Tsunamista 10 vuotta, olitko itse tai tuttavasi tsunamissa?
Miten teille/tutuillenne kävi? Missä päin olitte ja jouduitteko veden varaan, kuoliko teidän seurueesta ketään? Miten elämä lähti sujumaan tuon tsunamin jälkeen?
Tai jos et itse ollut tsunamissa niin saa toki tuttujensa kokemuksiakin kertoa.
Kommentit (22)
Tuttava oli. Hän, hänen vaimonsa ja kaksi lasta kuolivat.
naapurit , ainoastaan yksi tuli takaisin :(
En, mutta eräs yhteyshenkilömme toisesta firmasta kuoli siellä, muita "lähempiä" en tuntenut.
Tuttavaperheestä vain yksi tytär palasi kotiin, vanhemmat ja 2 lasta kuolivat :(
Ystäväni lähes koko indonesialainen tuttavapiiri kuoli :( Hän perheineen muuttanut siis sieltä Suomeen.
Äitini ystävä perheineen oli siellä. Pieni poikansa katosi eikä ole koskaan löytynyt, vanhemmat selvisivät muutalla murtumalla.
Thaimassa olin silloin, onneksi kaukana tsunamialueesta. Kaikki hirvittävät tuhot selvisi itselle kunnolla vasta kun palasin lomaltani Suomeen. Vieläkin karmii ajatus omasta onnellisesta lomanvietosta "paratiisissa" kun muutaman sadan kilometrin päässä tuhannet taistelee hengestään.
Tuttavaperheestä eloon jäi vain kaksi tyttöä - kaksi sisarusta ja vanhemmat kuolivat :(
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:58"]
[/quote]
A.S.?
Naapuri perheestä selvisi vain alle 6kk vauva. En tiedä minne hänet sijoitettiin.
Kaksi lähisukulaistani oli Thaimaassa silloin pahimmalla tuhoalueella. Jostain kummasta syystä juuri heidän hotellinsa jäi pystyyn eikä heille käynyt mitenkään. He eivät edes tajunneet koko tsunamia ennen kuin poistuivat huoneestaan ja näkivät, että koko hotellin ympäristö oli aivan tuhoutunut. Yhteyttä kotiin he eivät saaneet pariin päivään, joten tietysti täällä oltiin huolestuneita. Itse en jotenkin voinut ajatella, että heille olisi käynyt huonosti. Kai ihminen on sillä lailla itsesuojeluvaistoinen. Vasta jälkikäteen vuosia myöhemmin on iskenyt ahdistus siitä, kuinka paljon ihmisiä siellä kuoli ja miten oli vain onnenkauppaa, että minun sukulaiseni sattuivat selviytymään.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:58"]
[/quote]
Samoin. Oli mieheni hyvä ystävä. Se oli ihan karmeaa aikaa, jätti kyllä jälkensä. Osittain vaikuttaa meidän elämään edelleenkin. Meillä kuoli niihin aikoihin yli kymmenen ihmistä lähipiiristä vuoden sisällä...
Lähisukulainen perheineen oli. Kaikki selvisivät, osa sairaalan kautta.
Työkaveri kuoli, tyttöystävä selviytyi.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 20:40"]
Kyllä A.S :*(
[/quote] sorry... :( surullinen tapaus!
Tutut olivat Singaporessa ja selvisivät, kun ehtivät juosta henkensä edestä ajoissa merestä pois. Henkisiä vaurioita tuli.
Meidän lähialueelta kaksi perhettä oli. Toisesta perheestä kuoli kaikki, toinen perhe tuli kokonaan hengissä takaisin.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 20:51"]
Tutut olivat Singaporessa ja selvisivät, kun ehtivät juosta henkensä edestä ajoissa merestä pois. Henkisiä vaurioita tuli.
[/quote]
Siis olivat Sri Lankassa, ei Singaporessa, sori!
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 20:40"]
Naapuri perheestä selvisi vain alle 6kk vauva. En tiedä minne hänet sijoitettiin.
[/quote]
Ette ainakaan asuneet silloin Suomessa, koska suomalaisista tsunamiorvoista nuorin oli 5-vuotias.