Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Musiikki- ja kulttuuriala: se on vaan ensimmäinen ala, josta karsitaan, kun tulee lama

Vierailija
13.10.2021 |

Miten he alalla työskentelevät eivät ole ymmärtäneet, että he ovat valinneet alan, joka on suhdanneherkkä.
Leikkaukset ovat ikäviä, mutta joskus pakollisia. Tärkeämpää on saada osaavaa terveydenhuoltoa ja poliiseja, joita on käytettävissä tarvittaessa.

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muusikot eivät ole abboja ja beatleseja. Kaikki elokuvat eivät ole bondeja. Kaikki artistit eivät ole da vinceja ja daleja. Jos olisivat, niin ei suomalaista taidetta, kulttuuria ja musisointia tarvitsisi tukea. Joten, parantakaahan ruikuttajat tuotoksianne.

Vierailija
62/85 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki muusikot eivät ole abboja ja beatleseja. Kaikki elokuvat eivät ole bondeja. Kaikki artistit eivät ole da vinceja ja daleja. Jos olisivat, niin ei suomalaista taidetta, kulttuuria ja musisointia tarvitsisi tukea. Joten, parantakaahan ruikuttajat tuotoksianne.

Voiko huono muusikko siis oikeasti saada jostain tukea? Itse soitan todella huonosti nokkahuilua. Mistä saa rahaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko huono muusikko siis oikeasti saada jostain tukea? Itse soitan todella huonosti nokkahuilua. Mistä saa rahaa?

Jos ilmoittaudut työttömäksi nokkahuilistiksi niin ei kukaan kait tarkista että osaatko oikeasti soittaa sitä nokkahuilua. Jossain kohtaa työkkäri pakottanee sinut muun alan töihin tai koulutukseen omilla keinoillaan jos et onnistu työllistymään nokkahuilunsoittajana työttömänä oltuasi. 

Vierailija
64/85 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ilmoittaudut työttömäksi nokkahuilistiksi niin ei kukaan kait tarkista että osaatko oikeasti soittaa sitä nokkahuilua. Jossain kohtaa työkkäri pakottanee sinut muun alan töihin tai koulutukseen omilla keinoillaan jos et onnistu työllistymään nokkahuilunsoittajana työttömänä oltuasi. 

Hyvä juttu, hoidankin tämän heti!

Vierailija
65/85 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet tarpeeksi huono, naapurisi maksavat sinulle että olet soittamatta. Osta viulu, sillä saa kiristettyä paremmin rahaa kuin nokkahuilulla.

Vierailija
66/85 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin rahaa takoneet laulajat, näyttelijät ym ovat rahaisina päivinä eläneet kuin miljonäärit ja kun tulee notkahdus, heillä ei näytä olevan mitään pahan päivän varalle. Ei jaksa ymmärtää, että suunnilleen ensimmäiseksi ostetaan julmetun kallis ja hieno auto.

Vierailija
67/85 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis koskeeko tämä keskustelu tuista nyt työttömyyskorvauksia mitä artistit vaativat vai mistä tässä oikein on kyse? Mitä Cheek, Vesala, Danny ja Roope Salminen haluavat, peruspäivärahaa?

Vierailija
68/85 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin rahaa takoneet laulajat, näyttelijät ym ovat rahaisina päivinä eläneet kuin miljonäärit ja kun tulee notkahdus, heillä ei näytä olevan mitään pahan päivän varalle. Ei jaksa ymmärtää, että suunnilleen ensimmäiseksi ostetaan julmetun kallis ja hieno auto.

Kenen autoa tarkoitat?

Vierailija
69/85 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrohan missä Cheek ja Vesala ovat vaatineet itselleen rahaa?

Vesala kertoi aikoinaan, kun sen lapset oli ihan pieniä, että olivat Kelan luukulla huomauttaneet lapsilisien hakemisesta, että onko tämä nyt ihan tapreellista, kun sen hetkiset vuositulot oli yli miljoonan. Ymmärrän kyllä, että se raha kuuluu kaikille vanhemmille, mutta itse olisin jättänyt hakematta.

Kyse oli varmaan tästä: https://www.is.fi/viihde/art-2000000686061.html

Vierailija
70/85 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on muutenkin absurdi ajatus että valtiovalta sanelee mikä on oikeanlaista kulttuuria tukemalla haluamiaan instansseja. Ei minua kiinnosta maksaa tuollaisesta. Ei kulttuuri mihinkään katoa ilman tukea.

Vierailija
71/85 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet tarpeeksi huono, naapurisi maksavat sinulle että olet soittamatta. Osta viulu, sillä saa kiristettyä paremmin rahaa kuin nokkahuilulla.

Haitari on perinteisesti ollut tuohon tarkoitukseen omiaan. Tai säkkipilli. 

Vierailija
72/85 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veronmaksajana olen sitä mieltä että kulttuurin ja musiikin olisi aika pärjätä omillaan. Eli tuotosten täytyy olla sellaisia, että ihmiset ovat valmiita niistä maksamaan joko kuluttajana tai mesenaattina. Ei voi olla nykyisen kaltaista elättiautomaattia.

Vierailija
73/85 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrohan missä Cheek ja Vesala ovat vaatineet itselleen rahaa?

Vesala kertoi aikoinaan, kun sen lapset oli ihan pieniä, että olivat Kelan luukulla huomauttaneet lapsilisien hakemisesta, että onko tämä nyt ihan tapreellista, kun sen hetkiset vuositulot oli yli miljoonan. Ymmärrän kyllä, että se raha kuuluu kaikille vanhemmille, mutta itse olisin jättänyt hakematta.

Kyse oli varmaan tästä: https://www.is.fi/viihde/art-2000000686061.html

Eihän tuossa ole lapsilisistä mitään.

Vierailija
74/85 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuetumpi joku ala tai henkilö on, niin sitä todennäköisempää on, että leikkaukset osuvat. 

Vierailija
75/85 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on muutenkin absurdi ajatus että valtiovalta sanelee mikä on oikeanlaista kulttuuria tukemalla haluamiaan instansseja. Ei minua kiinnosta maksaa tuollaisesta. Ei kulttuuri mihinkään katoa ilman tukea.

Ja mitä katoaa niin sen on syytä kadotakin. Olen samaa mieltä.

Vierailija
76/85 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä satsaisi mieluummin poliisiin ja sairaanhoitajiin. Jos minut pahoinpideltäisiin kaupungilla, haluaisin paikalle mieluummin virkavaltaa ja ensihoitoa, kuin Anssi Kelan soittamaan kitaraa.

Vierailija
77/85 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Ärsyttää nimenomaan nämä ruikuttaja cheekit ja vesalat. Monet muut taiteilijat ovat käyttäneet korona-ajan hyödykseen. Luoneet uutta, lomailleet tai perustaneet maailman suurimman hatsapuri- leipomon. Osa ei pysty muuta kuin valittamaan.

Vierailija
78/85 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää niin paljon, että boikotoin nyt ja jatkossa näiden vinkujien tapahtumia.

Vierailija
79/85 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan älyttömästi on mennyt näiden artistien touhu.

Nyt Danny 80v julistaa, kuinka korona on vienyt kaikki tulot! Ja haluaa rahaa ja pääministeri on pahis.

.

Laitatko jonkun linkin että missä hän on halunnut rahaa. 

IS "Korona vei Dannyltä leivän"

https://www.is.fi/viihde/art-2000008329178.html

IL Roope Salminen

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/49702e86-46db-4786-90df-ce24ff…

Vierailija
80/85 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veronmaksajana olen sitä mieltä että kulttuurin ja musiikin olisi aika pärjätä omillaan. Eli tuotosten täytyy olla sellaisia, että ihmiset ovat valmiita niistä maksamaan joko kuluttajana tai mesenaattina. Ei voi olla nykyisen kaltaista elättiautomaattia.

Ihan ensimmäisenä pitäisi korjata maakuntien verotus. Jokaiselle maakunnalle oikeus päättää verotuksestaan, ja velvoite tulla toimeen niillä veroilla, joita saa asukkailtaan kerättyä, eikä millekään kunnalle anneta velvoitetta lahjoittaa rahaa huonosti toimeentulevien kuntien kassavajeen paikkaukseen.