Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko yleistä että terapeutti on passiivinen?

Vierailija
13.10.2021 |

Istuu tuijottaen tyhjyyteen, vähän ynisee ja käskee asiakasta vetämään istuntoa.
??

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikö siellä ole asiakkaan tarkoitus kertoa asioistaan?

Vierailija
2/31 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Jotenkin voisi kuvitella että hänen pitäisi ohjata istuntoa vaikka sinä oletkin se joka on enemmän äänessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mietin minäkin että miten tämä nyt oikein menee. Ymmärsin että tässä kyseessä terapeutti, minulla lääkäri tuijotti ulos ikkunasta. Mietin että mitähän minun kuuluisi sanoa. Toinen meuhkasi lääkkeistä sata lasissa. Olen yrittänyt hoitajalle kertoa että minulla on tarve sanoa ääneen ne asiat joista paha oloni aiheutuu (kaltoinkohtelu, laiminlyönnit, raju henkinen väkivalta) mutta koen että painostetaan muuhun toimintaan. Tuntuu että kaikilla on kiire ja paljon potilaita :(

Vierailija
4/31 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu terapiasuuntauksesta kuinka aktiivinen terapeutti on. Oletko psykoanalyyttisessa terapiassa?

Vierailija
5/31 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, ne on kaikki tuollaisia. Miksi tehdä muutakaan kun se satasen tuntipalkka juoksee kuitenkin.

Vierailija
6/31 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hyötyä ?

Vierailija
7/31 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mietin minäkin että miten tämä nyt oikein menee. Ymmärsin että tässä kyseessä terapeutti, minulla lääkäri tuijotti ulos ikkunasta. Mietin että mitähän minun kuuluisi sanoa. Toinen meuhkasi lääkkeistä sata lasissa. Olen yrittänyt hoitajalle kertoa että minulla on tarve sanoa ääneen ne asiat joista paha oloni aiheutuu (kaltoinkohtelu, laiminlyönnit, raju henkinen väkivalta) mutta koen että painostetaan muuhun toimintaan. Tuntuu että kaikilla on kiire ja paljon potilaita :(

Suosittelen opiskelemaan itse traumapsykologiaa ja menetelmiä. Hyödyt niistä enemmän kuin mistään terapiasta ja opit välineet itsesi hoitoon.  Hoitotulos on myös nopeampi ja oikeasti pysyvä, kun sinusta tulee oman mielenterveytesi asiantuntija.

Vierailija
8/31 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi valitsit juuri tuon terapeutin? Ota puheeksi, että toivoisit enemmän kannattelua

terv. lämpimän,aktiivisen ja huumorintajuisen terapeutin asiakas, toipumassa

Vierailija
9/31 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vähän järkyttynytkin noiden mielenterveysammattilaisten vastuunkantamattomuudesta. Ne antaa asiakkaan puhua jostain harrastuksista viikko toisensa jälkeen. Eivätkä sano yhtään, että pitäisiköhän käydä läpi vähän vaikeampia asioita.

Kaverilla meni noin. Terapeutti osasi kyllä laskuttaa oikein hyvin. Mutta puolen vuoden jälkeen oĺi juteltu vain harrastuksista. Sanoin sitten kaverille, että vaikka harrastuksista on kivempi jutella, niin ongelmat eivät ratkea, jos ei niitä ota siellä puheeksi. Kaveri oli vain odottanut ja olettanut, että se terapeutti kyselisi asioista. Kun sain kaverin huomaamaan, että selvästikään terapeutti ei aio olla se aktiivinen osapuoli (koska näin saa laskuttaa asiakasta pidempään), niin kaveri tajusi, että hänen on alettava itse aktiiviseksi omassa terapiassaan.

Vierailija
10/31 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen vähän järkyttynytkin noiden mielenterveysammattilaisten vastuunkantamattomuudesta. Ne antaa asiakkaan puhua jostain harrastuksista viikko toisensa jälkeen. Eivätkä sano yhtään, että pitäisiköhän käydä läpi vähän vaikeampia asioita.

Kaverilla meni noin. Terapeutti osasi kyllä laskuttaa oikein hyvin. Mutta puolen vuoden jälkeen oĺi juteltu vain harrastuksista. Sanoin sitten kaverille, että vaikka harrastuksista on kivempi jutella, niin ongelmat eivät ratkea, jos ei niitä ota siellä puheeksi. Kaveri oli vain odottanut ja olettanut, että se terapeutti kyselisi asioista. Kun sain kaverin huomaamaan, että selvästikään terapeutti ei aio olla se aktiivinen osapuoli (koska näin saa laskuttaa asiakasta pidempään), niin kaveri tajusi, että hänen on alettava itse aktiiviseksi omassa terapiassaan.

Kuvasit juuri yleisen ongelman hyvin osuvasti: ihmisille on markkinoitu terapia paikkana jossa joku muu auttaa heitä ja tekee kaiken. Hirveän moni oikein vaatii päästä sinne ja tekee kaikkensa päästäkseen ja suosittelee asiaa muillekin ihanana helpottavana vaihtoehtona joka ratkaisee kaikki asiat.

Yksi tuttuni on saanut kaksi vuotta maksettua terapiaa ja käyttää sitä ilmeisesti vain eksänsä haukkumiseen ja ränttää ja purkaa elämäänsä siltä pohjalta että kaikki on muiden syytä. Mitään edistystä hänen käytöksessään tai ajatuksissaan tai voinnissaan ei ole tänä aikana tapahtunut - yhtä katkera muita kaikesta syyttävä (itse petti suhteessa jne) ja vihamielinen uhriutuva ihminen edelleen.

Terapeutti saattaa odottaa että kuinka pian asiakas pääsee itse asiaan. Kun ihmisen päästää kertomaan täysin vapaasti mistä tahansa, se mistä puhumiseen hän käyttää aikaa kertoo hänestä tosi paljon kuulijalle. Tämän saa selville olemalla itse passiivinen ja antamalla toisen vain puhua. Moni toimii näin. Auttaakseen on päästävä ensin jyvälle asiakkaasta.

Lisäksi on toki totta että moni terapeutti ei edes toivo että asiakas etenisi nopeasti, sillä jos asiakas kokee elämänsä kohentuneen, hän lähtee ja tarkasti suunniteltu työaika menee hukkaan kymmenien tuntien osalta kun uutta asiakasta tasan samoille ajoille ei hetkessä mitenkään saa. Se on mutkikas palapeli.

Terapia on hiton kallista, rankkaa ja vaatii ihmiseltä itseltään osallistumista ja miettimistä.

Vierailija
11/31 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma aktiivisuus on ilman muuta hyvä asia. Mutta järkyttävyys oli se, että vasta minun, ulkopuolisen puuttuminen tilanteeseen vei eteenpäin. Ja jos en olisi puuttunut, niin se harrastuksista jutustelu satasen tuntihintaan olisi jatkunut vielä ties miten kauan.

Vierailija
12/31 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen saa mittavan tuen terapiaa varten ja menee sinne istumaan ja puhumaan harrastuksista?? Ja odottaa kuukausia että terapeutti kyselee :D Miksi ei avaa suuta itse? Sama ku vuokraisi mökin viikoksi mutta jää pihalle seisomaan reppu selässä ja olettaa että mökin omistaja tulee kehottamaan että no niin Teppo, menepäs nyt sisälle katsomaan ja laita tulet uuniin.

Ihmiset on ihan hiton tyhmiä ja laiskoja. Homma haltuun nyt, haloo.

Vierailija
13/31 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä on valmis kaavio oliko vaikea lapsuus kaava . Puolisosi lyö sinua sinulla oli vaikea lapsuus . Se terapeutti miettii palkkapäivää lapsiaan kotona ja tupakka taukoa . Se on siinä sen rahan takia.

Vierailija
14/31 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sä itse koet tämän x 100 🙄

Uskon silti, että hyviäkin terapeutteja on. Tuo oli psykologi, käynti jäi yhteen kertaan.

Vierailija
15/31 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma aktiivisuus on ilman muuta hyvä asia. Mutta järkyttävyys oli se, että vasta minun, ulkopuolisen puuttuminen tilanteeseen vei eteenpäin. Ja jos en olisi puuttunut, niin se harrastuksista jutustelu satasen tuntihintaan olisi jatkunut vielä ties miten kauan.

Jos kyseessä olisi teini-ikäinen, ymmärtäisin tuon. Mutta että aikuinen hakeutuu terapiaan joka on todella kallista, eikä ymmärrä että hän itse on vastuussa terapian etenemisestä ja siellä käsiteltävistä aiheista? Ja kaverin pitää puuttua asiaan? Todella omituisen kuuloista.

Vierailija
16/31 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menin terveystarkastukseen ja odotin mitä hoitaja sanoo. Siis toki tervehdin kun istahdin paikalle yms. Hän vaan tokaisi että no sanos nyt jotain. Ihmettelin että mitä?? En ollut ennen käynyt tuollaisessa terveystarkastuksessa. Tottakai oletin että hoitaja vetää sitä, että hän kertoo että seuraavaksi mittaa kuulon yms. Mutta jotain olisi pitänyt rupatella omasta elämästä kai? Kyllä hän sitten ne mittauksetkin teki.

Vierailija
17/31 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdelle kävi niin että rahanhimosta terapeutti totesi työsi on nyt terapia ja sai sairaslomaa. Sitten kun alkoi eläke juosta terapeutti halveksi ja loukkasi siitä vaikka oli itse vetänyt rahaa ja masentanut oman potilaansa lopullisesti. Iski vielä lisää. Eli asenne että sinä olet alempi arvoinen ihmisenä .

Vierailija
18/31 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos varaat ajan terapeutille, koska haluat puhua asiasta x, niin eiköhän kaikki silloin oleta että alat puhua siitä sisään päästessäsi.

Vierailija
19/31 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakkaa polttava terapeutti kysyi potilaaltaan miksi poltat tupakkaa !

Vierailija
20/31 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä on eri uskonnoista ja lahkoista ne käy hihhuloimassa tai noitapiireissä. Astraltv. Meediot. Ne voi vaikka vaikuttaa uneen meditoimalla .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme