Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Typerin kommentti työttömälle
10.12.2014 |
"mene töihin" kai menisin mutta kun ei ole mihin mennä!
Kommentit (42)
42 tsemppiä. Sama tilanne täällä, paitsi että myyn kahvia palkatta :-D .
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Minä olen akateeminen ja työtön. Valmistuin marraskuussa ja vielä alalle, jonka pitäisi työllistää. Työpaikkoja on tällä seudulla ollut nyt auki peräti kolme (normaalisti paljon enemmän) ja niistäkin yhdessä oli valmiiksi jo joku ja paikka oli vaan pakko laittaa uudelleen auki. En ymmärrä. Koulutukseni on sellainen, että meitä tarvitaan paljon ja olen valmis lyhyempäänkin pätkään. Mutta ei ole vaan mitään. Kaikki opiskelukaverini ovat töissä. Jopa valmistumattomat. Kyllä pikkuisen pännii, kun aina korostetaan tutkintoa ja muodollisia vaatimuksia, mutta nyt niillä ei tunnu olevan mitään arvoa. Ongelmana on tietysti vähän se, että aikuisopiskelijana opiskelin tosi tehokkaasti, joten en ehtinyt solmia suhteita opiskeluaikana. Valmistuin siis 2,5 vuodessa, nuorilta menee 5 tai 6 vuotta.
Ei tää paljon naurata. Olen ekaa kertaa nyt työttömänä elämässäni. Kuvittelin, että pääsisin edes paloissa aloittelemaan työt, mutta mitään ei ole tiedossa. Kaipa mä menen serkun huoltoasemalle kevääksi töihin sitten. Kahdella yliopistotutkinnolla, 10 vuoden työkokemuksella myyn sitten kahvia. Tarvii varmaan suorittaa hygieniapassi.