Kenen näistä hengen pelastaisitte 2?
Samat säännöt kun toisessakin, ei saivartelua.
1. Pitkään lapsettomuudesta kärsinyt 30-vuotias nainen. Tulisi raskaaksi vuoden kuluttua ja eläisi loppujen lopuksi onnellisena kolmen lapsen äitinä.
2. Vankilassa syyttömänä 20 vuotta istunut mies. Olisi juuri pääsemässä vapauteen ja eläisi onnellisina vapaudessa 20 vuotta.
3. Oma lemmikkisi. (Jos ei omaa lemmikkiä niin sitten on vaan helpompi vastata)
Eli yksi selviää, muut kuolee. Kenet pelastat?
Kommentit (17)
Vankilassa syyttömänä istunut. Ansaitsee vapauden!
1 tai 2. Varmaan kuitenkin lapseton nainen.
Kakkosen. Tai lemmikin. Tuo nainen joutaisi mennä senkin takia, että muuten edistäisi liikakansoitusta
Oma lemmikki, koska se on perheenjäseneni, ja perheeni menee tuntemattomien edelle.
Lemmikki, on minulle paljon rakkaampi kuin moni tietämäni ihminen, puhumattakaan tuntemattomista. (Enkä edes ole kylmä/empatiakyvytön ihmisvihaaja, lemmikki vain on tosi rakas)
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 19:36"]
Samat säännöt kun toisessakin, ei saivartelua. 1. Pitkään lapsettomuudesta kärsinyt 30-vuotias nainen. Tulisi raskaaksi vuoden kuluttua ja eläisi loppujen lopuksi onnellisena kolmen lapsen äitinä. 2. Vankilassa syyttömänä 20 vuotta istunut mies. Olisi juuri pääsemässä vapauteen ja eläisi onnellisina vapaudessa 20 vuotta. 3. Oma lemmikkisi. (Jos ei omaa lemmikkiä niin sitten on vaan helpompi vastata) Eli yksi selviää, muut kuolee. Kenet pelastat?
[/quote]
3
Karu lukea nuita kommentteja jossa sanotaan että pelastaa lemmikin. Mutta se johtuu varmaan ihan vaan siitä että minulla ei ole ikinä ollut lemmikkiä.
Lemmikki tietysti, miksi tuntemattomien ihmisten hengellä olisi minulle mitään merkitystä?
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 20:01"]Lemmikki tietysti, miksi tuntemattomien ihmisten hengellä olisi minulle mitään merkitystä?
[/quote]
Niin no yleensä empaattiset ihmiset pystyy ajattelemaan niinkin monimutkaisesti että myös tuntemattomilla on merkitystä.
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 20:17"][quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 20:01"]Lemmikki tietysti, miksi tuntemattomien ihmisten hengellä olisi minulle mitään merkitystä?
[/quote]
Niin no yleensä empaattiset ihmiset pystyy ajattelemaan niinkin monimutkaisesti että myös tuntemattomilla on merkitystä.
[/quote]
Totta. Ja yleensä täysjärkinen ihminen ymmärtää, että ihmishenki menee aina eläimen edelle. Jos ei muuten niin tutustukaa vaikka lainsäädäntöön.
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 20:21"][quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 20:17"][quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 20:01"]Lemmikki tietysti, miksi tuntemattomien ihmisten hengellä olisi minulle mitään merkitystä?
[/quote]
[/quote]
Totta. Ja yleensä täysjärkinen ihminen ymmärtää, että ihmishenki menee aina eläimen edelle. Jos ei muuten niin tutustukaa vaikka lainsäädäntöön.
[/quote]
Ei todellakaan mene :) yleensä täysjärkinen ihminen ymmärtää että useimmilla ihmisillä perhe menee aina edelle, ja jonkun perheeseen voi kuulua lemmikki.
Naapurin lemmikin