Mua raivostuttaa se, kun aina tytoille (jo koulussa) opetetaan, etta on ihan ok, ettei toinen saa orgasmia yhdynnassa. Tama toinenhan siis tietysti tarkoittaa naista, ei miesta.
Miksi tällaista sontaa pitää pitää yllä. Miljoonat naiset eivät voi nautia seksistä, koska eivät saa orgasmia. Niin ja tunnetteko montaa miestä, jotka harrastaisivat vuosikausia seksiä vaimonsa kanssa ilman, että saisivat orgasmia?
Aina naisten pitää alistua ja tyytyä. Seksin päämääränä pidetään miehen siemensyöksyä. Minä en ainakaan aio tällaista opettaa lapsilleni.
Kommentit (43)
Afrikkalaiset ja aasialaiset tukimuksessa olleet olivat suurin osa sellaisia jotka sen orgasmin saivat. Prosentuaalisesti luvut olivat heillä jotain 90% kun taas länsimaisilla naisilla jotain 30 tai 40%...
Joten siinä mielessä naisen kiihottuminen on bonaria. Ja jos nainen on kiihottunut ja saa orgasmin, sperma paitsi pysyy kauemmin naisen sisällä, myös kulkeutuu tehokkaammin eteenpäin.
(Teorian mukaan)
Mun mies pitää seksinä myös niitä kertoja kun ei itse laukea. Hän on monesti sanonut että hänen nautintonsa ei ole orgasmista kiinni. Hänelle saattaa nimittäin käydä niin että kun tarpeeksi pidättelee niin ei sitten saa ollenkaan. Mutta hän ei koe sitä mitenkää negatiivisena.
Samalla haluan nyt tarkennusta siihen että puhuuko kaikki samasta asiasta. Orgasmi kuuluu siis seksiin, mutta mikä on orgasmi yhdynnässä? Itse en saa yhdynnässä, mutta saan toki yhdynnän aikana. Eli klitoriskiihoituksen avulla olen kyllä lauennut mieheni ollessa sisälläni. Mutta normaali yhdyntä ei saa minua laukeamaan. Siksi olen sitä mieltä että on tärkeää opettaa tytöille ettei yhdynnässä päätarkoitus ole orgasmi ja ettei tytössä ole mitään vikaa vaikkei sitä saisikaan. Minä ainakin olen koennut olevani jotenkin outo kun en saa normaalissa yhdynnässä ja hävennyt sitä paljonkin. Koen ehkä vieläkin että on minun vika kun en saa. Tämän takia minusta olisi hyvä ettei seksi olisi niin orgasmikeskeistä, vaan puhuttaisiin ennemminkin nautinnosta. Eli tytöille olisi tärkeää opettaa että naisella on oikeus nautintoon mutta että keinoja on enemmän kuin pelkkä normaali yhdyntä.
Aloitin seksielämän melko nuorena ja joka paikassa hoettiin, ettei nuorena ole helppoa saada orgasmia. Ok, ajattelin. Se tulee sitten myöhemmin. Vuosia on jo kulunut enkä vieläkään saa orgasmia. Kaikki keinot on kokeiltu. Aikaisemmat kumppanit " lohduttivat" sanomalla, ettei pidä lannistua jos ei heti saakaan. Jälkikäteen olen ajatellut, että he sanoivat niin etten kieltäytyisi vain siksi etten satu saamaan orgasmia. nykyään haluan läheisyyttä en seksiä (siis yhdyntää). Läheisyydestä ja koskettelusta saan enemmän tyydytystä.
Tuli sekava selitys, mutta toivottavasti edes joku ymmärtää.
Mutta siitä voikin ehkä keskustellä, onko se oikein että nainen ei saa orgasmia seksiä harrastaessa ollenkaan, millään keinolla eli muutoinkaan kuin yhdynnässä (esim käsin). Varsinkin silloin kun jos vika on miehen, eli miestä vaan ei huvita tehdä mitään sellaista mikä sen orgasmin aiheuttaisi... ja siitäkin sanotaan vain että ei se orgasmi ole tärkeää jne.
Se kun joskus lohkaisi oikein tosissaan mielissään, että onneksi hänellä ei sentään ole mitään sellaista pakkomiellettä seksissä, että naisen pitäisi joka kerta muka saada orgasmi, ja että sillä ei oikeastaan ole hänelle niin väliä.
Kylläpä innosti.
sitä, että seksissä nautinto on pääasia, ei se, saako nainen nautintonsa ja orgasmin hyväilyn kautta vai varsinaisen aktin (penetraatio) aikana.
Mitä olen kavereiden kanssa keskustellut, en tunne kuin yhden naisen, joka saa orgasmin pelkällä yhdynnällä (siis vain muna sisällä, ei klitoriksen hyväilyä). Hän tosin ei voi sietää klitoriksen koskemista, voi toki olla että jo pelkkä penetraatio kiihottaa hänellä riittävästi tai juuri sopivasti tätä aluetta.
Toki sanotaan niinkin, että orgasmi on myös kysymys oppimisesta, ja että jos nainen on aikoinaan oppinut/opetellut saamaan tietyllä tavalla, se tuntuu ehkä sitten juuri siltä oikealta tavalta.
Itselläni pelkkä yhtyminen ei tuota orgasmia, vaan siihen tarvitaan käsin hyväilyä.
Itse asiassa vasta seksipalstoihin tutustuminen toi mulle tietoisuuteen sen, että osan mielestä penetraatioon perustuva orkku on legendan mukaan jotain tosi mahtavaa. Olin hämmästynyt, koska tuo mun 60-luvun lopulta peräisin oleva " seksiraamattuni" sanoi tuollaisen ajattelun olevan täysin vanhanaikaista.
Ei meillä mieskään saa aina orgasmia. Minua se häiritsee, koska jotenkin aina annetaan, että miehet saavat AINA orgasmin ja siihen yhdyntä päättyy oli nainen saanut tai ei.
Olen nyt vasta alkanut relaamaan ja vaivihkaa joskus jonkun ystäväni kanssa vähän jutellut, että se on ihan normaalia, että ei mieskään aina saa. Ja silti voi olla hyvä olo siitä, että on harrastettu seksiä ja oltu lähekkäin (Tai iloitaan siitä, että minä sain!).
Jos tänne joskus kirjoittaisi, että mitä teen, kun aina mies ei saa, niin vastaus olisi heti naista syyllistävä tyyliin tee lantiolihasliikkeitä, alapääsi on löysä, senkin synnyttänyt ämmä.
Toinen juttu: meillä on ihan mielettömän toimiva parisuhde, jossa hellyyttä ja huumoria riittää niin hyville kuin huonoillekin päiville. Olemme tosi nuoria ja hyväkuntoisia. Ja meillä on välillä TODELLA vähän seksiä, jos vain yhdynnät lasketaan seksiksi. Tyyliin kerran kuukaudessa ja tiiviinä aikoina ehkä kerran viikossa.
Minusta tämä on OK, käymme töissä, on pieni lapsi ja rakennusjuttuja. Mutta jos täällä kertoo tämän, saa vastaukseksi, että hölmö nainen, miehesi pettää sinua. Ei kukaan mies voi tyytyä noin vähää. Ja taas on keinojen löydyttävä naisesta tyyliin hanki vaikka kauniita alusvaatteita.
Meidän koko kulttuuri on tosi yhdyntäkeskeistä ja sekään ei riitä, pitää vielä saada hyvät orgasmit ja tehdä sänkyhommatkin oikein.
Mitä merkitystä sillä on, saako joku orgasmin vai ei? Pääasiahan on, että tuntee olonsa hyväksi.
Minä en voisi harrastaa seksiä ilman orgasmia. Toki se on mukavaa muutenkin, mutta kyllä se on piste siellä iin päällä. Saan yhdynnässä orgasmin, johtuneeko mutkattomasta asenteesta vai siitä että en välitä muiden mielipiteistä. Siis, en ota itselleni paineita asiasta, vaan annan tulla mikä on tullakseen.
Kiihotuin kyllä mutta siihen se jäi. Pitkään sekin riitti mutta sitten alkoi tökkimään.
Lopulta aloin harrastamaan masturbointia, ensimmäisen kerran elämässäni n 30 vuotiaana. Löysin kuin löysinkin oman tapani saada orgasmini ja sen jälkeen " herkkyyteni" saada orgasmi on kasvanut ja saan todella helposti. Olenkin nyt vasta jälkikäteen kuullut että naisen pitää itse aktivoida kyky saada orgasmi, että se ei tulekaan ihan noin vain.
Nykyisin tuntuisi ihan hullulta rakastella ilman orgasmia, sehän se ihana vapauttava ja kaunis huipentuma juuri onkin!
Asiasta kolmanteen, liittyyköhän tämä tuohon väittämään mistä ap kirjoitti; aniharva mies tietää mistä pitää hieroa jotta nainen saisi orgasmin. Suurin osa seksikumppaneistani (joita ollut reilut 10) hieroo virtsaputkea tai sitten jostain ihan muualta.
Kukaan ei siis opeta heille missä tuntuu ja miten pitää toimia. Johtuuko se siis vain siitä ettei naiset itsekään tunne omaa kehoaan?
mun mielestä on kyllä aika paksua väittää että seksistä voi nauttia pidemmän päälle ilman että itse saa orgasmia. Toki orgasmittomuuden voi hyväksyä silloin tällöin, mutta noin niinkuin tapana ei koskaan. Itse ainakin koen, että seksi ilman orgasmia on kuin että sun eteen tuotaisiin herkku ja sitten et saakaan syödä sitä.
Mulla itsellä on ollut 2 pidempää suhdetta. KUmmassakin suhteessa olen itse joutunut opettamaan miehelle, että orgasmi on naiselle yhtä tärkeä kuin hänelle ja että hänen tulisi pyrkiä myös naisen orgasmiin. Tämä asia ei todellakaan ole mikään itsestäänselvyys miehille.
Sen vuoksi onkin huolestuttavaa jos koulu opettaa naisille että on ihan ok tyytyä vähään. Tuohan juuri johtaa naisen esineellistämiseen. Nainen on se johon tullaan, mutta nainen itse ei ole aktiivinen subjekti joka myös tulee.
Ensin ihmettelet miten tästä aiheesta on tehty niin " vaikea" ja melkein seuraavassa lauseessa toteat ettet voisi kuvitella seksiä ilman orgasmia! Kaikille se orgasmi ei vain tule niin helposti jos ollenkaan!
Kuvittele huviksesi miltä tuntuisi harrastaa vuosia seksiä ILMAN ORGASMIA!
Vierailija:
Ensin ihmettelet miten tästä aiheesta on tehty niin " vaikea" ja melkein seuraavassa lauseessa toteat ettet voisi kuvitella seksiä ilman orgasmia! Kaikille se orgasmi ei vain tule niin helposti jos ollenkaan!Kuvittele huviksesi miltä tuntuisi harrastaa vuosia seksiä ILMAN ORGASMIA!
Olen myös harrastanut seksiä ilman orgasmia, siksi en siihen enää tyytyisikään=) Joten tiedän mistä puhun..
Ja tokihan se sitä onkin, mtuta turha ruikuttaa, että akka ei anna, jos äijää ei tippaakaan kiinnosta tuottaa naiselleen orgasmia.
Joku voi hyvinkin olla onnellinen seksin suhteen ilman orgasmia jos ei ole sitä koskaan kokenut. Seksi voi olla todella nautinnollista ja ihanaa. Eihän sellainen ihminen tiedä mistä jää paitsi.
Vertaisin asiaa vaikka siihen että meillä Suomessa on naisilla tosi hyvät oikeudet ja monesti käy sääliksi naisia mieheni kotimaassa. Ihmettelen aina kuinka he ovat niin onnellisia vaikka minun mielstäni elävät miesten alistamina. Mutta nyt olen todennut että ne naiset ei tiedä paremmasta joten heille onnellisuus on eri asioissa kuin minulla. Siksi uskon että ilman orgasmia elävä nainen voi silti nauttia seksistä ja olla onnellinen, hänen tasonsa vaan on erilainen kuin sellaisella joka saa orgasmin. Se nautinto voi tulla vaikka toisen ihon tuoksusta siitä läheisyyden tunteesta, jne.
Okei, ehkä kärjistetysti noin, mutta kun tää yhteiskunta jälleen tarjoaa naiselle niin vahvaa objektin asemaa, että teen kaikkeni, että lapseni välttyisivät tuollaiselta ajattelulta, ja oppisivat kohtelemaan toinen toisiaan tasavertaisina ihmisinä.
Tämänkin ketjun perusteella se orgasmi on jotain ilmeisen suurta ja mahtavaa ja kun kerran sen on kokenut ei voi olla ilman.
Vierailija:
Ensin ihmettelet miten tästä aiheesta on tehty niin " vaikea" ja melkein seuraavassa lauseessa toteat ettet voisi kuvitella seksiä ilman orgasmia! Kaikille se orgasmi ei vain tule niin helposti jos ollenkaan!Kuvittele huviksesi miltä tuntuisi harrastaa vuosia seksiä ILMAN ORGASMIA!
seksissä.
Itse aloitin masturboimaan 11-vuotiaana ja silloin sain ensimmäisen orgasmini. Kyllä se vain tuntui tosi ihanalta silloin ja vieläkin. Olin suorastaan haltioissani, että omasta vartalosta voi löytyä jotain niin kivaa ja mahtavaa (ja runkkasinkin TODELLA paljon... suorastaan odotin sitä, että pääsen nukkumaan)
Vierailija:
- siis sellaisen seksin aikana johon kuuluu molemmat osapuolet, ei siis masturboimista yksin.