ärsyttävimmät trendisanat?
Haasteellinen = vaikea
Etunoja = tehdä ennakoivasti
Rouhea = normaalia ruokaa
Listatkaa lisää ärsyttäviä muotisanontoja.
Kommentit (63)
OTTAA jostain asiasta, ajatuksesta, ideasta tai ehdotuksesta KOPPI. Argh.
Tämä ei ole trendisanonta, mutta ärsyttää silti aina kun joku kirjoittaa oman (mielipide-)tekstinsä perään "Ugh. Olen puhunut.", jolla kaikki aiemmin sanottu mitätöityy välittömästi.
Heittää läppää/läpändeerosta. Nuorison käyttämä Jonne-kutsumani. Pointata. Asiakasrajapinta. Voimaannuttava. Self-help. Life coaching. Mindfullness! Ketä-sana kun tarkoitetaan kuka.
Kiinnostella. Joko kiinnostaa tai ei, mitä hemmetin saivartelua tuo on?
Vaikka itsekkin olen vielä suht nuori, niin silti tämä some-sukupolven käyttämä "vittuna"..
"Oli ihan vittuna porukkaa"
"Ryypättiin ihan vittuna" jne jne.
Päteminen jatkuvalla kiroilulla. Meinasin melkein oksentaa, kun näin sen "teiniäiti-Teijan" tekemän videon jostain niin sanotusta ihmissyövästä. Video kesti muistaakseni noin 15 minuuttia, ja ko. ihminen kiroili siinä niin monta kertaa, vielä 3 vuotias tytär samassa asunnossa kuvaamishetkellä, että aivan puistatti.
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 02:25"]
Ugh, olen puhunut. KAMALA
[/quote]
Eikä ole kamala! :D Ugh. Olen puhunut. :P
Vähän eri juttu mutta onko muut törmännyt henkilöihin jotka käyttävät puhuessa näitä lyhenteitä? Siis - Omg emt mtn mistää tnä. Mä nii sydän u 4 evah!(sanoo vielä neljä! Mä niin sydän uuu neljä evah)
Ja vielä aikuiset ihmiset puhuu näin. Kirjoittaessa menee vielä nipin napin mutta jotkut puhuu näin! Hyi
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 03:27"]
Vähän eri juttu mutta onko muut törmännyt henkilöihin jotka käyttävät puhuessa näitä lyhenteitä? Siis - Omg emt mtn mistää tnä. Mä nii sydän u 4 evah!(sanoo vielä neljä! Mä niin sydän uuu neljä evah) Ja vielä aikuiset ihmiset puhuu näin. Kirjoittaessa menee vielä nipin napin mutta jotkut puhuu näin! Hyi
[/quote]
Kyseessä on chattailyssä käytettävät lyhenteet. Jos joku ihminen vaikkapa kommunikoi pääosin chattailemällä ja tekstiviestein, niin niissä käytettävät lyhenteet tulevat niin tutuiksi ja kotoisiksi, että tekee mieli alkaa puhuakin samaan tapaan. T. Been there, done that
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 22:27"]Itse puhun etunojasta kyllä ihan eri yhteyksissä, en edes tiedä, missä sitä muuten käytetään. Mutta vastauksena alkuperäiseen kysymykseen, etenkin "komppaaminen" käy vähän ärsyttämään, kun palavereissa ihmiset vuorotellen komppaavat toisten puhumisia. Äh. Tämä nyt ei ole trendisanonta, mutta tähän aikaan vuodesta täytyy ilmeisesti alkaa hokea taas sitä "joulukinkun sulattamista". Seriously, jos joku ottaa ylimääräistä massaa pyhinä, niin kehtaan epäillä, ettei se nyt pelkästä kinkun massuttamisesta kerry.
[/quote]Minua taas vituttaa englannin viljely suomenkieliseen tekstiin "neiti seriously"
Kiroilu yököttää. Kauheat av-mammat, neandertalin ihmiset, kiroilevat lapsilleenkin.
Ottaa suihku, tehdä puhelu. Turhia anglismeja. Juntit ja juntinmieliset käyttävät noita.
No selfie ja twiiiiiittitityyy... Kikme.. Some..
Kompakti - Suomen kaunein kohti -ohjelman mieshenkilö viljeli sitä 90 %:ssa kodeista.
Huikeit visioit, iha himmeit idiksii, mieletönt kreaa päiväs toiseen luoval alal kyhäillään.
Lauseen loppuun kirjoitettu PISTE. Nollataan edelliset kommentit (sama idea kuin ugh, olen puhunut). Toinen, mikä jaksaa ärsyttää, on normi-sanan käyttö normaali-sanaa tarkoittaen.
Työvoimapula.