Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Viikonloppuna risteily ja kovaa tuulta luvattu, tuntuuko ruotsinlaivoilla?

Vierailija
10.12.2014 |

Silja Line siis kyseessä, Hki-Sto.

Onko kokemuksia, onko tuollainen 15-20 m/s kuinka paha oikeasti?

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 21:00"]

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 19:47"]

Meillä oli lauantaiksi varattu Baltic Queenin risteily, mutta siirrettiin suosiolla ensi vuoden puolelle! :D En halua ottaa pientäkään riskiä, koska voin helposti pahoin laivan keinuessa. Haluun nauttia kunnolla ruoasta ja juomasta enkä maata hytissä pahoinvoivana. Siirtäminen ei onneksi maksanut mitään, vaan tuli vielä vähän rahaa takaisinkin. :)

[/quote]Voiko matkan siirtää? Me ollaan lähdössä Viikkarilla Tukholmaan, enkä todellakaan haluaisi maata matkaa merisairaana hytissä?

[/quote]

Voi siirtää.

Vierailija
62/70 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 20 m/s tuuleen en lähtisi. Olimme kerran laivalla 25 m/s myrskyssä ja silloin minua tosissaan pelotti. Taisin jo mietiskellä yön pimeinä tunteina, etten enää koskaan lähtisi laivalle ja sadattelin itseäni, että olin tuonut perheeni tällaiseen vaaraan. Muu perhe kyllä nukkui ihan hyvin keinutuksessa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran Hki-Sto välillä kovassa myrskyssä, puuskissa 29 metriä sekunnissa. Oli todella kamalaa ja oksennettiin koko seurue. Sen jälkeenkin olen ollut 18-20 metrin tuulissa, mutta enää en suostu lähtemään sellaisella kelillä. Joku 14 vielä menee mutta ei enempää.

Vierailija
64/70 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikonloppuna su-ma yönä Viking Linen Gabriellalla yrjöiltiin voimakkaimmillaan n. 18 m/s tuulessa. Jos on vähänkään taipumusta matkapahoinvointiin niin ei kannata lähteä, ite päätin etten ihan hetkeen enää lähde laivalle (jos koskaan, ellen sitten ole varma säästä ja lyhyt matka) koska tuo pahoinvointi ja laivan päättymätön keinunta aiheutti paniikkikohtauksen :( Keinui siis niin että käveltiin seiniä pitkin ja tax freen kärrit lenteli.

Vierailija
65/70 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin myrskyn aikaan laivalla ja oli kyl kamalaa. Tanssimaan ei pystynyt ja juomat lens kädestä. En suosittele.. kaikkea muuta kuin mukava reissu.

Vierailija
66/70 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintoloissa laivalla on hyvin tilaa, kun on yli 25 m/s. Olen kokenut.

Vierailija
67/70 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meteorologi tviittasi, ettei lähtisi risteilylle.

Vierailija
68/70 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 17:33"]Mä oon myös menossa laivalle lauantaina. Tallinnaan tosin ja laivana Baltic Queen. Onkohan sillä reitillä millasta menoa tiedossa? Suoraan sanottuna tekisi mieli perua koko reissu. En voi fyysisesti huonosti merenkäynnissä, mutta psyykkisesti kyllä.
[/quote]

Tallinna-Helsinki matka kestää 3 tuntia, eli sen kyllä kestää tuulessa helpostikin! :)

Vierailija
69/70 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna lähössä megastar laivalla tallinnaan päivä reissuksi onko totta tuo 14 m/s ja jos on niin onko paha suunta yms.

Vierailija
70/70 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa heti alkuillasta vetää kevyt nousukänni ohimoon. Sitten laivan alakerroksista hakea daami kainaloon ja mennä suoraan hyttiin sängylle keinuttamaan vastaan.