Mua itkettää, kun mieheni ei koskaan sano, että olisin kaunis tai nätti.
Muutenkin 40 vuotiaana kamppailen sen asian kanssa, että ei tässä enää nuorru. Kiva olisi kuulla jotain kivaa. Mutta ehkä olen vain tavallisen näköinen vaimo. Varmaan pinnallinen murhe, mutta kyllä mä sitä kaipaan.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni sanoi ensimmäiset 10 vuotta lähes joka päivä, että olen nätti/kaunis ja että minulla on hyvä vartalo. Sitten se jotenkin hiljalleen lopahti, vaikka paino on sama ja vartaloakin olen jonkin verran treenannut. Ikä varmaan jotenkin on kyynistänyt miestä, työt vievät paljon aikaa ja ehkä hänellä on sellainen 40v kriisi, ettei mikään oikein innosta enää. Kaikki on hänelle sitä samaa, vaimokin sama.
Ehdin jo tottua miehen kehuihin. Nyt mietin, että onko minussa jotain vikaa tai onko miehen rakkaus minua kohtaan hiljalleen lopahtamassa. En tarvitse kehuja päivittäin, mutta joskus olisi kauniin hymyn kanssa mukava kuulla, että olen seksikäs ja nätti.
Mieheni kehui ensin pari vuotta kauniiksi joka päivä. Sitten piti pari kuukautta taukoa ja sen jälkeen alkoi arvostella rumaksi ja lihavaksi erilaisilla tavoilla ja sillä tiellä on jatkanut.
Todella ikävää käytöstä! Mieheni ei ole onneksi koskaan sanonut mitään pahaa vartalostani tai ulkonäöstäni. Kannattaa harkita miehen jättämistä, sillä tuollainen kiusaaminen on jo ihan toisella levelillä kuin sanomatta jättäminen. Kotona/parisuhteessa ei pitäisi altistua haukkumiselle, sillä koti/parisuhde on turvapaikka pahalta maailmalta.
Monet miehet ei vaan osaa, ei niitä oo siihen kasvatettu. Mutta kuin usein itsekään kehut miestäsi?
Mun mies ei 7v avoliiton, asuntolainan ja kahden lapsen jälkeen sano että rakastaa, ei edes silloin kun minä kerron rakastavani. eikä suostu naimisiin vaikka olen kosinut ja avioehto olisi ok.
Että nätiksi tai kauniiksi, fiksuksi, viisaaksi, ihanaksi jne kehuminen olisi kiva, muttei tuu kyllä meilläkään tapahtumaan. Ei, vaikka minä kehun hänen tyylikästä ulkonäköään, esim. jos on käynyt parturissa tai on kivat vaatteet. Mutta miehet nyt vaan on sellaisia, tai sanotaanko että surullisen suuri osa heistä.
Sama täällä. Tuntuu, että ulkonäköni ei enää miellytä puolisoani. MUTTA tulin hyvälle tuulelle kun kuulin tutun kautta että miehen veli oli saunaillassa parin oluen jälkeen kehunut että olen "karismaattinen ja kaunis". Ja viimeksi miehen pikkuveli käyttäytyi vähän flirtisti, tarjoutui lähtemään kanssani kauppaan ja oli kovin puheliaalla päällä... :)
Mun yksi exä oli myös tuollainen. Ei koskaan kehunut mistään eikä muutenkaan puhunut eikä pussannut. Eron hetkellä kehui mua hyvännäköiseksi. Siis eron hetkellä ensimmäisen kerran!
Tähänkin sopii perinteinen lausahdus, että onneksi on ex.
Jaha. Minä taas vihaan sitä kun aletaan pepulle läpsytellä ja kauniiksi puhua kun haluaisin vain keskustella asioista. Juuri koskaan ei voi puhua niin ettei toinen vedä syliin ja kihnuta istumaan napa napaa vasten tai hipelöi ja nuuhki hiuksia.
Voiko joku oikeasti tykätä että koko ajan esineellistetään :(
Vierailija kirjoitti:
Monet miehet ei vaan osaa, ei niitä oo siihen kasvatettu. Mutta kuin usein itsekään kehut miestäsi?
Mun mies ei 7v avoliiton, asuntolainan ja kahden lapsen jälkeen sano että rakastaa, ei edes silloin kun minä kerron rakastavani. eikä suostu naimisiin vaikka olen kosinut ja avioehto olisi ok.
Että nätiksi tai kauniiksi, fiksuksi, viisaaksi, ihanaksi jne kehuminen olisi kiva, muttei tuu kyllä meilläkään tapahtumaan. Ei, vaikka minä kehun hänen tyylikästä ulkonäköään, esim. jos on käynyt parturissa tai on kivat vaatteet. Mutta miehet nyt vaan on sellaisia, tai sanotaanko että surullisen suuri osa heistä.
Surullista, ettei sinulla ole itsekunnioitusta ja yrität selitellä tilannettasi ihan normaaliksi. Se, että olet miehen kotipiika ja patja, ei tarkoita, että hän välittäisi sinusta tai arvostaisi.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Tuntuu, että ulkonäköni ei enää miellytä puolisoani. MUTTA tulin hyvälle tuulelle kun kuulin tutun kautta että miehen veli oli saunaillassa parin oluen jälkeen kehunut että olen "karismaattinen ja kaunis". Ja viimeksi miehen pikkuveli käyttäytyi vähän flirtisti, tarjoutui lähtemään kanssani kauppaan ja oli kovin puheliaalla päällä... :)
Mikä pakko sun on sen nykyisen jörön kanssa olla? Vaihda veljeen... tai etsi joku muu.
Hyvä mies kehuu naistaan kauniiksi samalla kun lyö
Vierailija kirjoitti:
Mieheni sanoi ensimmäiset 10 vuotta lähes joka päivä, että olen nätti/kaunis ja että minulla on hyvä vartalo. Sitten se jotenkin hiljalleen lopahti, vaikka paino on sama ja vartaloakin olen jonkin verran treenannut. Ikä varmaan jotenkin on kyynistänyt miestä, työt vievät paljon aikaa ja ehkä hänellä on sellainen 40v kriisi, ettei mikään oikein innosta enää. Kaikki on hänelle sitä samaa, vaimokin sama.
Ehdin jo tottua miehen kehuihin. Nyt mietin, että onko minussa jotain vikaa tai onko miehen rakkaus minua kohtaan hiljalleen lopahtamassa. En tarvitse kehuja päivittäin, mutta joskus olisi kauniin hymyn kanssa mukava kuulla, että olen seksikäs ja nätti.
Oletko itse kehunut miestäsi koskaan? Yksipuoleiseen kehumiseen lopulta kyllästyy..
Jos sitä paperipussia ei laiteta lähetyssaarnaajan ajaksi päähän, ei naisen ulkonäössä ole mitään fataalia vikaa. Tästähän on se vakio vitsikin, kun mies ostaa kortsuja kaupasta ja kassa kysyy, tarvitsetko pussin, niin mies vastaa, ettei tarvi kun nainen on ihan kivan näköinen.
Ajiliareiv kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se minut on valinnut, jos olen hänen mielestään ruma? Olen normaalipainoinen, alle 60kg. Ei tarvetta laihduttaa.
Ei tuo ole normaalipaino. Olet aliravittu. Se näkyy heti mm. tisseissä.
Miten sä voit määritellä normaalipainon tai eoänormaalin painon, jos et tiedä pituutta 😀
Menepeilin eteen ja sano itsellesi, että olet kaunis, seksikäs ja upea. Mä teen niin. Mun miesystävä ei hirveesti kehu, mutta ei se oikeastaan haittaa. Tiedän kuitenkin, että hän niin pään sisällään ajattelee.
Älä rakenna itsetuntoasi sen varaan, että olet riippuvainen ulkopuolisten kehuista.
Minun mies kehuu minua "kokoajan" ja puhuu minusta todella ylistävästi esim. kavereilleen. Kaikki muut vaimot aina sanoo olevansa kateellisia, kun heidän miehet eivät puhu heistä samalla tavalla kuin mieheni minusta. Minä vaihtaisin nuo kauniit sanat välittömästi siihen että mies haluaisi viettää aikaa kanssasi, edes joskus. 🥺
Vierailija kirjoitti:
Tottakai olet kaunis ja ihana 🥰
Tällainen yllättävä välikommentti melkein itkettää 🥰
-sivusta-
No anna itkun tulla. Voit lyödä sitä miestä sitten varuilta jollain kun seuraavan kerran näet. Win-win.
Silloin kun itse tapailin naisen kanssa niin aloin jo huomaamaan että hän alkoi kärttämään kehuja. Esim jos kävi kampaajalla niin kysyi että mitä tykkään hiuksista tai sitten tuli vähän erikoisempia kommentteja että "jos olisit nuoren naisen kanssa yhdessä niin hän ei tekisi asiaa x".
Itse olen vain miehenä sellainen joka kehuu jos on kehuttavaa..
Olen kysynyt useita kertoja. Hän vain toteaa minun olevan edelleem nätti ja seksikäs. Ehkä hän ei itsekään ymmärrä, miten valjuksi käyttäytymisensä on muuttunut. Toki ei olla enää nuoria, joten ehkä tällainen kuuluu tähän seesteiseen aikuisuuteen.