Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka monta kertaa mun täytyy nuo samat ukon vaatteet heittää parvekkeelle jätesäkissä???

Vierailija
05.09.2006 |

Elikkä...

Muutimme uuteen kämppään ja ukko ei tyhjentäny omia vaatteitaan jätesäkistä. Muutosta siis nyt 4kk.

No, kerran kun yhtäkkiä tarvitsikin vaatteita, niin otti ne kamat pois säkistä. Siihen mihin se ne laittoi (olohuoneeseen lipaston päälle) ni sinne jäi. Kunnes otin ja heitin ne takaisin jätesäkkiin ja parvekkeelle!

Sitten sanoin taas ukolle että voisiko hän ystävällisesti siivota parvekkeen ja laittaa ne vaatteet jätesäkistä kaappiin. No, Muutaman puseron ja huosut heitti pesuun ja loput laittoi pakastimen päälle!!! Ihan ku pakastinta ei tarvitsisi avata (arkkupakastin).

MUN MENEE HERMOT!!!!!

Nyt heitin ne ukon vaatteet lattialle. Katsotaan kuinka kauan ne siinä on. No, varmaan niin kauan ku mä ne taas heitän jätesäkissä parvekkeelle!

Ja muutenkin todella inhottavaa kun ei voi oikee ketään kutsua meille kun ukon rojua on joka paikka täynnä! ARGH!

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kannattaa alkaa keskustella asioista, muuten noi sisteyskäsityserot johtaa ihan turhiin riitoihin, kyllä aikuisen miehen voi odottaa hyväksyvän sen, että vaatteiden paikka on kaapissa

Vierailija
2/18 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se, että laittaa vaatteet kaappiin ei vie ku joku 10 min!

Mä olen niin kypsä tähän sotkuun. Itse yritän pitää kämppää siistinä. Imuroin melkein joka päivä ja järjestän tavaroita. Mutta ukkoa ei vois vähempää kiinnostaa!

Ihan mitä vaan ukko tekeekin, niin sotkut jätetään vaan siihen paikkaan. Kyllä tämä kotiorja sitten ne siivoaa! Ja kun sanon asiasta, niin taas se sama jankutus " mutta kun en ehtinyt"

Ja mun pitää sitten ehtiä tekemään kaikkea!!! Vituttaa niin suunnattomasti!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloin tukea kaiki miehen tavarat sen paikkoihin. Esim. ton jätesäkin vinttaisin sen kaappiin sellaisenaan. Jos jättää roskia tms. pitkin kämppää, laitan ne sen kenkiin tai taskuihin. Pois mun silmistä. jos niitä ei laita oikealle paikalle, mulle on ihan sama missä ne on. Laitan ne pois omista silmistäni. Yhtä paljon tyhjä olutpullo häiritsee miestä sen tietokonelaukussa tai kengässä kuin minua olohuoneen lattialla. Vinkki vinkki. Toimii. Ihme kyllä nyt ei enää tapella siisteysjutuista paljoakaan. Olen perustellut, miksi en laita aikuisen ihmisen tavaroita paikalleen. En suostu kenenkään siivoojaksi.

Vierailija
4/18 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun täytyy TAAAS nostaa ja laittaa johonkin!

Ja sit kun olen nuo tavarat johonkin laittanut (jätesäkissä parvekkeelle) niin sanoo et olisin voinu samassa sit jo laittaa ne oikeille paikoilleen! prkl

Vierailija
5/18 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

työlaukkuun, bleserin taskuun jne. Niin alkaa haitata! Noloa töissä kaikella tavaroitaan pois... Minullekin sanoi, että oisit laittanut samalla vaivalla oikeille paikoille. Sanoin, että olisin voinut, mutta en ole palvelijasi. Jos sinä et välitä, että tavarat on hujan hajan, minä en välitä, että koet noloja tilanteita. Missään tapauksessa en jälkiäsi siivoa. Talouden pidossa on ilman aikuista lastakin tarpeeksi hommaa. Lapsetkin laittaa tavaransa paremmin pois. Mies oli aivan raivona. Sanoin, että minä olen ihan yhtä raivona, kun näen tavarasi hujan hajan pitkin kämppää, kuin sinä olet nyt. Minusta on ihan yhtä lapsellista siivota aikuisen ihmisen jälkiä ja sotkea huvikseen, kuin piilotella tavaroita esim. kenkiin. Olin niin raivon partaalla, että mietin jo, että otan oman kämpän. Ihan vain siksi, että saisin olla kotonani ihan rauhassa. Järjetöntä käyttää elämäänsä toisten sotkujen siivoamiseen. Minulle tämä oli kynnyskysymys. No, ukko oppi tavoille. Aikaa meni, mutta kannatti.

Vierailija
6/18 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehesi selvästi ajattelee, että nainen hoitaa hänenkin vaatteet ja sotkut.

meillä hoitaakin, niin kauan kuin olen kotona lasten kanssa ja se on keskusteltu selväksi. 10 minuuttia ja ukon vaatteet siististi kaappiin, ja roskat roskiin on parempi kuin ees taas vekslata sitä jätesäkkiä ja roskia kengästä toiseen lattian kautta takaisin kenkään.

Jos molemmat on töissä, ja työjako jo sovittu puoliksi, ei auta kuin tiukka puhuttelu ja sitten ukko pihalle jätesäkkeineen jos ei toimi vieläkään. Jos ei tarvitse vaatteitaan 4kk niin ne ovat selvästi kierrätyskelpoisia.

Vierailija
7/18 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...sinä joka tätä ehdotit, onko vinkkiä mihin tungen miehen ympäri kämppää jättämät astiat?

Vierailija
8/18 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nää samat juupas-eipäs-kiistat on käyty puhelimen käytöstä. Aina se soi myöhään ja muutenkin jatkuvasti. Sitten kun soitto taas kerran herätti vauvan iltakymmeneltä, niin mulla kilahti ja piilotin puhelimen pakastimeen. Ajattelin, että jos hajoaa, niin ostan sitten uuden, mutta sieltä se ukko ei sitä löydä.

Aika kovinhan tuo suuttui, kun joutui olemaan koko päivän ilman rakastaan, mutta uskoi sillä, että ei auta kuin alkaa kuuntelemaan, mitä asiaa minulla oikeastaan on. Tietenkin se puhelimen piilottaminen oli miehen mielestä lapsellista, sillehän oli itselleen edullista väittää niin. Mutta siskoni oikein ihaili tekoani - myönsi, ettei itse ole uskaltanut tehdä samaa.

Enpäs vain itse älynnyt silloin sanoa miehelle, että minustakin on lapsellista se, että kavereiden mitä kuuluu -puheluihin vastataan iltakympiltä. Minusta tuo jonkun edellä antama oli hyvä vinkki siihen, kuinka voi tehdä toiselle selväksi sen, miltä itsestä tuntuu.

Vierailija
9/18 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitan kaikki miehen jättämät kupit ja kipot jääkaappiin. Siis ihan noin vain pesemättöminä. Siellä ruokajäänteet ei ala haisemaan. Siellä ne kuitenkin häiritsee sitäkin, kun alkaa ruokaa etsiä.

Olen saanut nämä neuvot yhdeltä ystävältäni. Hän koulutti ennen minua miehensä näin ;) Eli testattu monessa perheessä. Aina ei keskustelu ja järkevä puhe auta. Jossain vaiheessa kannattaa kuitenkin käydä em. keskustelu.

Vierailija
10/18 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mä ajattelin tehdä, jos likaiset astiat eivät pikku hiljaa ala löyttää tietään tiskikoneeseen. Ja mun mies on turhan tarkka ruokailuvälineiden puhtaudesta.

Vierailija
11/18 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toistoja toistoja ja johdonmukaisuutta, vaikka edellisenä iltana olisit saanut kunnon rakastelun.

Vierailija
12/18 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei auta edes se, että laitan ne likaiset astiat jääkaappiin. Mies siirtää ne vaan pois tieltä. Ja puhtaita lautasia ei sitten ole kaapissa :(

Lapsellista tai ei heittää miehen tavarat kolmatta kertaa jätesäkissä parvekkeelle tai ei. Mutta kun hermot ovat menneet, ni ne ovat menneet!

Eikä paljoo jaksa/kiinnosta laittaa niitä kauniisti johonkin...

ap

Vierailija
13/18 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

laita ne miehes vaatteet pakastimeen.

Vierailija
14/18 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten passaan sitä ja teen sille kaiken valmiiksi, tosin en todellakaan tee mitään miehen töitä ja tarkoitan nyt ansiotyötä kun työpaikka sattuu olemaan tässä kotona. välillä jätän kotihommat retuperälle jotta mies huomaa millaista on kun mitään ei tehdä, ei ole ruokaa kaapissa, vessapaperi on loppu, sotkua niin ettei mahdu käveleen , tehoaa kummasti niin joskus tekee ihan itse jotain kotihommia. Ainoa mitä olen pyytänyt on että laittaisi leipäpussin kiinni otettuaan leivät, sitä ei opi millään.

Vierailija
15/18 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita sinä vaimo ne vaatteet kaappiin ja siihen loppuu sun hermoilusi. säästyt monelta kiukulta.

Vierailija
16/18 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kymmenen vuoden kuluttua.

Vierailija
17/18 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän mennessä olen aina vaan tunkenut lähimpään kaappiin kaikenmaailman kamat mitkä lojuu pitkin ja poikin. argh.

Kaikista pahin on silloin jos isänsä tulee auttamaan jossain remonttihommissa. Viimeksi oli remontin jäljiltä mm. porakone lattialla ja tietysti pistorasiassa kiinni. Jee, ja 2-vuotias poika oli auttamassa remonttihommissa. onneksi ei sattunut mitään.

Vierailija:

Mä aloin tukea kaiki miehen tavarat sen paikkoihin. Esim. ton jätesäkin vinttaisin sen kaappiin sellaisenaan. Jos jättää roskia tms. pitkin kämppää, laitan ne sen kenkiin tai taskuihin. Pois mun silmistä. jos niitä ei laita oikealle paikalle, mulle on ihan sama missä ne on. Laitan ne pois omista silmistäni. Yhtä paljon tyhjä olutpullo häiritsee miestä sen tietokonelaukussa tai kengässä kuin minua olohuoneen lattialla. Vinkki vinkki. Toimii. Ihme kyllä nyt ei enää tapella siisteysjutuista paljoakaan. Olen perustellut, miksi en laita aikuisen ihmisen tavaroita paikalleen. En suostu kenenkään siivoojaksi.

Vierailija
18/18 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka kävi juuri tapaamassa lastaan ja oli ihan ihmeisään kun tuli sisään ja tokaisi " Täällä ei ole koskaan ollut näin siistiä!" . En tiennyt, olisiko pitänyt loukkaantua vai ei. Otin sitten kohteliaisuutena. Yhdessä asuessamme vaatteita löytyi pitkin lattioita ja likaisia astioita olohuoneen pöydältä ja jopa sängyn alta. EI KOSKAAN ENÄÄ!!!