Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikat alkoivat sitten painostamaan väkeä takaisin konttoreille

Vierailija
13.10.2021 |

Näin siinä kävi että ensi viikosta asti, vaikka ensin sanottiin että etätyöt ovat uusi normaali, mutta nyt yritetään tunkea väkeä takaisin konttoreille juorukerhoilemaan, ja että ne konttorin kiusaajat ja narsistit pääsevät jälleen valitsemaan uusia lähiuhreja hampaisiinsa! Ja että vieressä jutellaan ja kiljutaan niin ettei saada tärkeitä töitä hoidettua.

Meillä vähennettiin konttorin työpisteitä 60% viime vuoden lopulla, nyt yritetään saada väki tungettua niihin pienempiin tiloihin ja ahtaammin istumaan, toisten naamoille ja niskaan hönkimään! Pääsemme jälleen kuulemaan konttorin juorutyypeiltä "miten meidän Irmajarmo ja Jormapaula oli kovassa mahataudissa ja kuumeessa eilisestä lähtien mutta minäpä päätin tulla konttorille vähän tartuttelemaan kun olen niin pätevä ihminen ja että kiva kun saadaan istua tässä vähän lähekkäämmin nyt ja voitais juoruilla lisää samalla, ja onko tuo meidän käytävän toisella puolella istuva Rituriitta sun mielestä lihonut kauheasti koronan aikana"?! : /

Meillä tuottavuus nousi etätöissä, bisnes kukoisti, henkilöstön työtyytyväisyyskyselyn tulokset oli parhaat koskaan, nyt siitä ilmeisesti halutaan luopua juorukerhoilun takia?

Kamalinta ollut kun olen kuullut muilta työpaikoilta vastaavaa, että väki aikoo mennä sinne tahallaan tartuttelemaan jos saavat koronan tai flunssan, jotta kaikki komennetaan paikan päältä kotiin etähommiin, tai sairaslomalle!
Tai että välittömästi aikovat mennä työterveyteen, ja ottaa sairasvapaata pahan masennuksen ja ahdistuksen takia.

Ei hyvä.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin on puhuttu, että etätöitä mahdollistetaan niin paljon kuin mahdollista ja toimistolle mennään, kun se tuo jotain lisäarvoa. Koronan aikana tutkitusti on tehokkuus kasvanut.

Todellisuus on nyt alkanut näyttää siltä, että ihan samalla tavalla pitäisi toimistolle raahautua, kuin ennen koronaa, kun yhteisöllisyyttä ja yhdessä tekemistä pitää edistää.

Ihan täyttä paskaa ja olenkin alkanut katsella uutta työpaikkaa.

Tuollainen yhteisöllisyyteen PAKOTTAMINEN on älytöntä, siinä kärsii jälleen älykkäät introvertit, ne joilla saattaa olla lievää autismia, erityisherkät melulle tai allergioineen, tai jotka saavat ähkyn siitä avokonttorin vilinästä ja vilskeestä. He ovat pystyneet loistamaan työpanoksillaan korona-aikana. Nyt heidän suorituksensa jää konttorilla huutavien tyhjäntoimittajien jalkoihin, ja yrityksillä saattaa alkaa mennä huonommin kun on enää niitä äänekkäitä vauhdissa, eikä tekijöitä.

Vierailija
22/25 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muilla niin, että vatsa on sekaisin niinä päivinä, kun pitää olla toimistolla ja kotona vatsa on ihan rauhassa?

Mulla siis oli ennen koronaa vatsa koko ajan sekaisin. Luulin, et se vain on sellainen tai että mulla on joku sairaus. Mutta etätöissä huomasin, että vatsa olikin rauhallinen ja toimi normaalisti. Nyt sitten toimistopäivinä (onneksi käyn harvoin) vatsa on aamulla ihan kuralla.

Mikä voisi olla syy? Stressi? Voiko tähän ongelmaan vedota, ettei tarvitsisi jatkossakaan paljoa toimistolla olla?

Mulla yli viisvitonen esimies ja hänen läsnäolo toimistolla aiheutti tuota turhaa hermostuneisuutta. Sellainen tyyppi joka on aina kaikesta pihalla, ei muista mitä hänelle on viisi minuuttia sitten selitetty, selittää asioita väärin muille ja kun hänelle huomauttaa asiasta että neuvoo väärin, niin alkaa joko huutamaan tai purskahtaa itkuun, tai saanut jopa hysteerisen naurukohtauksen parit kerrat. Ailahtelevainen kuin mikä eikä koskaan tiedä mitä sieltä suustaan tai päästään tulee: saattaa tiukkana sanoa että tämä ei kuulu sinun työtehtäviin, laita se eteenpäin, ja tunnin päästä tulee vaahtoamaan pää punaisena että miksi et tehnyt tätä koska se kuuluu sinulle. Suomeksi sanottuna hullu. Diagnoosi voisi olla joku adhd, jos on niin lääkkeet eivät ainakaan kohdallaan.

Olen nähnyt hänet kerran vuoden sisään korona-aikana, ja vatsa voinut hyvin ja ollut litteä, turha turvotus veke, saan syödä kotona rauhassa ilman että hän kiljuu ja hihkuu ja vinkuu omia ja läheistensä yksityisasioita muille, mikä aiheuttaa myös vaivaantumista meille toisille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se kyllä kohtuutonta kun taas joutuu pyykit pesemään ja pullat leipomaan ihan omalla ajalla, eikä enää etätöissä "työajalla"

Kuvitteletko että kaikki ajattelee ja tekee kuten sinä tekisit jos työpaikkasi sallisi etätyöt?

Pyykit pesee meidän kodinhoitaja joka käy 2 kertaa viikolla iltapäivisin, osan pyykeistä vien pesulaan.

Pullat tai leivonnaiset, silloin harvoin kuin niitä syön, haen tuosta parin korttelin päästä leipomosta.

Vierailija
24/25 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen työ, jonka voi tehdä täysin etänä, on turha työ.

Sulle on sitten varmaan ok, että jätän palkkasi pois seuraavasta palkka-ajosta?

T. Palkanlaskija

Vierailija
25/25 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muilla niin, että vatsa on sekaisin niinä päivinä, kun pitää olla toimistolla ja kotona vatsa on ihan rauhassa?

Mulla siis oli ennen koronaa vatsa koko ajan sekaisin. Luulin, et se vain on sellainen tai että mulla on joku sairaus. Mutta etätöissä huomasin, että vatsa olikin rauhallinen ja toimi normaalisti. Nyt sitten toimistopäivinä (onneksi käyn harvoin) vatsa on aamulla ihan kuralla.

Mikä voisi olla syy? Stressi? Voiko tähän ongelmaan vedota, ettei tarvitsisi jatkossakaan paljoa toimistolla olla?

Kahvi?