Olenko normaali isä?
Tykkään tehdä kotitöitä. Vaimo opiskelee ja meillä on iso perhe. Itse käyn töissä. Työkaverit ihmettelee minun intoa kotitöihin. Itse haluan antaa vaimolle opiskelu rauhan ja sen takia touhuan kotona. Ahdistaa nuo ihmettelyt. Miksi isä ei saa pestä pyykkiä, imuroida, mopata, laittaa ruokaa ym.?
Kommentit (39)
Ei mitenkään outoa, esim jos kumpikin käy töissä tai opiskelee niin kotityöt tekee se joka haluu tai on enemmän aikaa tai sitten puolitetaan.
Olet unelmamies! Täydet propsit ja respectit! :)
Mun mielestä normaalia. Ei oo pelkästään naisten hommia kotityöt. Meillä jakautunut niin että mies tekee ruoan, minä imuroin/pesen lattiat, sekä pesen pyykit. Muuten kaikki menee suurinpiirtein tasan. Sillon kun Poikamme oli pikkuvauva niin mies hoito kodin yksin koska sain olla tissi ojossa/nukuttamassa n. 24h vuorokaudessa.
Olen. Muutenkin tämä koko keskustelu on hämmentävä. En ymmärrä miksi lapselle pitäisi antaa virheellistä kuvaa naisen ja miehen rooleista kotona? Kun lapsi näkee siivoavan ja pyykkäävään = suhteessa alistuneen miehen, saa lapsi täysin virheellisen kuvan rooleista mitä perheessä tulee olla. Lapsi kaipaa vahvaa miesjohtajaa perheeseen ja mikäli isä alentuu ottamaan naisen luonnollisia tehtäviä kontolleen voi tästä olla tulevaisuudessa vakavia seurauksia lapsen kehitykselle. Lapsi ei yksinkertaisesti erota oikeaa väärästä. Huolestuttavinta tässä keskustelussa on se, että niin moni kommentoijista on sitä mieltä, että tämä on hyväksyttävää nykyaikaista toiminta? Ei minua haitaa jos tällaista tapahtuu lapsettomissa parisuhteissa, mutta jos mukaan sekoitetaan lapsia niin olen hyvin huolissani....
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 20:54"][quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 20:28"]Minusta käytöksessäsi on havaittavissa huolestuttavan paljon naisellisia piirteitä. Pyykin peseminen ja ruuan laittaminen ovat jo vuosikausien ajan kuuluneet luonnollisesti naisten tehtäviin eikä tehtäviä pidä sekoittaa. Itse arvostan naisia siinä missä he ovat luonnollisesti hyviä eli siivoaminen, ruuanlaitto joissain tapauksissa sekä suvun jatkaminen/seksi. Heikompien fyysisten ominaisuuksien vuoksi myös naisten työssäkäyminen on arveluttavaa ellei tarkoiteta selkeästi hygieniapuolen tai, tällä hetkellä ikävä kyllä laittoman, prostituution harjoittamisesta. Nykyaikana tuntuu, että nämä itsestään selvät roolit ovat sekoittuneet liiaksi. Mielestäni sinulla on vakavan itsetutkiskelun paikka.
[/quote] :D Oletko tosissasi?
[/quote] Olen tosissani. Mielestäni on huolestuttavaa kuinka niin moni kommentoijista on sitä mieltä, että tämä on hyväksyttävää nykyaikaista toimintaa. Ei minua haitaa jos tällaista tapahtuu lapsettomissa parisuhteissa, mutta jos mukaan sekoitetaan lapsia niin olen hyvin huolissani. Lapsi kaipaa perheessä vahvaa miesjohtajaa. Jos lapsi huomaa isänsä pesevän pyykkiä ja tiskaavan = alistuneen isäkuvan, voi tästä olla lapsen kehitykselle hyvin vakavia seurauksia. Lapsi ei yksinkertaisesti erota oikeaa väärästä. Tasa-arvoinen avioliittolakikin on todennäköisesti tällaisen kasvatuksen saaneiden neronleimaus. Olkaa mitä mieltä vain, mutta älkää sekoittako lapsia tähän.
Kaikki on erilaisia ja tykkää mistä tykkää. Jos teet noita hommia, niin ei se ainakaan paha ole. Sitäpaitsi, vaikka ei tykkäisikään, niin joskus voi joutua tekemään jotain kuitenkin, se on aikuisen elämää.
Huhuh kuulostat miespuoliselta prostituoidulta
Sit mä heräsin sohvalta ja potkin enimmät kaljatölkit pöydän alle.
Olet normaali vanhempi. Olen pitänyt ihan normaalina, että lapsiperheessä molemmat vanhemmat tekevät kotitöitä, osaavat laittaa ruokaa tai miettiä oma-aloitteisesti onko seuraavalle päivälle ruokatarvikkeita tai pestä pyykkiä, imuroida, siivota keittiö jne. Omalle miehelleni joskus suutun kun se usein siivoaa keittiön siistiksi lasten mentyä nukkumaan vaikka voisi antaa niiden tiskien odottaa edes joskus seuraavaan päivään. Meille jäisi vähän enemmän parisuhdeaikaa, mikä tuntuu itsestäni tärkeältä hektisessä arjessa.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 22:02"]
Olet normaali vanhempi. Olen pitänyt ihan normaalina, että lapsiperheessä molemmat vanhemmat tekevät kotitöitä, osaavat laittaa ruokaa tai miettiä oma-aloitteisesti onko seuraavalle päivälle ruokatarvikkeita tai pestä pyykkiä, imuroida, siivota keittiö jne. Omalle miehelleni joskus suutun kun se usein siivoaa keittiön siistiksi lasten mentyä nukkumaan vaikka voisi antaa niiden tiskien odottaa edes joskus seuraavaan päivään. Meille jäisi vähän enemmän parisuhdeaikaa, mikä tuntuu itsestäni tärkeältä hektisessä arjessa.
[/quote]
Ja lisään vielä, että normaalia on minusta myöskin toisen puolison tukeminen opiskeluijen suhteen esimerkiksi huolehtimalla silloin kotitöistä jos toisen pitää tehdä koulujuttuja. Ei minunkaan tarvitse kuin ilmoittaa miehelle, että teen koulujuttuja niin hän huolehtii lapset ja kodin automaattisesti. Yhden lapsen kanssa on vielä tosi helppoa muutenkin kaikki jutut niin ei nyt mitään sädekehää kannata alkaa kiillotella. Ihana mies varmasti olet :)
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 22:02"]
[/quote]
Ja lisään vielä, että normaalia on minusta myöskin toisen puolison tukeminen opiskeluijen suhteen esimerkiksi huolehtimalla silloin kotitöistä jos toisen pitää tehdä koulujuttuja. Ei minunkaan tarvitse kuin ilmoittaa miehelle, että teen koulujuttuja niin hän huolehtii lapset ja kodin automaattisesti. Yhden lapsen kanssa on vielä tosi helppoa muutenkin kaikki jutut niin ei nyt mitään sädekehää kannata alkaa kiillotella. Ihana mies varmasti olet :)
Kaverini kerran valitteli, ettei saa kotona pimppiä. Minä ehdotin, että teeppä kotitöitä jonkin aikaa. Se on sellainen reaktio naisille, että alkaa irtoon.
Minä imuroin, vien roskat, täytän ja tyhjennän astianpesukoneen, pesen pyykit, teen klapit, kannan klapit sisään ja lämmitän talon, silitän vaatteet, korjaan taloa, teen ruoat, ostan kaiken mitä tarvitaan, hoidan lapsen aamutoimet, iltatoimet ja leikitän päivisin.
Vaimo valittaa, ettei ole omaa aikaa vaikka istuu persellään vähintään 3h päivässä facebookissa ja kirjoittaa jotain ##tun blogia pieteetillä, vaikka sitä blogia ei käy kuin kourallinen botteja selaamassa. Kaikki mitä "joutuu" tekemään säestetään ärsyttävällä huokailulla ja voivottelulla, kun on niin raskasta ja vaikeaa.
Parasta tässä on se, että olin 10v sitten sinkku, asunto oli velaton, auto oli velaton ja sain seksiä tarvittaessa. Nyt on pallo jalassa, asunnosta velkaa 80tonnia, autosta 10tonni ja seksiä ei saa vaikka pyytää. Tätäkö tämä unelmien perhe-elämä oikein on?
Taidan hakea eropaperit jo huomenna.
Olet ap aivan unelma mies!
Ne sun työpaikalla "ihmettelevät" typerykset mitä todennäköisimmin ovat niitä sohvalla kalja kädessä laiskottelevia/ ainoastaan kavereidensa kanssa ja harrastuksiensa parissa omaa aikaa viettäviä laiskureita jotka eivät ikinä auta puolisoitaan kotitöissä ja lastenhoidossa.
Kokevat sitten syvällä sisimmässään iskun johonkin kun kerrot heille kuinka ihana mies olet vaimollesi ja korjaavat vääristynyttä itsetuntoaan haukkumalla ja "ihmettelemällä".
Sillä siinä, että sinä olet ihana ja autat vaimoasi ja teet kotitöitä ei todellakaan ole mitään väärää tai ihmeellistä ja ihan satavarmasti suurin osa naisista unelmoivat, että oma kumppani olisi samanlainen kuin sinä.
Auta armias jos näiden ihmettelijöiden vaimot saisivat tietää sinusta, siinähän vasta työkavereilla vaikeat paikat tulisivatkin kun mammat alkaisivat kotona vaatimaan heidänkin miehiltään samanlaista käytöstä!
Jatka sinä samaan malliin ja jätä typerät ihmettelijät ihan omaan arvoonsa, kyllä ne itsekkin tietävät, että sinä olet heitä parempi mies vaimollesi kuin mitä itse ovat omille kumppaneilleen :)
Huolestuttavinta tässä on se, että niin moni kommentoijista on sitä mieltä, että tämä on hyväksyttävää nykyaikaista toimintaa. Ei minua haitaa jos tällaista tapahtuu lapsettomissa parisuhteissa, mutta jos mukaan sekoitetaan lapsia niin olen hyvin huolissani. Lapsi kaipaa vahvaa miesjohtajaa perheeseen ja mikäli isä alentuu ottamaan naisen luonnollisia tehtäviä kontolleen voi tästä olla tulevaisuudessa vakavia seurauksia lapsen kehitykselle. Lapsi ei yksinkertaisesti erota oikeaa väärästä. Pyykkiä pesevä, tiskaava ja naisellinen mies = Alistuva isäkuva, antaa lapselle täysin väärän kuvan elämän realiteetista. Lapsettomille pariskunnille ihan sama, mutta pyydän, älkää sekoittako lapsia tähän mukaan.
Ymmärrän! Tahdon tommoinen mies!! Mistä löytää????
Minä teen noita kaikkia asioita koska asun yksin, mutta en minä siitä ihmettelyjä sen paremmin kuin kehuja saa.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 20:58"]
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 20:12"]
No mä ottaisin mieluummin tosimiehen enkä mitään nössykkää. Katoais halut jos näkis miehen jotain pyykkiä laittamassa... :/
[/quote]
Sori mutta todistin juuri tässä päivänä eräänä tapahtumaa jota en aiemmin ollut kohdannut. Tiskaava mies. Oli muuten seksikästä.
[/quote]
Ikävä kyllä ei ollut minun mieheni.