Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten hillitä vauvakuumetta?

Vierailija
10.12.2014 |

Suhdetta kestänyt vasta muutama kuukausi ja hirveä vauvan kaipuu. Realistisesti vauvojen aika olisi vasta parin vuoden päästä, koska opinnot vielä hiukan kesken. Työpaikka mulla kyllä jo on katseltu valmiiksi, vakisopparia tosin tuskin heti luvassa. Mutta miten hillitä tätä kamalaa kaipuuta omaan lapseen?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin siis kokemuksia teiltä, jotka olette vauvakuumeessa joutuneet kärvistelemään elämäntilanteen vuoksi.

Vierailija
2/22 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä on, sekä minä että mies.. Haluttaisiin esikoiselle sisarus, mutta nyt on rahasta liian tiukkaa. Kyllä se vaikeaa on pysyä järkipäätöksessä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään vinkkiä en siis osaa sanoa, kuin että on meitä muitakin :)

Vierailija
4/22 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso tuo "aivan järkyttävä synnytysvideo" mikä on nyt etusivulla.

Vierailija
5/22 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä en ole vielä löytänyt konstia hillitä vauvakuumetta, mutta sen kanssa oppii elämään jos vaan oikein tahtoo. Meilläkin huono ajankohta vauvalle ja suunniteltiin, taino ensisijaisesti minä suunnittelin joskos kesällä alkaisi yrittämään. Mies ei ole sanonut oikein asiaan juuta eikä jaata. Toivottavasti suostuu! Meitä on paljon kärvistelijöitä, tsemppiä kaikille ja halaus<3

Vierailija
6/22 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 13:32"]

Suhdetta kestänyt vasta muutama kuukausi ja hirveä vauvan kaipuu. Realistisesti vauvojen aika olisi vasta parin vuoden päästä, koska opinnot vielä hiukan kesken. Työpaikka mulla kyllä jo on katseltu valmiiksi, vakisopparia tosin tuskin heti luvassa. Mutta miten hillitä tätä kamalaa kaipuuta omaan lapseen?

[/quote]

Jos se kuume on miehen kanssa yhteinen niin eiköhän se lievene toisianne tukemalla.

Jos taas se kuume on ainoastaan sinun niin lievenisikö se ajatuksella että mies lähtee kävelemään tai vähintää katkeroituu jos nyt lapsen teette.

Vierailija
7/22 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miiks sitä pitää hillitä... Parempi ennen kuin on myöhäistä ja ei sitä hyvää hetkeä odottamalla tule :D

Vierailija
8/22 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan iham samassa tilanteessa! Paljon on pohdittu ja pähkäilty, hyviä ja huonoja puolia. Lopulta mies ratkaisi asian (aluksi kuumeili vähemmän, sain tartutettua :D ) ja päädyttiin yrittämään. Voihan siihen tärppäämiseen mennä vuosia, voi tulla keskenmenoja tai muutenkin tapahtua mitä vaan. Mutta me eletään just nyt :)

Vierailija
9/22 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy katselemassa jonkun lapsiperheen arkea kärpäsenä katossa, niin järki voittaa

Vierailija
10/22 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ouhu itsesi hoitamaan jotain koliikkivauvaa. Kyllä siinä kuume laskee, joiltakin jopa lopullisesti.

Vierailija
11/22 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kuulla, että on muitakin kärvistelijöitä. Miehellä ei varsinaista kuumetta ole, on kuitenkin aina tiennyt haluavansa lapsia ja hänestä oikea aika olisi noin parin vuoden päästä. Pelkään karkottavani miehen pois tällä kuumeilullani...

ap

Vierailija
12/22 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kokemuksia ja ajatuksia?

Vierailija
13/22 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile vauvasimulaatiota vaikkapa kuukausi putkeen hyvin tunnollisesti. Älä nuku juuri lainkaan. Kokeile mitä se sinulle aiheuttaa. Jokaisen lapsia haluavan tulisi mielestäni kokea pitkäaikainen unettomuus, ennen lisääntymispäätöstä. Osta nukke, jota hoidat koko ajan. Kuuntele korvanapeista kirkumista ja itkemistä montatuntia putkeen. Kuuntele ihan oikeasti. Käy vaihtamassa vaippoja jossain jollekin. Haista sitä paskaa kunnolla. SOtke joka paikka ja hajota.

Voit hommata itsellesi jotenkin pahoinvointia ja oksentelua. Revi alapäätäsi kivuliaasti. Kuvittele millaiseksi kehosi muuttuu.

Yritä tajuta ja hahmottaa elämääsi vähän pidemmällekin kuin vauva-aika.

Yritä keksiä muuten yksikin järkevä syy sille lapsen hankkimiselle, joka ei ole tunnepohjainen.

Pistä kaikki ylimääräiset rahasi hyväntekeväisyyteen. Älä hemmottele itseäsi mitenkään.

Vierailija
14/22 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 14, siinähän onkin iso liuta vinkkejä :D siinä on vaan se, kun vauvakuumetta ei lopullisesti haluaisi tukehduttaa, vähäksi aikaa vain..

ap

Vierailija
15/22 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 14:30"]

Kokeile vauvasimulaatiota vaikkapa kuukausi putkeen hyvin tunnollisesti. Älä nuku juuri lainkaan. Kokeile mitä se sinulle aiheuttaa. Jokaisen lapsia haluavan tulisi mielestäni kokea pitkäaikainen unettomuus, ennen lisääntymispäätöstä. Osta nukke, jota hoidat koko ajan. Kuuntele korvanapeista kirkumista ja itkemistä montatuntia putkeen. Kuuntele ihan oikeasti. Käy vaihtamassa vaippoja jossain jollekin. Haista sitä paskaa kunnolla. SOtke joka paikka ja hajota.

Voit hommata itsellesi jotenkin pahoinvointia ja oksentelua. Revi alapäätäsi kivuliaasti. Kuvittele millaiseksi kehosi muuttuu.

Yritä tajuta ja hahmottaa elämääsi vähän pidemmällekin kuin vauva-aika.

Yritä keksiä muuten yksikin järkevä syy sille lapsen hankkimiselle, joka ei ole tunnepohjainen.

Pistä kaikki ylimääräiset rahasi hyväntekeväisyyteen. Älä hemmottele itseäsi mitenkään.

[/quote]

Ensinnäkin, on ihan eri asia kuunnella oman lapsen itkua ja hätää kuon vieraan. Näin mulla ja olen kuullut monelta samaa. Oman lapsen itku ei ärsytä yhtä paljon.

Kaikilla ei ole oksentelua. Kuka idiootti lähtee repimään alapäätään? Itse synnytystilanne on totaalisesti erilainen kuin jos rupeaa itse vaan mielipuolisesti toosaansa repimään.

Ja musta ainakin on iha eriasia ostaa omalle rakkaalle lapselle jotain, kun pistää keräykseen. Esim rattaiden osto, saanhan mä tavaran kotiin vrt. laittaa +/-400€  Johonkin keräykseen. 

Vierailija
16/22 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi käsittää kommenttia 15. Pöyristyttävää. Siis väitätkö että tutustumalla etukäteen vauva-arkeen, tiedät jo sammuttavasi vauvakuumeen lopullisesti, mutta haluat senkin uhalla tehdä lapsen, ihan oikean elävän ihmisen, tietäen että et sitä kumminkaan oikeasti halua tai jaksa. Laitat vaan laput silmille ja teet tietoisen virheen. VOI JEESUKSEN HAISEVA PILLU, KUN OLET TYHMÄ JA VÄLINPITÄMÄTÖN!!!

Vihaksi pistää tuollaiset ihmiset.

Vierailija
17/22 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki koira, jokin vaativa merkki.

Vierailija
18/22 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 15:31"]En voi käsittää kommenttia 15. Pöyristyttävää. Siis väitätkö että tutustumalla etukäteen vauva-arkeen, tiedät jo sammuttavasi vauvakuumeen lopullisesti, mutta haluat senkin uhalla tehdä lapsen, ihan oikean elävän ihmisen, tietäen että et sitä kumminkaan oikeasti halua tai jaksa. Laitat vaan laput silmille ja teet tietoisen virheen. VOI JEESUKSEN HAISEVA PILLU, KUN OLET TYHMÄ JA VÄLINPITÄMÄTÖN!!!

Vihaksi pistää tuollaiset ihmiset.
[/quote]

Huoh, oliskohan ollut lähinnä läppä tuohon läppäkommenttiin.

Vierailija
19/22 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoijalle nro 17:

Kuhan heitin tuohon kommenttiin noin. "Sotke joka paikka ja hajota, revi alapääsi ja lahjoita kaikki rahat hyväntekeväisyyteen" on mielestäni aika kaukana vauva-arjesta. Vauva-arki on varmasti rankkuutensa vuoksi myös palkitsevaa.

Ap on mm. ollut päiväkodissa töissä, joka vaan kasvatti vauvakuumetta. Tälläkin hetkellä työskentelen alalla jossa olen paljon lasten kanssa tekemisissä.

Vierailija
20/22 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on todella pelottava asenne ihmisellä. Tiedetään aivan varmasti että on ihmisiä jotka väsyvät vauva-arkeen ja tekevät surmia. Tiedetään takuu varmasti että noiden ihmisten olisi ollut hyvä miettiä ennenkun lisääntyvät, millaisia ovat ihanan vauva-arjen huonot puolet.

Nyt täällä halutaan laittaa sormet korviin ja sulkea silmät, sanoen ei minun kohdalla ei minun kohdalla ei minun kohdalla, ikiniä.

Jos olette niin varmoja ettei teidän kohdalla voi tapahtua järjensumentamaa uupumusta, niin luulisi esim. noiden asioiden simuloimisen olevan teille lastenleikkiä.

Todella vastuuntunnotonta ja huolestuttavaa on tuollainen, en halua tietää tulevista vaikeuksista mitään, vaan annan niiden yllättää, koska olen naivi ihminen, joka haluaa egolleen jatkeen, jota pukea söpösti.