Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naiset, mitä mieltä olet miehestä, jolla on ärrävika?

Vierailija
13.10.2021 |

En ole ikinä kysynyt tätä yhdeltäkään naiselta, koska pelkään vastausta. Joten kysytään tätä nyt täällä! :D Mies24

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähn turn off mutta sitten taas olen seurustellut änkyttävän kanssa (sellaista hengen haukkomista puhuessa) niin mikä minä olen sanomaan.

Vierailija
2/21 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähn turn off mutta sitten taas olen seurustellut änkyttävän kanssa (sellaista hengen haukkomista puhuessa) niin mikä minä olen sanomaan.

Oho. :o En olisi uskonut, että tämä olisi ongelma naisille. Kokemukset ovat ihan päinvastaiset. Mies24

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaamea sönkkö

Vierailija
4/21 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huolisi

Vierailija
5/21 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ajatellut asiaa. Lapsena paras kaverini oli poika, jolla oli ärrävika. En osannut silloinkaan ajatella, että siinä olisi jotain ihmeellistä. Toki hän kävi kouluaikoina puheterapeutilla, ja pääsi ärräviasta osittain eroon. Lukiossa oli myös eräällä luokkakaverillani ässävika. Oli hyvin älykäs ja mukava tyyppi.

Vierailija
6/21 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mielikuva, että vanhemmat eivät ole hoitaneet lastaan hyvin. Itse laittaisin lapseni puheterapiaan, enkä altistaisi esim. kiusaamiselle. Pidän hyvin outona, ettei ole vaikka itse opetellut r-vikaa pois, kun se on niin helppoa.

En siis ollenkaan ymmärrä, miten tuollaista vaivaa ei ole hoidettu.

Vierailija
7/21 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ollut parempi olla kysymättä. Naiset ovat julmia. Mies24

Vierailija
8/21 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on tekosyysi, miksi sinulla on r-vika? Erityisesti, jos se on ongelma sinulle niin miksi et korjaa asiaa?

Vierailija
9/21 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo laiskuudesta.

Vierailija
10/21 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se särähtää, mutta ei tietääkseni estä mitään ratkaisevaa.

Vierailija
11/21 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä, jos tyyppi muuten ok?🙂

Vierailija
12/21 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan korkea-arvoisissa vroissakin ollut henkilöitä jioilla on ollut ärrävika, ja oliko se ällävikakin eräällä.

Vierailija
13/21 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on tekosyysi, miksi sinulla on r-vika? Erityisesti, jos se on ongelma sinulle niin miksi et korjaa asiaa?

R-vika voi johtua myös kielen kannakkeista tms eli ilman leikkausta ei tämä korjaannu. Lapset kävi puheterapeutilla, toisella edelleen tämä piirre ei vika. Eikä taivu kieli torveksi. On fiksu ja hyvässä ammatissa, typerykset irvailevat r-viastaan.

Vierailija
14/21 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei periaatteessa mitenkään haittais, mutta oon vaan niin pikkutarkka henkilö niin saattais välillä ärsyttää. :D

Vierailija
15/21 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma jos ei koulussa korjattu. Mun muksuilla kadella oli ärrävika, mutta kun saivat puheopetusta niin nopeasti oppi ärrät pärisemään.

Mutta se, että jos ei itse kiinnitä siihen huomiota, niin ei se haittaa niin paljon muitakaan.

Vierailija
16/21 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savolaisilla on u vika. Ne ei osaa sanoa esim. Sanaa naurata vaan he sanoo naarata . Nokia herätyksen Koivisto ei osannut myös ääntää s ei r . Sössötystä . Toisilta puuttuu kokonaan ä . Puheterapeutti pystyy opettamaan mutta se maksaa . Mikä siinä on vaikeaa ettei jotkut kirjaimet onnistu ??? Miten r vihainen lausuu sanan Kreikka . Kreeta . Keikka ja keeta??? Kuulostaa kyllä vähän lapselliselta.

Vierailija
17/21 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on itselläni r-vika myös ja olen nainen. Kävin lapsena koulun puolesta puheterapiassa jonkin verran, mutta en koskaan sitä oppinut ja myöhemmin muuton jälkeen uudessa koulussa ei enää tarjottu käyntejä missään. Sen vuoksi jäi oppimatta. Minulla on vähän sellainen r, että se ei paljon kuulu ( sellainen heikko) ja en usko olevan hirveän häiritsevän kuuloinen. Tosin voi olla ja on kiusattu siitäkin. Miehellä on välittäisi, koska minullakin on. Samalla kun kuuntelee ulkomaalaisten puhetta ( monissa eri maissa) niin sitten hekin olisivat täällä viallisia jos miettii ääntämistä. Varmaan tämä häiritsee enemmän kuulijaa, vaikka itsekin välillä ajattelen, että miltä puheeni kuulostaa ja joitakin sanoja lausuu varovaisemmin. Onhan se silti ikäväkin asia, en kiellä, mutta vaan minulle ja omaa ääntäni miettiessä ja toisia en arvostelisi. 

Vierailija
18/21 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen oikean kanssa sillä ei ole väliä ja muiden kanssa taas ei ole väliä onko väliä.

Vierailija
19/21 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ässävika, joten täydentäisimme toisiamme :)

Vierailija
20/21 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se jotenkin korvaanpistävää. Esim.Ykkösen toimittaja Tero Karhu, jolla omassa nimessä 2 ärrää. Vanhemmille moitteet,,ettei ole lapsena vaivaa korjattu.