Toiselta vanhemmaltani kysyttiin lapsuudestani kun olen adhd tutkimuksissa. Oli kaunistellut kaikkea tapahtunutta. Miksi tekee niin?
Minulla oli läheltäpiti tilanteita paljon ja osa jopa vakavia. Itse ne kerroin että olin vauhdikas lapsena mutta hän oli vaan kertonut että mitään ei ollut tapahtunut.
Kommentit (6)
Voiko olla, että häpeää niitä tilanteita ja kokee olleensa huono vanhempi, koska niitä läheltä piti -tilanteita on tapahtunut? Olitko puhunut tuosta aiemmin vanhempasi kanssa? On outoa, jos aiemmin on suhtautunut asiaan normaalisti mutta halutessasi mahdollisen diagnoosin ja arkea helpottavat lääkkeet, vanhempi kieltääkin tapahtuneen.
Vaikeaa ulkopuolisen sanoa, läheltä piti -tilanteita kuitenkin sattuu edelleen vilkkaille lapsille koko ajan, vaikka lasten valvonta on parantunut huikeasti noista ajoista. Vanhempasi voi kokea asian syyllistävänä.
Varmasti vanhemmalle vaikeaa ylipäätään arvioida vuosikymmenien takaisia tapahtumia termeillä, joita ei silloin ollut olemassakaan.
Muistaako vanhempi enää niitä tapahtumia?
Muistaa kyllä kaikki. Tämä haastattelija totesi kyllä että aika kultaa muistot. Asuin osan ajasta lapsuudessa tosi kurjissa oloissa ja olin aika heitteillä kun kukaan ei välittänyt kunnolla. Ap
Up