Pahimmat erimielisyydet, joita olette kokeneet, lapselliset vs lemmikkieläimelliset?
Toisilla rakkaita lapsia ja toisilla rakkaita lemmikkejä.
Kommentit (16)
Mulla on lapsia ja lemmikkieläimiä ja joka päivä riitelen itseni kanssa että kannattiko.
Lapselliset: ”teillä haisee aina kissanpissa!”
Eläimelliset: ”no teilläpä haisee aina vauvankakka!”
No ei nyt tosi. En keksi mitään.
Tarkoitan tilanteita, joissa toiselle on joko lapsi tai eläin etusijalla suhteessa toisen lapseen tai eläimeen. Esim. Kumman pelastaisit tulipalosta, naapurin lapsen vai oman lemmikin, jos ehtisit vain toisen?
ap
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitan tilanteita, joissa toiselle on joko lapsi tai eläin etusijalla suhteessa toisen lapseen tai eläimeen. Esim. Kumman pelastaisit tulipalosta, naapurin lapsen vai oman lemmikin, jos ehtisit vain toisen?
ap
En ole koskaan joutunut tilanteeseen, jossa pitäisi päättää, pelastetaanko lapsi tai lemmikki. Varmasti aika harva on joutunut.
Öm jos suhteessa toisella olisi lapsi ja toisella eläin niin kannattaisi varmaan pelastaa se kumppaninsa lapsi tulipalosta. Toki palstaveloille tilanne on mahdoton koska lapsia saanut kumppani ei kelpaa, joten ei hätää, te pääsette valitsemaan kissanne. Jos molemmilla on lapsi niin on normaalia pelastaa ennemmin oma lapsi jos kahdesta pitää valita. Ellei lapsesi ole jo jotenkin kuolemansairas ja kohta poissa kuitenkin. Jos kummallakin on lemmikki niin saat myös valita oman lemmikkisi ensin. Ellei toisella ole pentu ja toisella 18 v kultainennoutaja (kuolleet huomenna joka tapauksessa)
Meille ainakin lapsivihamielinen suku on sanonut suoraan, että heille lemmikki on tärkeämpi kuin ihminen ja ihmiset joutaisivat jäädä syntymättä. Mielestäni tämä on törkeää. Suomessa ei synny tarpeeksi lapsia, vaan joka vuosi tarvitaan 40 000 ihmistä ulkomaantäydennyksenä, jotta väkiluku säilyisi ennallaan.
On loukkaus lapseni ihmisarvoa kohtaan sanoa, että hänen ei olisi pitänyt syntyä. Nämä lapsettomat vieläpä kuluttavat enemmän ja lemmikit syövät lihaa. Mikä oikeus heillä on siis kuluttaa lapseni sijaan?
Tottakai pelastaisin omat lemmikit ennemmin kuin naapurin lapsen! Lemmikit on perheenjäseniä ja tottakai huolehdin omasta perheestäni ennemmin kuin jonkun muun perheestä. Meille ei myöskään tule lapsia kylään koska en halua että kersat stressaa ja kiusaa perheenjäseniäni.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai pelastaisin omat lemmikit ennemmin kuin naapurin lapsen! Lemmikit on perheenjäseniä ja tottakai huolehdin omasta perheestäni ennemmin kuin jonkun muun perheestä. Meille ei myöskään tule lapsia kylään koska en halua että kersat stressaa ja kiusaa perheenjäseniäni.
Minä suren oman koiran menetystä, jos joudun pelastamaan naapurin lapsen sen sijaan, mutta todellakin ihminen menee AINA eläimen edelle minulla.
Jos mulle selviäisi että lapseni on kuollut tulipalossa koska naapuri kantoi vain koiransa ulos niin vuorokauden sisällä se koira olisi vainaa ja sitten omistaja. Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä suren oman koiran menetystä, jos joudun pelastamaan naapurin lapsen sen sijaan, mutta todellakin ihminen menee AINA eläimen edelle minulla.
No minullapa ei mene. Oma lemmikki on rakkaampi ja tärkeämpi kuin naapurin kakara tai edes naapuri itse. Moni vieras eläinkin herättää suuremman suojeluvaiston kuin joku räkänokka.
-eri-
Pikkuveli väitti tosissaan koirien olevan älykkäämpiä kuin lapset alle 3v. Noh hänellä ei ole lapsia ja myös minulla on koiria. Koirat ovat ihan ok älykkäitä mutta kyllä jo 1,5 vuotias lapsi on älykkäämpi. Hyvä turhanpäiväinen väittely😁
Texasranger kirjoitti:
Pikkuveli väitti tosissaan koirien olevan älykkäämpiä kuin lapset alle 3v. Noh hänellä ei ole lapsia ja myös minulla on koiria. Koirat ovat ihan ok älykkäitä mutta kyllä jo 1,5 vuotias lapsi on älykkäämpi. Hyvä turhanpäiväinen väittely😁
Sika sen sijaan on kutakuinkin yhtä älykäs kuin 5-vuotias lapsi. Eli älykkyyden perusteella sika on arvokkaampi kuin sinun kakarasi.
Vierailija kirjoitti:
Öm jos suhteessa toisella olisi lapsi ja toisella eläin niin kannattaisi varmaan pelastaa se kumppaninsa lapsi tulipalosta. Toki palstaveloille tilanne on mahdoton koska lapsia saanut kumppani ei kelpaa, joten ei hätää, te pääsette valitsemaan kissanne. Jos molemmilla on lapsi niin on normaalia pelastaa ennemmin oma lapsi jos kahdesta pitää valita. Ellei lapsesi ole jo jotenkin kuolemansairas ja kohta poissa kuitenkin. Jos kummallakin on lemmikki niin saat myös valita oman lemmikkisi ensin. Ellei toisella ole pentu ja toisella 18 v kultainennoutaja (kuolleet huomenna joka tapauksessa)
Muistan kuinka lasten ollessa pieniä näin unta, että olin ajamassa johonkin ja minulla oli omat lapset ja lasten serkut autossa. Ajoin jokeen ja auto rupesi täyttymään vedestä ja olin ihan kauhuissani tietenkin. Muistan kuinka yritin repiä lapsia irti turvavöistä ja muistan myös erittäin selvästi sen ajatuksen, että minun on ihan pakko saada nämä kaikki täältä. Inhottava uni, mutta muistan sen tunteen, että jokainen on saatava ulos, en voi valita. Todellisuus olisi ehkä toinen, mutta unessa en pystynyt valitsemaan.
Sellainen ihminen, joka arvottaa eläimen toisen ihmisen yläpuolelle, on varmaan jollain lailla häiriintynyt. Ei kukaan täyspäinen jätä toista ihmistä hengenvaaraan pelastaakseen jonkun kissan sen sijaan. Hyvin sairas ajattelutapa.
Lemmikilliset vetää herneet nenään vuokrailmoitusten "ei lemmikkejä" -kohdista. Kun se meidän Musti on varmasti paljon siistimpi kuin kukaan lapsi!
Millaisia erimielisyyksiä nyt tarkoitat? Kuulostaa oudolta.