Pikkujoulut, pikkarit, linna.. mitä köyhän pitää jättää väliin seuraavaksi?
Tähän mennessä on jätetty väliin ilmaiset pikkujoulut, pikkuhousut sekä linnan juhlat, mikä kyllä harmittaa. Mitä seuraavaksi?
Kommentit (109)
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 00:06"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 00:04"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 00:00"] Piti jättää kotipaikkakunta väliin, oli pakko muuttaa Turkuun jolloin ei tarvitse lausua kaikkia sanoja loppuun asti vaan säästyy sanojen viimeiset kirjaimet. Esimerkki: Nissan-liikkeeseen tuli turkulainen ostamaan autoa. Automyyjä tuli apuun esittelemään autoja ja sanoi: - Tää täsä on Sunny. Turkulaisen suu loksahti auki: - Jaa, onk tää mun ny? Mitä näillä säästyneillä aakkosilla kannattaisi tehdä? [/quote] Me yritettiin kerran tutustua yhteen naapuriin, mutta hänpä oli hyvin kiukkuinen. Alakuloisina lähdettiin pois eikä mennä toiste. Ei siis ainakaan kannata luottaa naapureihin. [/quote] Kaikki naapuriton hulluja! Ei ole varaa otaa riskiä.
[/quote]
Naapurit on melkein yhtä pahoja kuin ystävät, joita mulla ei onnekseni ole.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 00:08"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 00:06"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 00:03"] [quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 00:02"][quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 23:58"] [quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 23:56"][quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 23:43"] Kaikki pitää jättää väliin koska kaikki rahat menee laskuihin ja menoihin! [/quote]Meillä menee kaikki ihan elämiseen. Laskuihin ei jää mitään. [/quote] Meille ei tule laskuja, kun ei ole varaa postilaatikkoon. [/quote]Meillä on vielä postilaatikko, mutta emme voi käydä siellä, koska housut ovat kuluneet persuksista puhki. [/quote] Ettekö ole pyytäneet apua? [/quote]Ajateltiin pyytää, mutta kuultiin, että yhdelle perheelle oli annettu 25 kiloa perunoita, jotka oli sitten jätetty paleltumaan tarpeettomina. Ei kai tollasen jälkeen kukaan viitsi apua pyytää, kun se menee kuitenkin aina väärille tahoille. [/quote] No ei kyllä kannata! Ajattele miten kauheaa olis jos saisittekin hameen housujen sijaan! Olis kuluttaja-asiamiehelle asiaa.
[/quote]Se tässä köyhyydessä juuri harmittaakin, kun kaikki pitää jättää väliin.
^^Sukulaiset ne vasta inhottavia on. Kukaan ei ole tarjoutunut hoitamaan meidän lapsia. Kaikki matkustelevat ulkomailla ja me emme pääse minnekään.
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 23:43"]
Kaikki pitää jättää väliin koska kaikki rahat menee laskuihin ja menoihin!
[/quote]
Meillä on ihan sama vaikka ollaan suurituloisia :(
[/quote]
Juuri tuon takia on turha yrittääkään olla muuta kuin pienituloinen.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 00:08"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 00:06"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 00:04"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 00:00"] Piti jättää kotipaikkakunta väliin, oli pakko muuttaa Turkuun jolloin ei tarvitse lausua kaikkia sanoja loppuun asti vaan säästyy sanojen viimeiset kirjaimet. Esimerkki: Nissan-liikkeeseen tuli turkulainen ostamaan autoa. Automyyjä tuli apuun esittelemään autoja ja sanoi: - Tää täsä on Sunny. Turkulaisen suu loksahti auki: - Jaa, onk tää mun ny? Mitä näillä säästyneillä aakkosilla kannattaisi tehdä? [/quote] Me yritettiin kerran tutustua yhteen naapuriin, mutta hänpä oli hyvin kiukkuinen. Alakuloisina lähdettiin pois eikä mennä toiste. Ei siis ainakaan kannata luottaa naapureihin. [/quote] Kaikki naapuriton hulluja! Ei ole varaa otaa riskiä.
[/quote]
Naapurit on melkein yhtä pahoja kuin ystävät, joita mulla ei onnekseni ole.
[/quote] Ei todellakaan ole varaa pitää ystäviä! Sairastan leukadepressiota, lääkkeet maksaa kuukaudessa 3000€ ja puhuminen on ehdottomasti kielletty. Jos rasittaisin leukaa puhumalla ystävien kanssa, joutuisin viemään leuan psykoterapiaan, jota antaa vaan spesialisti Kuubassa. Joten ei todellakaan ole varaa!
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 23:43"]
Kaikki pitää jättää väliin koska kaikki rahat menee laskuihin ja menoihin!
[/quote]
Meillä on ihan sama vaikka ollaan suurituloisia :(
[/quote]
Taidatte siis kuitenkin olla köyhiä. Ainakin henkisesti.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 00:14"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 00:08"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 00:06"] [quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 00:04"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 00:00"] Piti jättää kotipaikkakunta väliin, oli pakko muuttaa Turkuun jolloin ei tarvitse lausua kaikkia sanoja loppuun asti vaan säästyy sanojen viimeiset kirjaimet. Esimerkki: Nissan-liikkeeseen tuli turkulainen ostamaan autoa. Automyyjä tuli apuun esittelemään autoja ja sanoi: - Tää täsä on Sunny. Turkulaisen suu loksahti auki: - Jaa, onk tää mun ny? Mitä näillä säästyneillä aakkosilla kannattaisi tehdä? [/quote] Me yritettiin kerran tutustua yhteen naapuriin, mutta hänpä oli hyvin kiukkuinen. Alakuloisina lähdettiin pois eikä mennä toiste. Ei siis ainakaan kannata luottaa naapureihin. [/quote] Kaikki naapuriton hulluja! Ei ole varaa otaa riskiä. [/quote] Naapurit on melkein yhtä pahoja kuin ystävät, joita mulla ei onnekseni ole. [/quote] Ei todellakaan ole varaa pitää ystäviä! Sairastan leukadepressiota, lääkkeet maksaa kuukaudessa 3000€ ja puhuminen on ehdottomasti kielletty. Jos rasittaisin leukaa puhumalla ystävien kanssa, joutuisin viemään leuan psykoterapiaan, jota antaa vaan spesialisti Kuubassa. Joten ei todellakaan ole varaa!
[/quote]Googlen mukaan minulla on useita vakavia sairauksia, mutta ei ole varaa hankkia lääkäriltä diagnooseja. Äitini kuitenkin käy joka vuosi kylpylässä, että se siitä äidinrakkaudesta.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 23:23"]
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 23:16"]
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 23:14"]
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 01:10"]
Vuodenvaihde! Köyhä kuuntelisi radiosta kellonlyönnit, mutta sähkö on kallista, pattereista puhumattakaan.
[/quote]
Vaihdevuodet! Köyhällä ei ole varaa tuhlata energiaa hikoiluun.
[/quote]
Mulla ei kyllä ole varaa kuollakaan, ottaen huomioon ruumisarkkujen hinnat. Sehän täsä harmittaakin, että jos on eläminen kallista niin on kuoleminenkin. :/
[/quote]Mites tuhkaus?
[/quote]
Ei ole varaa siihenkään. Sitä paitsi muistotilaisuus kustantaa myös. En usko, että äitini suostuu keittämään kahveja vieraille. Pakko kitkutella elossa :(
Miehen työkaverin vaimo saa ilmaiset lääkkeet, koska sillä on joku vakava mielisairaus. Myönnän, että olen kateellinen. Meillä ei ole varaa edes aspiriiniin.
Me asumme kuuden talon pikkukylässä emmekä ole tutustuneet ollenkaan naapureihimme. Kyllähän sen muutenkin arvaa, etteivät he meistä tykkäisi, koska olemme muuttaneet tänne muualta.
Joulu jää väliin. Emme nimittäin pyydä joulupuukeräyksestä mitään, koska tuloksena olisi vain pettymyksiä tai ei niitäkään. Mies yrittää saada olla töissä koko joulun, lapset leikkivät koulun pihalla ja itse aion lähettää työpaikkahakemuksen muutamaan tuhanteen firmaan.
Meillä on kans huonot naapurit, joiden kanssa ei viitsi olla missään tekemisissä. Olisi ehdottomasti parempi asua ilman naapureita, mutta ei ole varaa.
Itse olen käynyt paikallisella kirpputorilla, mutta ihmiset näyttävät vievän sinne ihan kauheita vaatteita ja aivan väärää kokoa. Oonkin päättänyt että jatkossa jätän koko kirppiksen väliin koska siellä tulee lähinnä paha mieli. Arvatkaapa vaan mitä kokoa olen?
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 19:03"][quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 09:35"]
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 01:13"]Köyhä jättää väliin vuoden 2015, koska ei ole varaa uuteen almanakkaan......... [/quote] Kyllä minä nyt niin mieleni pahoitin! Minä olen samaa nakkaa käyttänyt jo vuodesta 1978 lyijykynällä olen aina korjannut sopivaksi ja teipillä vahvistanut sivuja! Perkeleen vätykset ei mitään ahkeruutta!
[/quote]
Helppoahan se on, jos ei ole kouluikäisiä lapsia. Meillä säästetään lyijykynä lasten kouluun.
[/quote]
Kroisokset meidän kylän opettajatar se osaa käyttää mielikuvitusta ja lapset lukee läksyt sille ulkomuistista.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 21:02"]
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 19:03"][quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 09:35"] [quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 01:13"]Köyhä jättää väliin vuoden 2015, koska ei ole varaa uuteen almanakkaan......... [/quote] Kyllä minä nyt niin mieleni pahoitin! Minä olen samaa nakkaa käyttänyt jo vuodesta 1978 lyijykynällä olen aina korjannut sopivaksi ja teipillä vahvistanut sivuja! Perkeleen vätykset ei mitään ahkeruutta! [/quote] Helppoahan se on, jos ei ole kouluikäisiä lapsia. Meillä säästetään lyijykynä lasten kouluun. [/quote] Kroisokset meidän kylän opettajatar se osaa käyttää mielikuvitusta ja lapset lukee läksyt sille ulkomuistista.
[/quote]Lapsillasi on ilmeisesti kengät.
Meillä on 5 lasta ja periaate on se, että joko kaikki pääsee juhliin tai ei kukaan. Toistaiseksi ei olla oltu yksissäkään juhlissa sen jälkeen kun esikoinen syntyi. Tämän lisäksi äitini on niin itsekäs, ettei suostuisi hoitamaan lapsiamme. Eipä siis ole erityistä juhlamieltäkään. Naapureita emme edes tervehdi, koska hekään eivät tervehdi meitä.
tässä ketjussa sen näkee ettei kukaan edes halua auttaa!! loptan koko palstan seuraamisen.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 21:20"]
tässä ketjussa sen näkee ettei kukaan edes halua auttaa!! loptan koko palstan seuraamisen.
[/quote]Oletteko sossun asiakkaita?
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 21:20"]
[/quote]Oletteko sossun asiakkaita?
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 00:06"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 00:03"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 00:02"][quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 23:58"] [quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 23:56"][quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 23:43"] Kaikki pitää jättää väliin koska kaikki rahat menee laskuihin ja menoihin! [/quote]Meillä menee kaikki ihan elämiseen. Laskuihin ei jää mitään. [/quote] Meille ei tule laskuja, kun ei ole varaa postilaatikkoon. [/quote]Meillä on vielä postilaatikko, mutta emme voi käydä siellä, koska housut ovat kuluneet persuksista puhki. [/quote] Ettekö ole pyytäneet apua?
[/quote]Ajateltiin pyytää, mutta kuultiin, että yhdelle perheelle oli annettu 25 kiloa perunoita, jotka oli sitten jätetty paleltumaan tarpeettomina. Ei kai tollasen jälkeen kukaan viitsi apua pyytää, kun se menee kuitenkin aina väärille tahoille.
[/quote] No ei kyllä kannata! Ajattele miten kauheaa olis jos saisittekin hameen housujen sijaan! Olis kuluttaja-asiamiehelle asiaa.