Typerin kommentti työttömälle
"mene töihin" kai menisin mutta kun ei ole mihin mennä!
Kommentit (42)
Herätkää nyt tähän päivään tampiot!!!
Töitä ei riitä kaikille! Mulla menee hermot näihin jankuttajiin. Olisi IHANAA olla asiakaspalvelutyössä eikä raapimassa toisten paskoja vessoissa. Ei ollut ihan mun unelma-ammatti tämä...
t. siivooja olosuhteiden pakosta
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 11:19"]
Perusta koiranulkoilutusfirma
Ei mun aikona vaan oltu työttömänä
Aina on töitä löytynyt
[/quote]
Noilla saa kyllä verenpaineen nousuun
Entäs nämä:
Se on ihan itsestä kiinni, löytääkö töitä vai ei.
Aina oon saanu töitä kun oon vaan menny kysymään.
Ei sua kukaan tuu kotoa töihin hakemaan.
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 11:30"]
Töitä ei riitä kaikille! Mulla menee hermot näihin jankuttajiin. Olisi IHANAA olla asiakaspalvelutyössä eikä raapimassa toisten paskoja vessoissa. Ei ollut ihan mun unelma-ammatti tämä...
[/quote]
No onhan sinulle sitten ainakin työtä riittänyt. Jos ei oma ala työllistä, sitten lähdetään uudelleen koulun penkkiä kuluttamaan. Hammaslääkäreitä ainakin tarvitaan kehdosta hautaan asti.
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 10:59"]
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 10:56"]
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 10:53"]
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 10:49"]
Mene kouluun ja kouluttaudu, niin työmahdollisuutesi kasvaa.
[/quote]
Miksi tätä alapeukutetaan. Onko täällä opiskeleminenkin negatiivinen asia?
[/quote]
Et ole kuullutkaan akateemisesta työttömyydestä, joka lisääntyy tällä hetkellä nopeammin kuin ei-akateeminen?
[/quote]
Olen, mutta täällä ei ole yhtään akateemista työtöntä paikailla. Palkkiä amis-wt-lorttoja koko heladide täynnä. Tosin minun ruokatunti loppuu, joten en ehdi nyt jatkamaan..moi.
[/quote]
Mitähän sinä hyödyt tällaisesta toisen potkimisesta kun on jo valmiiksi maassa?
t. työssökäyvä KTM
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 11:38"][quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 11:19"]
Aina on töitä löytynyt
[/quote]
Noilla saa kyllä verenpaineen nousuun
Entäs nämä:
Se on ihan itsestä kiinni, löytääkö töitä vai ei.
Aina oon saanu töitä kun oon vaan menny kysymään.
Ei sua kukaan tuu kotoa töihin hakemaan.
[/quote]joo tää viimeinen on niin totta, tarvis kai joka päivä lähtee kylälle seisoskelemaan kyltti kourassa " töitä halutaan"
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 11:44"]
[/quote]
No onhan sinulle sitten ainakin työtä riittänyt. Jos ei oma ala työllistä, sitten lähdetään uudelleen koulun penkkiä kuluttamaan. Hammaslääkäreitä ainakin tarvitaan kehdosta hautaan asti.
[/quote]
Niin ja lääkäreiden etujärjestö pitää huolta, ettei lääkäreitä kouluteta riittäviä määriä, jolloin harvojen valittujen joukko saa oikein valkata työpaikan mistä saa eniten tuohta. Helppohan se on siivoojan hammaslääkäriksi alkaa tosiaan.
[/quote]
[/quote]
Mjaa. Et taida tietää, miten vaikeaa on päästä hammaslääketieteelliseen. Tai sitä, miten monta monituista vuotta koulutus kestää, millä perheellinen elää sen ajan? Tai tullut ajatelleeksi sitä, miten esim.reilusti yli viisikymppinen vastavalmistunut hammaslääkäri mahtaa työllistyä, vaikka alalla noin muuten onkin hyvä työllisyystilanne.
juuri tuollainen "minä tiedän kaiken paremmin kuin te, joita asia koskee" ja "laiskoja te vaan olette" ovat niitä kusipäisiä asenteita, joista tässä ketjussa puhutaan.
terveisin työssäkäyvä, mutta empatiataitoinen
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 11:04"]
Siis wt :D
[/quote]
Tajuttiin ;D
"No ainahan siivoojaksi tai kaupankassalle pääsee". Ei muuten pääse ainakaan mun kotipaikkakunnalla.
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 11:44"][quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 11:30"]
[/quote]
[/quote]
Itseasiassa hammaslääkäreistä on nyt ylitarjontaa.
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 11:50"]
[/quote]
[/quote]
Mjaa. Et taida tietää, miten vaikeaa on päästä hammaslääketieteelliseen. Tai sitä, miten monta monituista vuotta koulutus kestää, millä perheellinen elää sen ajan? Tai tullut ajatelleeksi sitä, miten esim.reilusti yli viisikymppinen vastavalmistunut hammaslääkäri mahtaa työllistyä, vaikka alalla noin muuten onkin hyvä työllisyystilanne.
juuri tuollainen "minä tiedän kaiken paremmin kuin te, joita asia koskee" ja "laiskoja te vaan olette" ovat niitä kusipäisiä asenteita, joista tässä ketjussa puhutaan.
[/quote]
Hammaslääkäri oli esimerkki ammatista, joka ei ole turha.
Aikuinen saa työttömyystuen tai ansiosidonnaisen päälle työkkäristä kouluttautumistukea, ja lisäksi kouluttautumisaika katkaisee ansiosidonnaisajan, joten kouluttautuminen ei kuluta sitä 500 päivää. Jos elää työttömyystuella, elää myös kouluttautumisen aikana.
Jos joku ei usko, että hammaslääkäreitä on kohta liikaa niin lukekaa tämä http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/254169-hammaslaakareista-pian-jo-ylitarjontaa
Aika sanattomaksi veti, kun olin mielenterveysongelmien takia pitkäaikaistyötön (välillä sairaslomalla, ei kuitenkaan jatkuvasti) ja joku eläkeläinen eräässä päiväkeskuksessa tuhahteli minulle, että "ei vaan JAKSA tehdä töitä, niinkö?".
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 10:55"]
Se, kun on ehdotettu yleisesti, että työttömät vois mennä katuja ja puistoja siivoomaan ilman palkkaa. Sopii kyllä, jos työssäkäyvät osallistuvat talkoisiin laskemalla omaa palkkaansa. Työstä palkka kaikille, eikö? Ja työtönhän on koko ajan valmiina ottamaan palkkatyötä vastaan korvausta saaden. Jollainhan se elettävä on.
[/quote]
Miten tämä käy yksiin sen valituksen kanssa, että töitä ei vain ole ja voivoi sentään, kun vuodet kuluvat eikä voi mihinkään muuttaakaan eikä tule oman alan työtä vastaan ja jos tuleekin, hakijoita on 2500?
[/quote]Mitäs sitten tapahtuu niille kaupungin työntekijöille joiden toimenkuvaan kuuluu se puistojen yms siivoaminen? Heistäkin tulee työttömiä ja alkavat tehdä samaa hommaa mutta ilman palkkaa?
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 10:55"]
Se, kun on ehdotettu yleisesti, että työttömät vois mennä katuja ja puistoja siivoomaan ilman palkkaa. Sopii kyllä, jos työssäkäyvät osallistuvat talkoisiin laskemalla omaa palkkaansa. Työstä palkka kaikille, eikö? Ja työtönhän on koko ajan valmiina ottamaan palkkatyötä vastaan korvausta saaden. Jollainhan se elettävä on.
[/quote]
Miten tämä käy yksiin sen valituksen kanssa, että töitä ei vain ole ja voivoi sentään, kun vuodet kuluvat eikä voi mihinkään muuttaakaan eikä tule oman alan työtä vastaan ja jos tuleekin, hakijoita on 2500?
[/quote]Siten että työttömät haluavat (tottakai) PALKKATYÖTÄ jota ei vain monille riitä. Oletko itse valmis antamaan työpaikkasi nykyiselle työttömälle ja lähtemään ilmaiseksi katuja siivoamaan? Vain siitä olista että saat tehdä työtä, maksettiinpa siitä tai ei.
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 12:15"]
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 11:50"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Hammaslääkäri oli esimerkki ammatista, joka ei ole turha.
Aikuinen saa työttömyystuen tai ansiosidonnaisen päälle työkkäristä kouluttautumistukea, ja lisäksi kouluttautumisaika katkaisee ansiosidonnaisajan, joten kouluttautuminen ei kuluta sitä 500 päivää. Jos elää työttömyystuella, elää myös kouluttautumisen aikana.
[/quote]
Nuo eivtä todellakaan ole mitään automaattisia. Esim. minulla ei niihin ole oikeutta. Eikä loputon kouluttautuminen ole muutenkaan mikään vaihtoehto. Kaikista ei voi tulla hammaslääkäreitä.
t: työtön maisteri
Kouluttautumisaika ei katkaise ansiosidonnaista. Ansiosidonnainen kuluu koko ajan. Ennen oli niin, että koulutusajalta ei kulunut ansiosidonnaisen päivät, mutta jo monta vuotta on kulunut.
Aina on töitä löytynyt