Altistuin koronalle mutta pomo käski töihin
Onko se siis oikeasti näin? Tänään kävin testissä, tulos ei ole vielä tullut. Ihan tottako menen mahdollisesti tartuttamaan ihmisiä?
Kommentit (18)
Jos sulla kaksi rokotusta niin töihin vaan. Näin se menee. Vaikka olisi perheessä tartunta.
Meillä sama, ei karanteenia altistustilanteissa, kun on 2 rokotusta takana. Kylläkin on käytävä testissä kun altistuksesta muutama pv, olikohan 3-4pv, kulunut. Hoidan työkseni immuunipuutteisia syöpäpotilaita.
Siis mä en ole saanut vielä yhtäkään rokotetta.
Ap kirjoitti:
Mikset? Siinä tapauksessa pitäisi olla karanteenissa. Ehkä pomosi luuli, että olet rokotettu.
Ap kirjoitti:
Lapsityövoimaa. Yli 12v ovat saaneet jo ekan
Vierailija kirjoitti:
Ap kirjoitti:
Lapsityövoimaa. Yli 12v ovat saaneet jo ekan
Rokotekattavuus ei ole 100%
Tarkoittaako tää että työnantajalla on oikeus tietää typntekijöiden rokotustilanteeesta? Ihan vaan sivuhuomio.
Meillä oli yksi karanteenikausi. Se on syvältä. Jo yksin se kokemus olis saanut minut ottamaan rokotuksen.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaako tää että työnantajalla on oikeus tietää typntekijöiden rokotustilanteeesta? Ihan vaan sivuhuomio.
En tiedä onko oikeus siihen? Periaatteessa jos AP saisi viranomaiselta karanteenipäätöksen, niin ei sen perusteita tarvitse työnantajalle kertoa. AP:llahan voisi vaikka olla sairaus, joka tekee rokotevasteet huonoiksi tai jopa kokonaan tehottomaksi. Mutta karanteenipäätöstä ei kai ruuhkan takia saa välttämättä kuin jälkikäteen, joten ilmeisesti AP:n pitää tosiaan tässä tapauksessa kertoa työnantajalle, että THL:n ohjeiden mukaan hän on nyt karanteenissa.
Ap kirjoitti:
Sinun pitää olla karanteenissa, kunnes kaksi negatiivista testiä osoittaa, että et ole saanut tartuntaa, ota yhteys tartuntatautiviranomaiseen.
Niinistö altistui koronalle. Voi hyvin ,eikä oireita. Viikon lempimisloma tiedossa. Jennin kanssa lemmiskellään ja Viron presidentille haistatetaan Saulin kakkavaipat! Ah ah ah tätä herrasväen onnea ah aha ah!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko oikeus siihen? Periaatteessa jos AP saisi viranomaiselta karanteenipäätöksen, niin ei sen perusteita tarvitse työnantajalle kertoa. AP:llahan voisi vaikka olla sairaus, joka tekee rokotevasteet huonoiksi tai jopa kokonaan tehottomaksi. Mutta karanteenipäätöstä ei kai ruuhkan takia saa välttämättä kuin jälkikäteen, joten ilmeisesti AP:n pitää tosiaan tässä tapauksessa kertoa työnantajalle, että THL:n ohjeiden mukaan hän on nyt karanteenissa.
Joo näin mua äsken ohjeistettiin. Että sanoo pomo mitä vaan, niin töihin ei saa mennä. Pomo siihenkin totesi että VAATII todistuksen NYT. en saa todistusta nyt. Tulee kuulemma n. Viikossa. Voi luoja.
Jos et ole sairaslomalla tai et ole saanut virallista määräystä karanteenista, menet töihin tai kärsit seuraamukset.
Ap.. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo näin mua äsken ohjeistettiin. Että sanoo pomo mitä vaan, niin töihin ei saa mennä. Pomo siihenkin totesi että VAATII todistuksen NYT. en saa todistusta nyt. Tulee kuulemma n. Viikossa. Voi luoja.
Varmaan kannattaa kertoa sitten, että ei ole rokotusta. Se muuttaa tilanteen täysin. Sinua voidaan syyttää yleisvaarallisen tartuntataudin levittämisestä, jos menet. Se on siis rikos ja sinä olet vastuussa ei pomosi.
Vierailija kirjoitti:
Ap.. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan kannattaa kertoa sitten, että ei ole rokotusta. Se muuttaa tilanteen täysin. Sinua voidaan syyttää yleisvaarallisen tartuntataudin levittämisestä, jos menet. Se on siis rikos ja sinä olet vastuussa ei pomosi.
No siis ensinnäkin pomo tietää etten ole rokotettu. Ja toisekseen en ole menossa. Pomo kylläkin sanoi että olen velvoitettu menemään jollen anna todistusta NYT.
Koronana alkuvaiheessa ihmettelin myös tätä käytäntöä. Puolisoni joka oli töissä hotellissa jossa kävi kansainvälisiä vieraita juuri kiinasta silloin, kun korona oli sulkenut suomen ensimmäistä kertaa ja vaimoni altistui eka koronalle sellaiselta ulkomaan vieraalta joka oli saanut positiivisen tuloksen. Puolisolla oli oireita ja soitti päivystykseen, että miten toimintaan. Puoliso joutui karanteeniin mutta minä joka olin töissä kotihoidossa ei tarvinnut jäädä karanteeniin. Myöhemmin puoliso sai positiivisen tuloksen korona testistä niin minua ei edelleenkään laitettu karanteeniin, kun minulla ei ollut oireita. Siinä vaiheessa tiesin, että tämä karanteeni homma ei suojele todellisuudessa niitä ketkä sitä suojaa tarvitsee.
Lisäksi minulla olisi kotihoidosta pari tapausta jossa lääkäri määräsi muistisairaan ihmisen korona karanteeniin (olivat antaneet positiivisen tuloksen) mutta eivät ottaneet huomioon, että tämä muistisairas ihminen ei muistanut tästä korona karanteenista mitään ja lähti JOKA ILTA baariin ja me kotihoitajat haettiin tätä sitten kotia hiljaisin äänin.
Ilmoitus omalle terveysasemalle ja työnantajasi HR:ään saman tien.