Miksi monet pikku- ja kouluikäisetkin tytöt kiljuvat?
Koko ajan ihmeellistä kiljumista. Korvathan siinä halkeavat. Ei ennen ollut näin, ei ainakaan läheskään tällaisissa mittasuhteissa.
Kommentit (33)
Välillä olen erehtynyt luulemaan tyttöä kiljujaksi vaan myös pikku pojat kiljuu.
Kaikki kakarat huutaa, pojatkin.
Onko sinulla jotenkin valikoiva kuulo, vai oletko tulossa vanhaksi?
Kyllä ne pojatkin osaa ääntä pitää, etkö ole kuunnellut heidän leikkejään.
Tytöistä en ole nylyään kuullut hirveästi kiljumista, mutta POJISTA sen sijaan olen kuullut paljon kimeää kirkumista.
Mitä ovat pikkuikäiset tytöt? Kun kirjoitit "pikku- ja kouluikäiset".
Aina ovat lapset kiljuneet ja tulevat kiljumaan vastakin. Ei liity sukupuoleen.
Meillä asuu tien toisella puolella 2 kiljuvaa poikaa. Heillä käy paljon kavereita, aina poikia hekin, jotka myös kiljuvat, huutavat ja karjuvat.
Kiljuu ne pikkupojatkin. Vähän väliä kuuluu raitilta kimeällä äänellä: Voi v#ttu!
Mä en ole kuullut nykypäivinä mitään kirkunaa.
Lapsena ollessani mulla veinasi mennä hermo toisten kirkunoille. Onneksi asun kaukana huvipuistoista. Kuulohan kirkunoista kärsii.
Kiljuvat ja huutavat kyllä oppitunneillakin. Lapseni (poika, 5. lk), joka on rauhallinen, sanoo, että tunneilla on vaikea keskittyä, kun meteli on sitä tasoa, että se vie paremmankin tason keskittymiskyvyn. Minun aikanani ei oppitunneilla mesottu. N1968
Kun ei ole käytöstapoja. Heistä ei ole ladyiksi eikä gentlemanneiksi.
Huutamis- ja kiljumiskulttuuri on päässyt valloilleen.
Kerrostaloissakin teinit kiljuu nimenomaan vielä naiset, nuoret naiset ihan hirveetä kiljumista keskelläkin viikkoa.
Olen 80-luvun lapsi enkä kyllä muista että kakarat olisivat yleisesti kiljuneet turpa punaisina niin kuin nykyään. Ehkä täällä vastailevat parikymppiset jotka ovat itsekin vajaa..vapaasti kasvatettu.
Vierailija kirjoitti:
Huutamis- ja kiljumiskulttuuri on päässyt valloilleen.
Älykkyyden lasku nuoremmissa sukupolvissa, sitähän tämä kaikki on..
Kun kaikki sivistys on laskettu nykyään älypuhelinten varaan. Niihin on ulkoistettu ajattelukin.
Kyllä mä ainakin muistan omasta lapsuudesta että kiljuttiin ihan samalla laillakin nykylapsetkin, sekä pjat että tytöt.
Ja niin kyllä olen nähnyt yhä lasten kiljuvan sukupuolesta riippumatta.