Auta mua prosenttilaskussa!
Jos 59 on 100%, kuinka monta prosenttia on 1?
Eli tarvitsen tiedon kuinka monta prosenttia 59 henkilöstä kuuluu tiettyyn ryhmään (heitä on 1).
Miten tämä lasketaan?
Kiitos!!!
Kommentit (16)
1/59*100%
On nämä uskomattomia kysymyksiä. Melkein toivon, että joku lapsi kysyy valmista vastausta läksyihinsä. Se on kuitenkin parempi vaihtoehto kuin aikuinen, joka ei osaa tällaist.
1 henkilö 59:stä on 1/59 x 100 % = 1,69 %.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 09:59"]
1/59*100% On nämä uskomattomia kysymyksiä. Melkein toivon, että joku lapsi kysyy valmista vastausta läksyihinsä. Se on kuitenkin parempi vaihtoehto kuin aikuinen, joka ei osaa tällaist.
[/quote]
Kiitos, kun autoit! Olen 40-vuotias maisteri. Umpiväsynyt. Huono matikassa. Hyvää päivänjatkoa sullekin!
Oletko saanut peruskoulun luokat läpi arpajaisvoittona?
Miten voi olla että ihminen joka osaa kirjoittaa ja lukea, ei osaa laskea tuollaista? Pääseekö perusopetuksesta oikeasti läpi oppimatta mitään?!?
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 10:03"]
1/59*100% On nämä uskomattomia kysymyksiä. Melkein toivon, että joku lapsi kysyy valmista vastausta läksyihinsä. Se on kuitenkin parempi vaihtoehto kuin aikuinen, joka ei osaa tällaist.
[/quote]
Kiitos, kun autoit! Olen 40-vuotias maisteri. Umpiväsynyt. Huono matikassa. Hyvää päivänjatkoa sullekin!
[/quote]
Tyhmä sinä olet... Oikeesti. Maisteriksi näköjään pääsee "hauki on kala" osaamisen tasolla.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 10:04"]
[/quote]
[/quote]
Tyhmä sinä olet... Oikeesti. Maisteriksi näköjään pääsee "hauki on kala" osaamisen tasolla.
[/quote]
Mutta eikös juuri alkeellisempi matikka ole sellaista hauki on kala -tyyppistä asiaa? Toki syvempi matematiikan ymmärtäminen vaatii analyyttisyyttä ja luovuutta.
Oman alani korkeakoulun pääsykokeessa ei ollut yhtään matikan laskutehtävää, ilmankos pääsin sisään ;-)
Ajattele, avarsin maailmankuvaasi! Maisterikin voi olla tampio matematiikassa. Nyt tunnet itsesi tosi fiksuksi ja sait päiviteltävää kahvipöytäkeskusteluun ;-D
t. matikkatampiomaisteri-ap
Just joo, minäkin olen tohtori voitteko auttaa paljon on 5+9. Mä oon kato niin huono matikassa.
Ai niin kaikki mitä nettiin kirjoitetaan on totta, muistakaa se.
Ah, kommentit suorastaan henkivät sivistystä :)
Sivistys on av:lla kuin saastepilvi, leijuu pysyvästi palstan yllä.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 10:24"]
(montako / monestako) x 100
[/quote]
Voisitko selittää tarkemmin, en ymmärtänyt. Mitä noi monta-jutut on niin moneen kertaan?
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 10:27"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 10:24"]
(montako / monestako) x 100
[/quote]
Voisitko selittää tarkemmin, en ymmärtänyt. Mitä noi monta-jutut on niin moneen kertaan?
[/quote]
En voisi. Rautalanka loppui.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 10:14"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 10:04"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Mutta eikös juuri alkeellisempi matikka ole sellaista hauki on kala -tyyppistä asiaa? Toki syvempi matematiikan ymmärtäminen vaatii analyyttisyyttä ja luovuutta.
Oman alani korkeakoulun pääsykokeessa ei ollut yhtään matikan laskutehtävää, ilmankos pääsin sisään ;-)
Ajattele, avarsin maailmankuvaasi! Maisterikin voi olla tampio matematiikassa. Nyt tunnet itsesi tosi fiksuksi ja sait päiviteltävää kahvipöytäkeskusteluun ;-D
t. matikkatampiomaisteri-ap
[/quote]
Ajattelukykyinen ihiminen ratkaiseen ongelman samassa ajassa kuin postaa kysymyksen av-palstalle. Ei tuolaista tarvi osata ulkoa, sen päättelee kolmessa sekunnissa, paitsi jos on tyhmä kuin vasemman jalan saapas, silloin sen joutuu opettelemaan ulkoa.
Opetettiinko yliopistossa myös valehtelemaan?
Ei maisteriksi opiskeltaessa matikkaa välttämättä tarvita. Itse opiskelen yhteiskuntatieteitä ja ainut matikkaan viittaava on tilastotieteen peruskurssi. En ole käynyt lukiota.
Musta prosenttilaskut on loogista laskea niin, että jos sulla on joku määrä, vaikka tuo aloittajan, niin ensin lasketaan, paljonko yksi prosentti on. Yksinkertaisesti jakamalla sadalla. Sitten kerrotaan niin monella, kuin tarvitaan prosenteissa tietää. Kun tietää, paljonko on yksi prosentti, on helppo tehdä siitä 30%, 40% jne..
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 10:38"]
Ei maisteriksi opiskeltaessa matikkaa välttämättä tarvita. Itse opiskelen yhteiskuntatieteitä ja ainut matikkaan viittaava on tilastotieteen peruskurssi. En ole käynyt lukiota. Musta prosenttilaskut on loogista laskea niin, että jos sulla on joku määrä, vaikka tuo aloittajan, niin ensin lasketaan, paljonko yksi prosentti on. Yksinkertaisesti jakamalla sadalla. Sitten kerrotaan niin monella, kuin tarvitaan prosenteissa tietää. Kun tietää, paljonko on yksi prosentti, on helppo tehdä siitä 30%, 40% jne..
[/quote] Heh, noin mäkin teen vanhasta tottumuksesta (kun koulussa opetettiin niin) vaikka tiedän että siihen on tuo lyhyempikin tapa. Päässälaskuen se vaan on joteskin helpompaa et ensin jakaa sadalla ja sitten vasta kertoo.
1/59*100=1,69