Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äitini sanoo katuvansa lapsuudessani eniten sitä

Vierailija
14.10.2021 |

ettemme käyneet useammin Hesellä tai Mäkkärissä. :D On muutamaan otteeseen puhunut, että jos saisi lähettää viestin menneisyyteen itselleen kun lapset olivat pieniä tai vähän isompiakin, se olisi että höllää vähän ja vie jälkikasvu hampparille. Hän ei enää ymmärrä miksi pikaruoka piti aina yhdistää vain spesiaalijuttuihin kuten viikonloppureissuihin tms. Kuulemma olisi ihan hyvin voinut mennä välillä hampurilaiselle vain koska lapsi haluaa, kotiruokaa ehtii kyllä syödä myöhemminkin.

Onko teillä (tai vanhemmillanne) jotain hölmöjä juttuja jotka toivoisitte tehneenne lasten kanssa aikanaan toisin?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisinpa löytänyt alkoholin ja tupakoinnin stressin lievitykseen roskaruuan sijaan. Tuskin olisin minun viinapäälläni saanut itseäni pallon malliseksi läskiksi, mutta mässyllä sain.

Vierailija
2/16 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisinpa löytänyt alkoholin ja tupakoinnin stressin lievitykseen roskaruuan sijaan. Tuskin olisin minun viinapäälläni saanut itseäni pallon malliseksi läskiksi, mutta mässyllä sain.

Miten tämä tähän liittyy??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä tähän liittyy??

Lasten aiheuttamaan stressiin ja perhe-elämästä johtuvaan vitutukseen. Tottakai olisin ollut parempi äiti rennompana ja hoikempana. Vähän loogista päättelykyä ja syy-seuraussuhteiden ymmärtämistä nyt. Ei kaikkea tarvitse rautalangasta vääntää.

Vierailija
4/16 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen näkökulma. :D Hymyilytti väkisinkin.

Ajattele asiaa siltä kantilta, ettet ainakaan erityisesti ole lisännyt syöpäriskiäsi joten ehkä jälkeläisesi saavat nauttia seurastasi pidempään. Ehdit kyllä laihduttaa elämäsi aikana.

Ap

Vierailija
5/16 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

U

P

Vierailija
6/16 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että vanhempani menisivät menneisyyteen, eivätkä alkoholisoituisi. Että tässä mittakaavassa hesettömyys tuntuu aika pieneltä ongelmalta. 🙄

Vierailija
7/16 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että vanhempani menisivät menneisyyteen, eivätkä alkoholisoituisi. Että tässä mittakaavassa hesettömyys tuntuu aika pieneltä ongelmalta. 🙄

Pitää paikkansa. Sanoinkin äidille, että aika hyvin olet äitiydestä suoriutunut jos hesettömyys on se asia joka on jäänyt vaivaamaan.

Ei sitä siis kukaan pidä minään maailmaa suurempana ongelmana. Mun mielestä hauska nähdä miten erilaisista asioista äidit keksivätkään syyllistyä. Oikeista ongelmista ja sitten tällaisista.

Ap

Vierailija
8/16 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli olisit mielummin pistänyt lapsesi kärsimään alkoholismisi vuoksi, kuin että kärsisit itse peilin edessä läskiesi takia? Itsekästä, mutta onneksi noin ei tapahtunutkaan.

Vierailija
9/16 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vanhemmat teki vakaviakin virheitä (alkoholismi, sokeus lasten kiusatuksi tulemiselle ja syömishäiriöille ehkä pahimmasta päästä), mutta oma äiti on myös paljon rennompi mummona ja isä pappana. Meidän lapsuudessa ei vaellettu kengät jalassa eteisestä terassille, ei tarjottu jälkkäriä ruoan jälkeen, kotiintuloaika oli tasan klo 20 jne. Lastenlasten kanssa tuntuu olevan aivan eri säännöt eikä silloin viinakaan maistu. Ihan positiiviseen suuntaan siis.

Vierailija
10/16 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-90 -luvuilla pikaruokapaikat vasta tekivät tuloaan. Meidän kaupungissakin ensimmäinen hampurilaispaikka avattiin v. 1997. Eikä tainnut karvakäsikepappiloita olla ollenkaan. Joku mummon pitämä snägäri oli, josta sai höyrymakkaraa.

Vierailija
11/16 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samalla olisit pilannut oman ja lapsesi terveyden ja aiheuttanut mielenterveysongelmia lapsillesi. Nyt sait vain pallomahan josta pääset eroon kun viitsit nähdä vaivaa. Valitsit paremman vaihtoehdon lasten kannalta.

Vierailija
12/16 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin siivoisin vähemmän, kuntoilisin vähemmän ja ottaisin ruokapuolenkin rennommin. Näin vanhemmiten tajuaa, että täydellisyyden tavottelu on turhaa.

Vierailija
13/16 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani olivat alkoholisteja koko lapsuuteni ajan, ja ovat vieläkin. Varmasti katuvat, mutta eivät koskaan myöntäisi sitä.

Vierailija
14/16 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

80-90 -luvuilla pikaruokapaikat vasta tekivät tuloaan. Meidän kaupungissakin ensimmäinen hampurilaispaikka avattiin v. 1997. Eikä tainnut karvakäsikepappiloita olla ollenkaan. Joku mummon pitämä snägäri oli, josta sai höyrymakkaraa.

Meilläpäin on onneksi ollut Hese jo vuodesta -80 eli reilusti ennen syntymääni.

Ap

Vierailija
15/16 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän vanhemmat teki vakaviakin virheitä (alkoholismi, sokeus lasten kiusatuksi tulemiselle ja syömishäiriöille ehkä pahimmasta päästä), mutta oma äiti on myös paljon rennompi mummona ja isä pappana. Meidän lapsuudessa ei vaellettu kengät jalassa eteisestä terassille, ei tarjottu jälkkäriä ruoan jälkeen, kotiintuloaika oli tasan klo 20 jne. Lastenlasten kanssa tuntuu olevan aivan eri säännöt eikä silloin viinakaan maistu. Ihan positiiviseen suuntaan siis.

Virheistä voi siis oppia vaikkei niitä tekemättömiksi saakaan.

Ap

Vierailija
16/16 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempani olivat alkoholisteja koko lapsuuteni ajan, ja ovat vieläkin. Varmasti katuvat, mutta eivät koskaan myöntäisi sitä.

Mä olen kyllä tosiaan elänyt pumpulissa. :I

Ap