Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ärsyttävimmät trendisanat?

Vierailija
09.12.2014 |

Haasteellinen = vaikea

Etunoja = tehdä ennakoivasti

Rouhea = normaalia ruokaa

Listatkaa lisää ärsyttäviä muotisanontoja.

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työvoimapula.

Vierailija
22/63 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

OTTAA jostain asiasta, ajatuksesta, ideasta tai ehdotuksesta KOPPI. Argh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole trendisanonta, mutta ärsyttää silti aina kun joku kirjoittaa oman (mielipide-)tekstinsä perään "Ugh. Olen puhunut.", jolla kaikki aiemmin sanottu mitätöityy välittömästi.

Vierailija
24/63 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heittää läppää/läpändeerosta. Nuorison käyttämä Jonne-kutsumani. Pointata. Asiakasrajapinta. Voimaannuttava. Self-help. Life coaching. Mindfullness! Ketä-sana kun tarkoitetaan kuka.

Vierailija
25/63 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostella. Joko kiinnostaa tai ei, mitä hemmetin saivartelua tuo on?

Vierailija
26/63 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka itsekkin olen vielä suht nuori, niin silti tämä some-sukupolven käyttämä "vittuna"..
"Oli ihan vittuna porukkaa"
"Ryypättiin ihan vittuna" jne jne.

Päteminen jatkuvalla kiroilulla. Meinasin melkein oksentaa, kun näin sen "teiniäiti-Teijan" tekemän videon jostain niin sanotusta ihmissyövästä. Video kesti muistaakseni noin 15 minuuttia, ja ko. ihminen kiroili siinä niin monta kertaa, vielä 3 vuotias tytär samassa asunnossa kuvaamishetkellä, että aivan puistatti.

Vierailija
27/63 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ugh, olen puhunut. KAMALA

Vierailija
28/63 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 02:25"]

Ugh, olen puhunut. KAMALA

[/quote]

Eikä ole kamala! :D Ugh. Olen puhunut. :P

Vierailija
29/63 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän eri juttu mutta onko muut törmännyt henkilöihin jotka käyttävät puhuessa näitä lyhenteitä? Siis - Omg emt mtn mistää tnä. Mä nii sydän u 4 evah!(sanoo vielä neljä! Mä niin sydän uuu neljä evah)
Ja vielä aikuiset ihmiset puhuu näin. Kirjoittaessa menee vielä nipin napin mutta jotkut puhuu näin! Hyi

Vierailija
30/63 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 03:27"]

Vähän eri juttu mutta onko muut törmännyt henkilöihin jotka käyttävät puhuessa näitä lyhenteitä? Siis - Omg emt mtn mistää tnä. Mä nii sydän u 4 evah!(sanoo vielä neljä! Mä niin sydän uuu neljä evah) Ja vielä aikuiset ihmiset puhuu näin. Kirjoittaessa menee vielä nipin napin mutta jotkut puhuu näin! Hyi

[/quote]

Kyseessä on chattailyssä käytettävät lyhenteet. Jos joku ihminen vaikkapa kommunikoi pääosin chattailemällä ja tekstiviestein, niin niissä käytettävät lyhenteet tulevat niin tutuiksi ja kotoisiksi, että tekee mieli alkaa puhuakin samaan tapaan. T. Been there, done that

Vierailija
31/63 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 22:27"]Itse puhun etunojasta kyllä ihan eri yhteyksissä, en edes tiedä, missä sitä muuten käytetään. Mutta vastauksena alkuperäiseen kysymykseen, etenkin "komppaaminen" käy vähän ärsyttämään, kun palavereissa ihmiset vuorotellen komppaavat toisten puhumisia. Äh. Tämä nyt ei ole trendisanonta, mutta tähän aikaan vuodesta täytyy ilmeisesti alkaa hokea taas sitä "joulukinkun sulattamista". Seriously, jos joku ottaa ylimääräistä massaa pyhinä, niin kehtaan epäillä, ettei se nyt pelkästä kinkun massuttamisesta kerry.
[/quote]Minua taas vituttaa englannin viljely suomenkieliseen tekstiin "neiti seriously"

Vierailija
32/63 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiroilu yököttää. Kauheat av-mammat, neandertalin ihmiset, kiroilevat lapsilleenkin.

Vierailija
33/63 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
34/63 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaa suihku, tehdä puhelu. Turhia anglismeja. Juntit ja juntinmieliset käyttävät noita.

Vierailija
35/63 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No selfie ja twiiiiiittitityyy... Kikme.. Some..

Vierailija
36/63 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
37/63 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kompakti - Suomen kaunein kohti -ohjelman mieshenkilö viljeli sitä 90 %:ssa kodeista.

Vierailija
38/63 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huikeit visioit, iha himmeit idiksii, mieletönt kreaa päiväs toiseen luoval alal kyhäillään.

Vierailija
39/63 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauseen loppuun kirjoitettu PISTE. Nollataan edelliset kommentit (sama idea kuin ugh, olen puhunut). Toinen, mikä jaksaa ärsyttää, on normi-sanan käyttö normaali-sanaa tarkoittaen.

Vierailija
40/63 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semi sitä semi ätä