Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aurinko tule jo esiin!!

Vierailija
10.12.2014 |

Aivan hirveetä tämä pimeys, marraskuukin oli ennätyssynkkä.

Ilmatieteen laitoksen tilastojen mukaan Kuopiossa aurinko paistoi koko marraskuun aikana vain 12 minuuttia, mikä jää noin sadasosaan keskimääräisestä lukemasta. Tavallisesti aurinkoisia tunteja nähdään Kuopiossa marraskuun aikana 22.

Erityisen pimeä marraskuu oli tilastojen valossa Etelä-Suomessa. Esimerkiksi Turussa auringonvalon määrä koko kuukauden aikana jäi vain 5,1 tuntiin, kun tavallisesti aurinko paistaa kaupungissa 38 tuntia.

Helsinki-Vantaan lentoasemalla aurinko puolestaan näyttäytyi kuukauden aikana 12,4 tuntia, mikä on noin kolmasosa keskimääräisestä lukemasta. Tavallisesti aurinkoisia tunteja on Helsinki-Vantaalla marraskuussa 37.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1417839561004.html

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muhahaa, kärsi! Nautin tästä pimeästä kolkkoudesta ja nauran sisäisesti siitä valittaville.

Vierailija
2/23 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voittaa helteet 10 - 0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä sää sopii just mun mielentilaan. Siihen pimeyteen on ihana kääriytyä. Kukaan ei pakota olemaan pirteä tai seurallinen. 

Vierailija
4/23 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä se kohta helpottaa. Päivä alkaa pidentyä ja ne kirpeät pakkaspäivät alkavat...
Musta olis kyllä kiva kun tulis vettä koko talven, mutta valitettavasti se talvi sieltä vielä tulee.
Yritän vaan tässä lohdutella itseäni että kyllä se aika kuluu kun kohta on selätetty edes pahin pimeys taas.

Vierailija
5/23 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 15:56"]

Tämä sää sopii just mun mielentilaan. Siihen pimeyteen on ihana kääriytyä. Kukaan ei pakota olemaan pirteä tai seurallinen. 

[/quote]Kyllä mäkin tykkään pimeydestä mutta että koko ajan, jatkuvasti en. Taivas on pilvessä täällä joka päivä, ei vilahdustakaan valosta.

Vierailija
6/23 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 15:57"]

[/quote]Kyllä mäkin tykkään pimeydestä mutta että koko ajan, jatkuvasti en. Taivas on pilvessä täällä joka päivä, ei vilahdustakaan valosta.

[/quote]

Polta kynttilöitä. Tankkaa D-vitamiinia. Auttaa.

Vierailija
7/23 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Oletko masentunut? Käynyt lääkärillä?

Vierailija
8/23 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 15:59"]

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 15:57"]

[/quote]

Polta kynttilöitä. Tankkaa D-vitamiinia. Auttaa.

[/quote]Toi on totta D-vitamiini auttaa, on päässyt taas unohtumaan kiitti :)

Vierailija
9/23 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 16:00"]

[/quote]Oletko masentunut? Käynyt lääkärillä?

[/quote]

Olen. Mutten kaamosmasentunut. 

Vierailija
10/23 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua haittais se normi marraskuu pimeähän sekin on mutta tää on jo liikaa...olis vaan pitänyt hankkia kirkasvalolamppu -ap

Vierailija
11/23 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

marras-joulukuu*

Vierailija
12/23 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu, että meiät ollaan suljettu mustaan jätesäkkiin. Apua, paniikki.

Vierailija
13/23 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas rakastan pimeyttä! Siis sitä, että talvisaikaan on hämärää (aurinko nousee myöhään ja laskee aikaisin), mutta tuosta lumettomuudesta ja rumuudesta en tykkää. Enkä kylmästä. Mutta pimeys on ihanaa ja tunnelmallista! Ja naurettavaa väittää, että pimeästä tykkäävät olisivat masentuneita. Hämärä sopii paremmin silmilleni, työt luistaa paremmin, ajatukset on minulla kirkkaammat. Olen muutenkin yöaktiivinen ja saan tästä talven pimetdestä voimaa. Kirkas valo särkee usein silmiäni, vaikka muuten kyllä rakastan kesää ja lämpöä. Näin talvisin on ihanaa mennä aamuisin töihin, kun on pimeää. Rakastan myös kynttilöitä, jouluvaloja ja muita tunnelmallisia valaistuksia. Onneksi asun Pohjois-Suomessa, jossa on talvella kunnolla pimeää (ja useimmiten myös pysyvä lumi) sekä kesällä taas ihanan lämpimät kesäyöt. Tykkään äärimmäisyyksistä ja vuodenaikojen vastakohdista. :)

Vierailija
14/23 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 16:13"]

Mä taas rakastan pimeyttä! Siis sitä, että talvisaikaan on hämärää (aurinko nousee myöhään ja laskee aikaisin), mutta tuosta lumettomuudesta ja rumuudesta en tykkää. Enkä kylmästä. Mutta pimeys on ihanaa ja tunnelmallista! Ja naurettavaa väittää, että pimeästä tykkäävät olisivat masentuneita. Hämärä sopii paremmin silmilleni, työt luistaa paremmin, ajatukset on minulla kirkkaammat. Olen muutenkin yöaktiivinen ja saan tästä talven pimetdestä voimaa. Kirkas valo särkee usein silmiäni, vaikka muuten kyllä rakastan kesää ja lämpöä. Näin talvisin on ihanaa mennä aamuisin töihin, kun on pimeää. Rakastan myös kynttilöitä, jouluvaloja ja muita tunnelmallisia valaistuksia. Onneksi asun Pohjois-Suomessa, jossa on talvella kunnolla pimeää (ja useimmiten myös pysyvä lumi) sekä kesällä taas ihanan lämpimät kesäyöt. Tykkään äärimmäisyyksistä ja vuodenaikojen vastakohdista. :)

[/quote]Helppo sanoa kun asut Pohjoisessa :)

Maan etelä- ja keskiosissa oli pimeää ja synkkää, mutta Lapissa aurinkoisista päivistä saatiin nauttia normaalia enemmän. Rovaniemellä aurinko paistoi marraskuun aikana jopa 24,4 tuntia, mikä on kuusi tuntia enemmän kuin tavallisesti. Myös Utsjoella aurinkoa nähtiin poikkeuksellisen paljon, yhteensä 23,4 tuntia, eli 3,4 tuntia pidempään kuin keskimäärin.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1417839561004.html

Vierailija
15/23 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä näytä kovin montaa aurikoista päivää lupavaan 10 päivän ennuste. Sunnuntaina voi vilahtaa samoin tiistaina. Mustalta näyttää ensi viikkokin ja nollan pinnassa on lämpötila.

Vierailija
16/23 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lunta ja pakkasta odotellessa... Sellainen muutama pakkasaste riittäisi.

Vierailija
17/23 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkasvalolamppu, D-vitamiini, laadukas ruoka, urheilu ja lähestyvä etelänloma pitävät mut järjissäni. Onneksi ei ole lunta, se nimittäin vituttaa aivan suunnattomasti.

Vierailija
18/23 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas rakastan lunta tai ainakin sitä ensilunta. Ihanan näköistä kun puut on kuorrutettu ja narskuu mukavasti kengän alla. Ja sit se valaisee. Mä olen paljon pirteämpi kun on kova pakkanen ja lunta. Olisiko ilmanpaineellakin vaikutus?

Vierailija
19/23 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

15: Puhuin kyllä ihan yleisesti, enkä tarkoittanut ainoastaan tätä talvea. En ole edes kiinnittänyt huomiota siihen paistaako päivisin aurinko vai onko pilvistä, kun yleensä olen sen hyvin lyhyen valoisan ajan töissä. Kun menen töihin on pimeää, kun lähden töistä on pimeää, ja tämä on minusta ihanaa! :) Etelässä talvi saattaa kylläkin tuntua ankeammalta siksi, että siellä ei ole sitä lunta kovin usein talvella. T. 14

Vierailija
20/23 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ja tulkoon valkeus!"