Danske pakottaa nostamaan lainan, yritystili
Kertokaa te yrittäjät tai asiasta jotain tietävät, missä tilanteessa pankki voi pakottaa nostamaan tuhansien eurojen lainan?
Yritystoiminta on päättynyt jo pari vuotta sitten vanhuuteen ja sairauksiin, mutta yritystili on ollut vielä avoinna (tyhjä). Nyt pankki hiostaa nostamaan usean tuhannen euron lainan. Miksi? En ymmärrä asiaa ollenkaan.
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuollaista voi olla. Oletko varma, ettei kyseessä ole vain lainantarjoajan mainos edullisesta yrityslainasta tai jotain?
Kyllä, tilanne on valitettavasti totta. Ilmeisesti liittyy tilin sulkemiseen, mutta sen takia pitäisi ottaa vielä tuhansia euroja lainaa. Ap.
Kirjoita tänne sanatarkalleen se viesti (ilman omaa nimeäsi ym. tunnistetietoja), niin voimme yhdessä pähkiä, mistä on kyse. Eivät he voi tuossa yhteydessä mitään lainanottoa vaatia, joten älä pelkää. Ja mikä ikinä tilanne, tällä voidaan vinkata sinua, mitä asian kanssa voi tehdä
Kyseessä on vanhus, jonka kunto on tällä hetkellä niin heikko, että ei pysty asiaa itse hoitamaan ja me muut ei ymmärretä tätä kuviota. Asiasta on pankki soittanut vanhukselle ja minulla ei ole tällä hetkellä asiasta mitään dokumenttia.
Jos jollakulla olisi vastaavasta tilanteesta kokemusta, niin mielelläni kuulisin. Ap. 
Mihin se lainan pääoma laitetaan? Aika oleellinen asia.
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on vanhus, jonka kunto on tällä hetkellä niin heikko, että ei pysty asiaa itse hoitamaan ja me muut ei ymmärretä tätä kuviota. Asiasta on pankki soittanut vanhukselle ja minulla ei ole tällä hetkellä asiasta mitään dokumenttia.
Jos jollakulla olisi vastaavasta tilanteesta kokemusta, niin mielelläni kuulisin. Ap.
Onko varma ettei ole huijaus kyseessä. Eivät pankit soita noin vaan ja ehdota lainaa. Tehkää yhdessä verkkopankissa viesti asiakaspalveluun ja kysykää lisätietoja. Tuskin on oikeasti ollut pankki kysessä.
jos henkilö ei pysty kuntonsa puolesta hoitamaan asioitaan, niin olisi pankin taholta aika vastuutonta antaa lainaa. takaisin maksu voi olla hankalaa.
Eihän tuollaista voi olla. Oletko varma, ettei kyseessä ole vain lainantarjoajan mainos edullisesta yrityslainasta tai jotain?