Muistatteko sossun/kaupungin kupongit joita jaettiin koulussa..
...köyhien perheiden lapsille?Itse olen 1970-luvun alussa syntynyt ja muistan miten alaluokilla opettaja luokan edessä antoi parille oppilaalle jotain tuollaisia kuponkeja, jotta niillä voi esim. ostaa talvivaatetta. Muistatteko tuollaista omista kouluistanne? Nyt tuntuisi aika nöyryyttävältä tuollainen järjestely.
Kommentit (4)
Muistan ja opettaja vielä kaikkien edessä arvosteli jälkeenpäin ostoksia. On ollut tosi kova paikka hakea mitään näin aikuisena.
täällä lähikauppiaat sponssaavat ihan mielellään koulun tapahtumia, minä en vaan pysty pyytämään mitään. Onneksi muut osaavat hoitaa homman paremmin. Sama jos pitäisi myydä kalentereitä tms.
Muistanpa minäkin. Sain ainakin talvikengät tuolla systeemillä, opettaja tosiaan luokan edessä ilmoitti onnekkaiden nimet. En muista että olisin kamalasti hävennyt asiaa, muistelen jopa että kaverini olisi vähän kadehtinutkin minua kun sain tuollaisen kupongin. Itselleni se oli ihan hyvä juttu koska enimmäkseen perin isompien sisarusten tai serkkujen vaatteita, tuolla kertaa sain jotain uutta.
Mutta selvää on että ei tuollainen meininki nykyaikana vetelisi. Ja silloin aikanaankin olisi varmaan nolottanut, jos olisin ollut jossain paremman asuinalueen koulussa.
Tässä olisi muuten mielenkiintoinen graduaihe jollekin!
Muistan, mutta en sitä, että olisi luokan edessä jaettu. Meilläpäin sai jostain tietystä paikasta hakea vaatteet, koska kaikilla, jotka saivat, oli yhtenä talvena samanlaiset toppatakit.
Muistan. Meillä antoi mulla ja yhdelle toiselle tytölle mutta opettajahuoneen ovensuussa ne jakoi. Kaikki kyllä tiesi että ne oli köyhien lapsille. Ekalla luokalla sain sellaisen,tokalla sellaisia ei enää jaettu ja äiti oli tosi kiukkuinen kun en sellaista saanut. Syytteli siitäkin taas minua.