Osaatteko päätellä onko jollain onnellinen parisuhde?
Olen huomannut työkavereita jotka puhuvat kauniisti puolisoistaan ja jotkut taas hyvin kyllästyneesti. Jotkut eivät puhu sanaakaan puolisostaan.
Pystyykö tästä päättelemään kuinka onnellisesti joku on naimisissa?
Kommentit (8)
Liiallinen hehkuttaminen kertoo usein myös ongelmista. Halutaan vakuutella itselle ja muille, että kaikki on hyvin.
Itse en paljon puhu ellei kysytä. Monesti olen saanut kuullakkin "mikset sä ikinä puhu sun poikaystäväst?" Jännää että nämä tivaajat otvat itse juuri niitä jotka puhuvat plajon puolisoistaan mutta enimkseen valittavat kun sen Mikko taas jätti vaatteita lattialle ja mitä se Pekka oikein ajatteli. Minä olen erittäin onnellinen suhteessani. En tiedä ovatko he.
Minä olen aina ollut ylpeä miehestäni, enkä ole ikinä haukkunut häntä. Milloinkahan ero tulee? Vasta 15 vuotta on oltu naimisissa. Kaikki baariluudat ovat eronneet.
Mä en puhu juuri mitään. Elämme kyllä lievää kriisiä etten halua edes miehestäni puhua. Jos joku kysyisi kertoisin kyllä asioiden oikean laidan.
Muutenkin tympii kahvipöydässä nämä aiheet kuinka kenenkäkin mies tekee minkäkin asian. Mua ei kiinnosta koska Taneli siivoaa tai Lasse laittaa ruokaa.
Niinkuin joku jo mainitsi, liiallinen ja ei luontevalta-tuntuva hehkuttaminen ja vakuuttelu siitä kuinka ihanaa on ja miten mahtavaa seksielämä on ja perhe-elämä kaikinpuolin täydellistä. Se että on aidosti iloinen ja onnellinen on sitten eri asia ja sen tietysti saa ja pitääkin tuoda esille mutta kyllä sen vaan aina vaistoaa milloin on kyse kulissien ylläpitämisestä ja milloin aidosta onnesta. Ehkä sekin hieman outoa olisi ettei puhu koskaan sanaakaan puolisosta; toki voi olla jonkun periaate ettei jaa yksityisasioita kodin ulkopuolella mutta jos se puoliso on yhtään tärkeä niin kyllä yleensä puhutaan edes joskus "me"-muodossa.
Minulle ja kaikille muillekin tuli yllätyksenä siskoni ero. Se idylli oli oikein jopa kadehdittua, kaikki oli niin hienosti....sitten mies otti ja vaihtoi siskoni nuorempaan. Jopa siskoni oli täysin yllättynyt asiasta, varanainen oli ollut jo ainakin vuoden olemassa, ennenkuin siskon mies ilmoitti lähtevänsä R-kioskille ja sinne se jäi!!
Pystyy kyllä. Halveksunta ennustaa avioeroa. Vaitonaisuus voi olla halua pitää perhe ja työ erillään. Kyllä ihminen yleensä tahtomattaan ilmaisee puheissaan todellisen laidan.