Vituttaa vastailla 5 ylipirteälle sokoksenmyyjälle ei kiitos voi auttaa.
Seuraavan kerran sanon suoraan
"Älkää häiritkö, kun ette kuitenkaan tiedä mistään mitään. Olette pelkkiä rahastajia, eikä minulla ole velvollisuutta kohdella teitä tämän paikan omistajina."
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Jos asiakaspalvelijat tervehtii ja kysyy voivatko auttaa, ongelma on kyllä sussa, jos otat sen piiloagressiivisuutena.
En ole ap enkä ota piiloagressiivisuutena, mutta yleensä en vastaa hymyillen tai super iloisesti, vaikka myyjä näin tekisi. Sori ei ole mun tyyliä.
Ei pelkkä kysyminen tai tervehtiminen ole piiloaggressiivisuutta, mutta joskus huomaa sellaisen yli imelän ystävällisyys kiherrys näyttelyn. Yleensä nuoret sortuvat tähän enemmän kun vähän vanhemmat ämmät.
Vierailija kirjoitti:
Ei meidän kaupungin Sokoksella ole myyjät koskaan ahdistelleet, ihan rauhassa saan siellä asioida.
Ei muuten minuakaan, ja tiedän myös mistä se johtuu: pukeudun kuin kassialma, vaikka olen huomattavan varakas. Tämä taktiikka toimii kaikissa muissa liikkeissä paitsi apteekissa - siellä myyjät tyrkyttävät palvelua myös köyhän näköisille asiakkaille. (Siellä pitää sanoa: ei kiitos, jonotan tuonne reseptipuolelle.)
Mä sanon aina tuppautuville myyjille, että pidetääs nyt vielä turvaväli!
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tunteen, se viduttaa, joo ja sitten seuraava vidutuksen aihe on se, kun oikeesti tarvitsee myyjää, on se joku Dille-Dong, joka ei osaa vastata kysymykseen. Myyjät, olkaa ammattitaitoisempia!
Kyllä se useimiten on kun tarvitsisi myjän apua,myjiä ei näy misään.Oli nyt sitten ostoksilla Itsi Prisma. Itis sitari. Tai Lidi, s-ketju. Jos ei tuote löydy, on ilman kun etsii värästä paikasta. Jos nyt iso tavaratalo,myyjä lähestyy ja en tarvitse häntä.kohteliaasti sanon,Kitos kysymästä katselen itse. Sama asia gigantti itis kuin poweer.
H E M T E X
En käy siellä enää kuin pakosta eli tuskin koskaan.
Missään muualla en ole törmännyt sellaiseen myyntiin kuin Hemtexissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei meidän kaupungin Sokoksella ole myyjät koskaan ahdistelleet, ihan rauhassa saan siellä asioida.
Ei muuten minuakaan, ja tiedän myös mistä se johtuu: pukeudun kuin kassialma, vaikka olen huomattavan varakas. Tämä taktiikka toimii kaikissa muissa liikkeissä paitsi apteekissa - siellä myyjät tyrkyttävät palvelua myös köyhän näköisille asiakkaille. (Siellä pitää sanoa: ei kiitos, jonotan tuonne reseptipuolelle.)
Pukeudun hienossti vaikka olen köyhä.Ystävieni rikaiden vanhoihin vaateisiin. Mutta jos joku kehuu kerron keneltä vaaten sain. Kaupassa ei kukaan vaateiden perustella lähesty mitä ihmisellä päällä? .Myynti ydin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tunteen, se viduttaa, joo ja sitten seuraava vidutuksen aihe on se, kun oikeesti tarvitsee myyjää, on se joku Dille-Dong, joka ei osaa vastata kysymykseen. Myyjät, olkaa ammattitaitoisempia!
Kyllä se useimiten on kun tarvitsisi myjän apua,myjiä ei näy misään.Oli nyt sitten ostoksilla Itsi Prisma. Itis sitari. Tai Lidi, s-ketju. Jos ei tuote löydy, on ilman kun etsii värästä paikasta. Jos nyt iso tavaratalo,myyjä lähestyy ja en tarvitse häntä.kohteliaasti sanon,Kitos kysymästä katselen itse. Sama asia gigantti itis kuin poweer.
Aivan! Otsikon kirjoittaja on ihan oikeessa, usein myyjät tyrkyttävät itseään jos asiakas sattuu tarvitsemaan apua, minulle on niin helvetin monta kertaa käynyt niin, että myyjä (suljetaan ruokakaupan myyjät pois tästä keskustelusta) tulee inhottavalla imelällä äänellä tivaamaan, mitä etsin jne. kun sitten päästään juttuun ja aloitan eri tuotteiden tai vaikka yhdenkin tuotteen kysymisen laajemmalti, menee myyjältä jauhot suuhun. Mitä helvetin auttamista se on, näille pitäisi antaa lopputili pelkästä apuna muka olemisesta kun liian moni ei selvästikään tunne myymiään tai talon tapoja tai käytäntöjä.
Suomessa koko myyjäkäsite on muinaisjäänne. Myyjän tehtävä on paljon laajempi kuin Suomessa myyjä nimikkeeseen liitetään. Myyjän kuuluu olla se, joka on tavoitettavissa tai läsnä JOS ASIAKAS TARVITSEE APUA TAI HÄNELLÄ ON KYSYTTÄVÄÄ, ei myyjän kuulu olla ensimmäisenä kysymässä yhtään mitään, vaan myyjä on tavallaan "taustahahmo" joka on paikalla jos tarvitaan, eikä heti ole huohottamassa niskaan, useissa paikoissa saa hakemalla hakea myyjiä. Eri asia on se, mikäli asiakas itse tarvitsee neuvoa, apua tai tietoa tuotteista ja itse sitä ensimmäisenä kysyy. Oikeastaan en edes tiedä, mistä kaikille myyjille palkka tulee, jos ei asiakkaat tarvitse apua, maksetaanko päivän palkka kauppatilan ilman hengittämisestä?
No menet itse sinne töihin ja muutat asian.
Ennen nokanvartta pitkin katselivat, ne vanhimmat myyjät. Palvelivat lipevästi vain diorasiakkaita.
Ne ylipirteät myyjät ovat tekopirteitä. Ne teeskentelevät.
Onko vielä olemassa ns. Mystery shoppereita? Nämäkin voivat olla osittain syynä siihen, että kaikille asiakkaille tarjotaan apua, vaikka asiakas viestisi sanattomasti, ettei ole apua vailla. Myyjä tekee vain työtään.
Itsekään en pidä tekopirteistä avun tyrkyttäjistä, mutta vastaan aina ystävällisesti että pyydän apua sitten, kun tulee tarve. Tämän jälkeen saanut kierrellä rauhassa.
Vielä enemmän Sokoksella ärsyttää, kun myyjät edustaa vain tiettyä merkkiä, ei ole enää laajaa tietämystä eri merkin tuotteista.
Vaikutat ihanalta ihmiseltä ap, kunpa saisin tutustua sinuun paremmin! Eiku..
Muaki ärsyttää sama asia, itseasiassa joka ikisessä liikkeessä. Kerran keskustelin oman teinin kanssa sukista, huuteli sieltä myyjä, että tarvinko apua. Lopputulos kertomattakin selvää.
Höpöhöpö