Miksi vauvan tutit pitää uusia?
Esikoiselle tuli hankittua turhan monta tuttia ja mietin, mitä vaaraa siitä voi olla jos keitän esikoisen vanhat tutit ja annan ne samat seuraavalle käyttöön? Ikäeroa noin yksi vuosi.
Kommentit (34)
Ei noi yhtään haperoilta tunnu. Ja eihän niissä kaupassakaan mitään päiväystä / myyntiaikaa ole. Päinvastoin, joskus olen kaupassa nimenomaan tuttien / pullotuttien kanssa törmännyt ihan pölyisiin pakkauksiin.
Ei noi siis niin paljon maksa, että ((ainakaan just tästä syystä)) konkurssiin mentäis, harmittaa vaan heittää pois ihan hyvää kamaa ja mennä heti perään ostamaan kaupasta uutena ihan samanlainen.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 10:00"]
Ei noi yhtään haperoilta tunnu. Ja eihän niissä kaupassakaan mitään päiväystä / myyntiaikaa ole. Päinvastoin, joskus olen kaupassa nimenomaan tuttien / pullotuttien kanssa törmännyt ihan pölyisiin pakkauksiin.
Ei noi siis niin paljon maksa, että ((ainakaan just tästä syystä)) konkurssiin mentäis, harmittaa vaan heittää pois ihan hyvää kamaa ja mennä heti perään ostamaan kaupasta uutena ihan samanlainen.
[/quote]
Silikonitutit ei haperoidu!
Samasta syystä kuin (toivottavasti) myös uusit hammasharjasi ainakin 3 kuukauden välein.
Mä ainakin keitän tutteja päivittäin, joten ei niitä kyllä jatkuvasti tarvitse uusia.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 10:08"]
Samasta syystä kuin (toivottavasti) myös uusit hammasharjasi ainakin 3 kuukauden välein.
[/quote]
Hammasharja on uusittava, koska ei kestä keittämistä. keittäminenhän on käytännössä lähes sama asia kuin sterilointi. Puhtaampi harja kuin paketista otettuna.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 10:10"]
[/quote]
Hammasharja on uusittava, koska ei kestä keittämistä. keittäminenhän on käytännössä lähes sama asia kuin sterilointi. Puhtaampi harja kuin paketista otettuna.
[/quote]
Olen monesti keittänyt hammasharjaa, joten höpö höpö.
Mutta ihmettelen miksi kukaan edes kysyy näin tyhmiä kuin ap? Kyllä niissä on se riski, että tuttiosa on kohta vauvasi nielussa. Mutta omapa on vauvasi!
Kyllä mä uskaltaisin tässä tapauksessa kierrätää :)
Kiskoo ja vääntää sitä tuttiosaa, samoin kun keittämisen jälkeen samalle vauvalle annettaessa, ja tarkistaa että on ehjä.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 10:20"]
[/quote]
[/quote]
Mutta ihmettelen miksi kukaan edes kysyy näin tyhmiä kuin ap? Kyllä niissä on se riski, että tuttiosa on kohta vauvasi nielussa. Mutta omapa on vauvasi!
[/quote]
Ihanko oikeasti sä hysteerikko luulet, että tutin hapertuminen ei tunnu käteen? Ja jos kyse on silikonituteista, ne eivät haperru. Kumitutteja en minäkään käyttäisi uudestaan.
Mä en ole kertaakaan keittänyt tuttiosia, pullot oon pessyt koneessa.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 10:55"]
Kiskoo ja vääntää sitä tuttiosaa, samoin kun keittämisen jälkeen samalle vauvalle annettaessa, ja tarkistaa että on ehjä.
[/quote]Siinä on vaan sekin, että lapselle voi kehittyä vääränlainen purenta sen takia, että tutti on muotoutunut toisen lapsen suun mukaan.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 10:59"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ihanko oikeasti sä hysteerikko luulet, että tutin hapertuminen ei tunnu käteen? Ja jos kyse on silikonituteista, ne eivät haperru. Kumitutteja en minäkään käyttäisi uudestaan.
[/quote] Minä ja hysteerikko ei todellakaan sovita samaan lauseeseen ja kyllä ne silikonitutitkin huonoksi menee.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 11:00"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 10:55"]
[/quote]Siinä on vaan sekin, että lapselle voi kehittyä vääränlainen purenta sen takia, että tutti on muotoutunut toisen lapsen suun mukaan.
[/quote]
Eihän se silikonitutti mitenkään muotoudu!
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 11:01"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 10:59"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote] Minä ja hysteerikko ei todellakaan sovita samaan lauseeseen ja kyllä ne silikonitutitkin huonoksi menee.
[/quote]
No ei kyllä haperru.
Käytännössä tuskin uskallan noita samoja antaa toiselle vauvalle. Harmittaa vaan tollanen haaskaaminen, siis ihan hyvän kaman poisheittäminen jossa ei itse havaitse mitään eroa vs. uusi.
Ja jos nyt niitä pöpöjä ja basilleja miettii, niin kyllähän nuo imeväiset ja hampaita tekevät vauvat imeskelee kaikki lelunsakin, ja harvoimpa niitä kuitenkaan tulee keitettyä. Ja sitten leikkivät vielä kavereidensakin leluilla + kerhoissa ja neuvoloissa olevilla leluilla (tosin niistä koitan aina katsoa ettei menis suuhun saakka).
[/quote]
Mä uusin hammasharjaa siksi, että ne harjakset alkaa keskenään osoittaa eri suuntaan kun niillä on aikansa hampaita harjannut. Samasta syystä uusisin tutin: se ei enää toimi tarkoitettuun käyttöönsä. Siitä ei taida ap:n tuteissa olla kyse.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 11:00"]
[/quote]
Kumin ominaisuus on, että se palautuu käytön jälkeen muotoonsa. Sitten kun niin ei enää tapahdu, niin sen tuntee jo näpeissäänkin.
Ap:llahan oli kasa liikaa hankittuja tutteja, eli vähän käytettyjä tai käyttämättömiä.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 11:08"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 11:00"]
[/quote]
Kumin ominaisuus on, että se palautuu käytön jälkeen muotoonsa. Sitten kun niin ei enää tapahdu, niin sen tuntee jo näpeissäänkin.
Ap:llahan oli kasa liikaa hankittuja tutteja, eli vähän käytettyjä tai käyttämättömiä.
[/quote] Käyttämätön onkin aina käyttämätön.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 11:01"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 11:00"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 10:55"] Kyllä mä uskaltaisin tässä tapauksessa kierrätää :) Kiskoo ja vääntää sitä tuttiosaa, samoin kun keittämisen jälkeen samalle vauvalle annettaessa, ja tarkistaa että on ehjä. [/quote]Siinä on vaan sekin, että lapselle voi kehittyä vääränlainen purenta sen takia, että tutti on muotoutunut toisen lapsen suun mukaan. [/quote] Eihän se silikonitutti mitenkään muotoudu!
[/quote] Sulla on ollut huonoimuisia lapsia.
Tuttipaketissahan lukee että keittämisestä huolimatta ne (silikonitutitkin) on vaihdettava 1-2kk:n välein uusiin.
Tuohon en tiedä syytä, mutta mulle riittää tutin poisheittämisen syyksi se, että tuon kahden kuukauden jälkeen valmistaja ei enää mene tutin turvallisuudesta takuuseen.
No vanhat tutit haperoituu, tukehtumisvaara.