gallup mikä on mielestänne paras olut
Kommentit (38)
Kovin paljon en ole eri alkoholijuomiin tutustunut. Suomalasiet tölkkioluet ovat kuraa. Pidän Coronasta, Solista, Heinekenista, Kriekin kirsikkaoluesta ja tummasta oluesta. -N20
Karhua tulee juotua, aika monet on maistamatta.
Punk IPA tai Brooklyn American Ale.
Riippuu ihan tilanteesta. Helteisellä terassilla tai saunan yhteydessä pidän ihan suomalaisista lagereista, esim Karhu ja se on muutenkin aika perusvarma valinta, tai vehnäoluista, mutta sitten esim tummat stoutit, kuten Guinness, on herkkua, muttei sitten taas oikein sovi siihen kuumaan terassiin, mutta muuten kyllä. Sitten esim London Pride on perus hyvä Ale.
Kaikki vahvat IPA:t. Perus lagereista Karhu.
Olen kokeillut monia. Nuorempana suosin ainoastaan ulkomaalaisia, etenkin brittioluita. Nyt olen todennut, että minulle maistuu todella hyvin mm. Pirkka-olut. Ehkä noloa, mutta totta.
Keisari 66 (Nokian panimo). Ihan ylivoimaisesti parasta näistä suomalaisista "halpis"- oluista..!!! 0,5l tölkki yleensä n. €2,5.
Suomalaisia oluita en edes halua maistaa mutta Verbodene frucht belgialaisista on ihan ok ja tsekkiläiset vaaleat. Juon olutta ehkä desin vuodessa.
Redd's apple ale tai vadelma olut (useitakin valmistajia joita en just nyt muista)
Suomalaiset oluet ei häviä tippaakaan muille. Jos jotain suomalaista humaloimatonta bulkkiolutta alkaa vertaamaan johonkin ulkomaan erikoisolueen ja väittää sen perusteella suomalaista huonommaksi niin hv.
Karhu III, Keisari 66, Finkbräu 1 ja Lasso Blonde on edullisista suosikkejani mutta parasta en osaa sanoa, liikaa vaihtoehtoja.
Mariestads IV todella hyvä perus lager.
Parasta Suomessa Karhu kolmonen ja Koff sen jälkeen. Ulkomaisista Staropramen, vaalea versio. Tummasta oluesta en pidä.
Foster's. Kohta taas kulautetaan yks ja vain yks kurkusta alas.
Warsteiner suosikki saksalaisista.
Ale coq, valkoista kultaa. Tuttu myös Satuhäistä.
Karhu ja Keisarin Munchener. Muutkin Keisarin tuotteet hyviä.