Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vehnäjauhoista ja vedestä? teeleipä?

Vierailija
10.12.2014 |

Kaapista löytyy vehnäjauhoja, yksi kananmuna, suolaa+mausteita, hunajaa ja ketsuppia. Ei siis mitään öljyä/voita, eikä hiivaa/leivinjauhetta. Saako noista tehtyä mitään köyhänmiehen leipää tai jotain? Sämpylöitä olen tehnyt ihan vehnäjauho+suola+hunaja+leivinjauhe (ja tietenkin vesi) yhdistelmällä, ne on hyviä, mutta en ole tehnyt koskaan ilman leivinjauhetta. Mitä niille käy ilman sitä? Ei tietenkään kohoa, mutta tuleeko niistä kivikovia/syömäkelvottomia?
En jaksa lähteä kauppaan, olen kuumeessa.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anyone?

Vierailija
2/2 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee taikina (2.5dl jauhoja, vähän suolaa, 5dl vettä), sekoita, painele uunipellille kuten pizzapohja, pistele reikiä haarukalla. Uuniin, 225astetta, anna olla hetki, laita päälle ketsuppia ja takaisin uuniin.
Tuota söin opiskelijana useammin kuin kerran. Samalla ohjeella, ilman ketsuppia saa tehtyä tosi köyhiä teeleipiä (tuolla määrällä tulee kaksi), uuniin laittaessa päälle voi valuttaa vähän hunajaa. Kyllä se teen kanssa menee alas. Päälle voit keittää kananmunan.
Noista saa myös tehtyä ruskean kastikkeen, mä teen nykyäänkin ilman voita, mutta vaatii hyvän (teflon)pannun. Jauhot pannulle, ruskista koko ajan sekoittan, vesi ja hauduttele kastike valmiiksi. Mausta. Tuohon voi laittaa ketsuppiakin jos haluaa. Siinä voi dippailla teeleipääkin, jos ei ole esim makaronia ja/tai jotain kastikkeeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla