennen käyttöä.
[/quote]
Siis joo, kuka ei huuhtelis?
Piparit voi myös pestä lämpimällä vedellä ja saippualla.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 23:13"]Piparit voi myös pestä lämpimällä vedellä ja saippualla.
[/quote]
Turha sitä saippuaa on käyttää.
Juuh, mä käytän kyl sappisaippuaa myös.
Muutaman viikon? Ei se meillä niin kauan kestä muutaman päivän korkeintaan.
Minä liotan sitä taloa ensin viinietikassa ja sen jälkeen pala palalta pesen saippualla ja vedellä. Ai että on nannaa
Mä oon pistäny tiskikoneeseen.. pikapesulla ja puhdasta tulee.
Ei piparia saa pesta saippualla, se kuivaa. Pelkka paivittainen vesipesu riittaa.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 23:26"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 23:13"]Piparit voi myös pestä lämpimällä vedellä ja saippualla. [/quote] Turha sitä saippuaa on käyttää.
[/quote]
Joo, ei saippuaa. Voi tulla hiivaa pipariin!
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 23:01"]
Voi voi. .onpa iso murhe.
[/quote]
Mikäs sun ongelma on?
Mä laitn hiuslakkaa suojaksi, pysyy kuulemma parempana.
Mä kostutan piparin aina pirtussa ennen kuin syön, kummallinen olo siitä tuleekin, johtuu kai sit siitä pölystä.
Jos piparitaloon kuitenkin pääsee hiivapöpö, niin luonnonjugurttia päälle vaan. Sama Ph-arvo nääs.
Voi voi. .onpa iso murhe.