Mussa on jotain vikaa kun en saa töitä :(
Opiskelun oheen yritän hakea jotain osa-aikaista työtä. Kaupan kassalle/hyllyttäjäksi olen hakenut lukemattomia kertoja, ei ole kutsuttu haastatteluun. Siivoojaksikin olen hakenut, en pääse sinnekkään haastatteluun.
Nyt olen hakenut pariin paikkaan, jossa työnkuvaan kuuluisi liikuntakerhon vetäminen lapsille toisen ohjaajan kanssa. Opiskelen lto:ksi ja minulla on monen vuoden liikuntatausta, olen myös työskennellyt päiväkodissa ja alakoulussa. Työtä olisi 1-2 tuntia viikossa, arki-iltaisin. Ei taaskaan kutsua haastatteluun :(
Kommentit (10)
Se vain on tätä päivää. Vikaa on tuolla ajattelutavalla minussakin. Puolitoistavuotta työttömänä, yksi haastattelu takana.
Oletko ilmoittautunut vuokratyöfirmaan?
Moni käyttää niitä hetkellisen työvoiman hankintaan koska se on nopea ja helppo tapa.
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 22:05"]Onko sun hakemus nykyaikainen?
[/quote]
Eli?
avoimeen paikkaan voi tulla satoja hakemuksia, jo niiden lukeminen on sairas urakka. Siksi yleensä yrittää löytää ihmisen joka kentis olisi töissä useamman vuoden ettei samaa hommaa tarvii tehdä liian usein. Soita hakemuksesi perään, se herättää huomiota j kertoo että olet todella kiinnostunut paikasta.
t. työhönottaja
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 22:05"]Onko sun hakemus nykyaikainen?
[/quote]
Hakemus tehty sellaisen yleisen mallin mukaan minkä olen jostain työkkärin sivuilta joskus katsonut. Ihan perussettiä, esittelen itseni, kerron koulutuksestani, kerron työpaikan kannalta tärkeät osaamiset esim. tuossa juuri liikuntataustastani ja työkokemuksestani päiväkodissa. Loppuun olen kertonut vielä muusta työkokemuksesta ja laittanut aina liitteeksi CV:n.
Tuossa viimeisimmässä paikassa vielä luki, että sopii kasvatusalan opiskelijoille.
-ap
Hei asutko pk-seudulla? Laitapa äkkiä hakemus Seureen, sitä kautta voisit saada esim. opettajien ja koulunkäyntiavustajien sijaisuuksia näin ensialkuun. Ainakin omassa työpaikassani (helsinkiläinen peruskoulu) on hyvien sijaisten saaminen kiven alla! LTO-opiskelija kuulostaa oikein hyvältä kandidaatilta opettajan/koulunkäyntiavustajan sijaiseksi. Ja jos oikein aktiiviseksi innostut, niin voit ottaa yhteyttä lähialueesi/kotikaupunkisi peruskouluihin ja päiväkoteihin ja tarjoutua sijaislistoille. Älä luovuta! Ei sussa välttämättä mitään vikaa ole! Mullakin oli samanlainen tilanne noin 10 vuotta sitten, kun opiskelin. Tuntui, etten saa millään töitä, kun ei ollut työkokemusta eikä kontakteja. Mutta lopulta tärppäsi r-kiskalta työpaikka ja siitä oman alan töihin :)
Ai niin, jos epäilet että hakemuksesi ovat huonoja (esim. itsensä vähättely), niin pyydä jotain ulkopuolista lukemaan ne. Esim. opiskelupaikkasi opintosihteeriä yms?
Olen myös kaupunkimme sijaislistalla, mutta sieltäkään ei ole tullut yhtään pyyntöä töihin. Tosin se saattaa johtua siitä, etten ole vielä pätevä.
Sama juttu.Valmistuin keväällä lähihoitajaksi ja töitä ei ole löytynyt. Luulin, että tältä alalta eivät työt lopu, mutta toisin kävi.Keikkatöitä teen, mutta mitään pidempää rupeamaa ei ole löytynyt.
Jokainen järkevä ymmärtää muuttaa pois Suomesta.
Minulla alkaa työ tammikuussa Tukholmassa. Tuskin maltan odottaa että saan haistattaa vitut Suomelle. Ei tule ikävä.