Kertomuksia Ruotsinlaivalta; työntekijöiden villit juhlat, kännissä töissä, hytit, käytävät, oma disco...
Mä en ole paljonkaan matkustellut laivoilla, enkä tosiaankaan ole työskennellyt laivoilla, mutta juttuja olen lukenut ja kuullut. Sitähän en tiedä mikä on totta ja mikä tarua, mutta jotenkin huolettoman hauskaa kuulostaa elämä olleen joskus 80-luvulla.
Karmeuksia on myös laivoilla tapahtunut ja ehkä tämän ketjun teenkin tuon maanantaisen MOT-dokkarin myötä, jossa käsiteltiin Viking Sallylla tapahtunutta mysteeritapausta:
https://areena.yle.fi/1-50654050
Kertokaa laivajuttuja! Onko/oliko niillä työntekijöissä oma disco jossain piilopaikassa? Minkälaisia käytäviä ja reittejä ne työntekijät käyttää siellä, minkälaisia ovat työntekijöiden hytit?
Mitä juttuja olet kuullut tai kokenut? (Mistähän muuten löytyisi vanha tv-sarja nimeltään Varustamo, onko ilmestynyt dvd:llä?)
Matkustajat myös omia matkakokemuksia kertomaan! En tiedä miksi tää aihe "kiehtoo", ehkä siksi että laivoilla on se joku oma maailmansa.
Kommentit (5)
Olen ollut laivan kapteenin vieraana Ruotsin risteilyn ajan. Ihan kivaa oli. Ravintolassa ei ole koskaan ollut yhtä hyvää palvelua, kun kapteenin kanssa illastettiin. Sain myös vierailla laivan komentosillalla satamasta lähtiessä koko lähdön ajan kunnes päästiin avomerelle ja perämies otti vahtivuoron. Hytissäni oli viinakaappi varustamon piikkiin, jota ei olisi viikossakaan saanut juotua tyhjäksi. Kaiken kruunasi tietenkin se, että luksusvarustamohytissäni nukkuva seksikäs nainen oli kapteenin tytär. Unohtumattomin Ruotsin risteily koskaan :D
Tylsiä paikkoja noi ruotsinlaivat, kun ei niistä ole kerrottavana kuin pari juttua. :)
Vietiin kerran kalusteita Silja Linelle ja intendentti tarjosi lounaan messissä.
Vierailija kirjoitti:
Vietiin kerran kalusteita Silja Linelle ja intendentti tarjosi lounaan messissä.
*tirsk*
Olen hengaillut kahden laivstyöntekijpn kanssa. Eri kerrat. Tutustuin molempiin baarissa. Ensimmäinen asui ruotsissa, Osas suomea vähän, äitinsä suomalainen. Hänen hyttinsä oli normaalia isompi ja siellä oli jääkaappi. Majoittui yksin, sillon kun oli vapaalla, toinen miehistön jäsen majoittui siellä sitten. Mentiin crew:In hyttikäytävään.
Toinen majoittui 4hlön hytissä työkaverinsa kanssa. Tään kanssa jäätiin baariin, vaikka se virallisesti meni kiinni. Siellä näillä työntekijöillä oli jatkot ja epävirallisesti saivat juoda kaljaa/siideriä hanasta. Mäkin siis sain. Tästä on siis aikaa joku reilu 15v. Tavattiin tään kanssa viel tulomatkalla ja oli baarissa sit vuorossa. Sain muutaman ilmaisen siiderin. Vaihtoi vähäksi aikaa kaverinsa kanssa vuoroa, että voitiin vähän aikaa treffata.