Yksityisautoilu kallistuu pelkästään?? Tuskin.
Autoilu on kallistunut ihan älyttömästi. Varsinkin jos ajaa bensalla tai dieselillä. Mutta eiköhän ne bussilippujenkin hinnat nouse samaa tahtia.
Tuskin ne bussit pyhällä hengellä kulkee.
Sähkö tulee kallistumaan tulevana talvena, joten eiköhän sähköautojen lataaminen kallistu myös.
Ettekö tajua tätä. Kaikki naamioidaan bensa ja dieselautojen taakse ja samalla nousee muidenkin kulkuneuvojen ja julkisten kulut!!
Kommentit (19)
Minulle ei autoilu ole ikinä ollut niin halpaa kuin nyt. Kustannukset nousevat koko ajan, mutta hitaammin kuin minun varallisuuteni.
Kaikki kuljetuskustannukset nousevat, ihmisten ja tavaroiden ja kuljetusmuodolla ei niin väliä.
Hallitus nosti polttoaineverotusta ku koronakriisin aikaan raakaöljyn hinta oli alhaimmillaan.
Nyt ku se on korkeella niin pitäs vastavuorosesti laskea polttoaineverotusta.
Jos polttoaine kallistuu 20%, se ei tarkoita sitä että bussilippu kallistuu 20%. Bussilipun hinta koostuu monesta tekijästä, kuten käytettävä kalusto vakuutuksineen ja huoltoineen, kuljettajan palkat sivukuluineen, bussiyhtiön muu henkilökunta, nettisivujen ylläpito, maksujärjestelmät ym. kymmenet muut. Polttoaine on siinä palapelissä kärpäsen jaksa Itämeressä. Pelkän peruskoulun säälistä läpäissyt ei välttämättä hahmota kaikkia asioita, mutta kauppiksen käyneenä asioiden ymmärtäminen on helpompaa. Oikeastaan kaikenlainen talousasioista puhuminen pitäisi lailla kieltää vuokralla asuvilta, koska asumismuoto jo kertoo, ettei ole talousasioista pienintäkään hajua. Käytän julkisia, eikä minua haittaa vaikka polttoaineen hinta nousisi vitoseen litralta. Minun talous ei takuulla kaadu siihen. Pystyn ostamaan sen kalliimman vuosilipun, ja maksamaan ne muutamat lisäsentit ruoan hinnassa, sen enempää se polttoaineen kallistuminen ei hintoihin vaikuta. Eniten se nousu koskettaa niitä, joilla töihin meneminen on kiinni siitä, käynnistyykö se oma auto vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Hallitus nosti polttoaineverotusta ku koronakriisin aikaan raakaöljyn hinta oli alhaimmillaan.
Nyt ku se on korkeella niin pitäs vastavuorosesti laskea polttoaineverotusta.
Miksi pitäisi laskea? Ei ole mihinkään lakiin kirjattu, että polttoaineen maksimi pumppuhinta on x euroa/litra. Niin kauan kun polttoaine menee kaupaksi, hinta ei ole liian korkea. Sitten kun polttoaine alkaa vanhentua säiliöihin ja siitä tulee ongelmajätettä, sitten voi olla syytä tarkistaa hintoja ja verotusta. Ei tuotteita ja palveluita voi hinnoitella aina sen mukaan, mikä on köyhimmän kansan ostovoima.
Polttoaineiden hinnan kallistuminen vaikuttaa myös kaikkien elintarvikkeiden ja kulutustavaroiden hintaan.
Äänestäkää kaikki autoilijat PS, ainoa keino välttyä jättimäisiltä veronkorotuksilta autoilulle. Mikään muu puolue ei vastusta kaikkia autoilun veronkorotuksia.
Siirtyköön sähköön ne jotka haluaa, mutta mitään autoilun verotusta ei tule nostaa!
Vierailija kirjoitti:
Äänestäkää kaikki autoilijat PS, ainoa keino välttyä jättimäisiltä veronkorotuksilta autoilulle. Mikään muu puolue ei vastusta kaikkia autoilun veronkorotuksia.
Siirtyköön sähköön ne jotka haluaa, mutta mitään autoilun verotusta ei tule nostaa!
Ei uskalla äänestää PS:ia, koska muistaa mitä tapahtui 2015. PS käski armeijan kantamaan tulijoiden
laukkuja.
Minä äänestän PS koska asun omakotitalossa ja käytän omaa autoa. He ovat autoilun ja sähkön, veden, ym asumiskulujen nousua vastaan.
Vaikka nykyhallitus kuinka haluaisi, kaikki eivät halua eivätkä henkisesti pysty asumaan kerrostaloähiöissä bussi ym reitin varrella!
Tavaroiden kuljetuksen hinta tehtaalta kauppoihin on nyt pahimmillaan 10-kertaistunut.
Vierailija kirjoitti:
Tavaroiden kuljetuksen hinta tehtaalta kauppoihin on nyt pahimmillaan 10-kertaistunut.
Paljonko oli vaikutus tuotteen ulosmyyntihintaan? 10-kertaistunut sekin? Jos kahvipaketti maksaa nyt n. 3,5 euroa, maksoiko se ennen kuljetuskustannusten nousua 0,35 euroa?
Autolla ajaminen on aina oma valinta, autoilijat saastuttavat, meluavat ja aiheuttavat suurimman osan maamme liikennekuolemista. Näin ollen on autoilijoiden arjen teko mahdollisimman hankalaksi ja kalliiksi täysin perusteltua.
Vierailija kirjoitti:
Autolla ajaminen on aina oma valinta, autoilijat saastuttavat, meluavat ja aiheuttavat suurimman osan maamme liikennekuolemista. Näin ollen on autoilijoiden arjen teko mahdollisimman hankalaksi ja kalliiksi täysin perusteltua.
Jep, minä jäänkin kotiin ja nostan tukia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavaroiden kuljetuksen hinta tehtaalta kauppoihin on nyt pahimmillaan 10-kertaistunut.
Paljonko oli vaikutus tuotteen ulosmyyntihintaan? 10-kertaistunut sekin? Jos kahvipaketti maksaa nyt n. 3,5 euroa, maksoiko se ennen kuljetuskustannusten nousua 0,35 euroa?
Provohan tää oli. Elä viitti, aikuinen ihminen.
Jos tuki halutaan kohdentaa suoraan autoilijalle, dieselin käyttäjille se käy helposti,poistetaan ns. dieselvero, joka on henkilöautoilla noin 600 € vuodessa. Mutta valtion tulot tippuvat tietysti liikaa ? Tai kaikilta vanhoilta henkilöautoilta autovero esim. vähävaraiset, jotka ajavat yli 10 vuotta vanhoilla vehkeillä.
Asumiskuluihin vaikuttaa ainakin siten, että kiinteistöhuollon kulut kasvaa, ja asiakas se lopussa maksaa senkin.
Vierailija kirjoitti:
Jos polttoaine kallistuu 20%, se ei tarkoita sitä että bussilippu kallistuu 20%. Bussilipun hinta koostuu monesta tekijästä, kuten käytettävä kalusto vakuutuksineen ja huoltoineen, kuljettajan palkat sivukuluineen, bussiyhtiön muu henkilökunta, nettisivujen ylläpito, maksujärjestelmät ym. kymmenet muut. Polttoaine on siinä palapelissä kärpäsen jaksa Itämeressä. Pelkän peruskoulun säälistä läpäissyt ei välttämättä hahmota kaikkia asioita, mutta kauppiksen käyneenä asioiden ymmärtäminen on helpompaa. Oikeastaan kaikenlainen talousasioista puhuminen pitäisi lailla kieltää vuokralla asuvilta, koska asumismuoto jo kertoo, ettei ole talousasioista pienintäkään hajua. Käytän julkisia, eikä minua haittaa vaikka polttoaineen hinta nousisi vitoseen litralta. Minun talous ei takuulla kaadu siihen. Pystyn ostamaan sen kalliimman vuosilipun, ja maksamaan ne muutamat lisäsentit ruoan hinnassa, sen enempää se polttoaineen kallistuminen ei hintoihin vaikuta. Eniten se nousu koskettaa niitä, joilla töihin meneminen on kiinni siitä, käynnistyykö se oma auto vai ei.
Tyypillinen kaupallisen alan itsekeskeinen paska!
Vierailija kirjoitti:
Autolla ajaminen on aina oma valinta, autoilijat saastuttavat, meluavat ja aiheuttavat suurimman osan maamme liikennekuolemista. Näin ollen on autoilijoiden arjen teko mahdollisimman hankalaksi ja kalliiksi täysin perusteltua.
Vihreät aiheuttavat niin paljon taloudellista haittaa kaikille muille, että vihreiden elämän vaikeuttaminen mahdollisimman hankalaksi on täysin perusteltua.
Odotellaanpa tässä millainen sähkövero pamahtaa sähköautoille. Se tulee oleen kallis.