Kuin vanhana vauvalle kuviovaatteita?
Hei olen unohtanut mikä oli se ikä jolloin vauvalle sai pukea kuviollisia vaatteita? Oliko se yhdeksän kuukautta vai pitkö olla yli vuoden vanha?
Kommentit (25)
Vauvan iällä ei ole väliä, mutta äidin äo pitää olla suurempi kuin kengännumero.
Jos laittaa vauvalle liian aikaisin esim. leijonakuvioisen potkupuvun, vauva ei enää miellä itseään ihmiseksi, joten vakavasta asiasta on kyse. Minusta on hyvä olla varovainen ja aloittaa kuviovaatteiden käyttö vasta taaperoikäisellä. Silloin on jo vankempi identiteetti lapsella.
Kannattaa tosiaan olla varovainen, mun tytär luulee et se on late lammas.
Onpa hyvä että selvisi miksi meidän vauva karjuu päivät pitkät, minä hullu oon käyttäny sillä leijonakuvioista bodya! :D reps :D
Mä laitoin vauvalle jo synnärillä hello kittyä päälle. Nyt pelottaa jos sen pää alkaa kasvaan ja näyttään hello kittyltä :( Varmuuden vuoksi poistin kämpästä kaiken pinkin ja rusetit.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 16:51"]
Jos laittaa vauvalle liian aikaisin esim. leijonakuvioisen potkupuvun, vauva ei enää miellä itseään ihmiseksi, joten vakavasta asiasta on kyse. Minusta on hyvä olla varovainen ja aloittaa kuviovaatteiden käyttö vasta taaperoikäisellä. Silloin on jo vankempi identiteetti lapsella.
[/quote]
No tätä tarkoitin, mutta mikä oli se ikäraja?
Niin paitsi ettein ne nyt leijonaksi itseään luule, mutta vauva ei osaa erottaa sitä kuviota todellisuudesta ja se saattaa hämääntyä, voi tuntua pelottavalta jos käsivarreta on täynnä jotain leppäkerttuja tai kukkia. Aiheuttaa levottomuutta kun ne yrittää häitstää niitä pois se on yksi syy uniongelmiin, täsätä on ollut juttua hahmotuspyskologien jutuissa.
ap
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 17:27"][quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 16:51"]
[/quote]
Niin paitsi ettein ne nyt leijonaksi itseään luule, mutta vauva ei osaa erottaa sitä kuviota todellisuudesta ja se saattaa hämääntyä, voi tuntua pelottavalta jos käsivarreta on täynnä jotain leppäkerttuja tai kukkia. Aiheuttaa levottomuutta kun ne yrittää häitstää niitä pois se on yksi syy uniongelmiin, täsätä on ollut juttua hahmotuspyskologien jutuissa.
ap
[/quote]
No mulla onkin niin fiksu vauva ettei sitä oo häirinnyt. Ja voishan ne vauvat samalla logiikalla luulla olevansa bodyn värin mukaan tänään punaisia ja huomenna sinisiä, sehän ei hämää :))) No pukekaa ihanväriset vaatteet tai antakaa möllöttää nakuna.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 16:58"]Mä laitoin vauvalle jo synnärillä hello kittyä päälle. Nyt pelottaa jos sen pää alkaa kasvaan ja näyttään hello kittyltä :( Varmuuden vuoksi poistin kämpästä kaiken pinkin ja rusetit.
[/quote]Onneksi Hello Kitty on kuitenkin ihminen, niin ei pitäisi olla suurempaa hätää :)
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 17:30"]
No mulla onkin niin fiksu vauva ettei sitä oo häirinnyt. Ja voishan ne vauvat samalla logiikalla luulla olevansa bodyn värin mukaan tänään punaisia ja huomenna sinisiä, sehän ei hämää :))) No pukekaa ihanväriset vaatteet tai antakaa möllöttää nakuna.
[/quote]
Mistä tiedät ettei ole häirinnyt? Nukkuuko pitkät yöunet, hyvät päiväunet ja kaikki menee sujuvasti? Tästä ihan oikeasti on ollut juttua. Monissa kulttureissa joissa on vielä kansanperimätietoa jäljellä on esittävät kuviot kielletty, esim islamissa tai joissain kristityissä lahkoissa niin se lähtee just tästä. On huomattu että vauvat hermostuu kuvioista vaatteissa ja ajateltu että houkuttelee jotain riivaajia. No nykytieteilijät tietenkään puhu mistää pahoista hengistä vaan se liittyy lapsen kehitykseen ja siihen että oppii hahmottaan totta ja kuvioita. Tästä on ollut paljon juttua. Mikä ikäraja se siis oli, minusta lähempänä vuotta?
ap
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 17:38"][quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 17:30"]
[/quote]
Mistä tiedät ettei ole häirinnyt? Nukkuuko pitkät yöunet, hyvät päiväunet ja kaikki menee sujuvasti? Tästä ihan oikeasti on ollut juttua. Monissa kulttureissa joissa on vielä kansanperimätietoa jäljellä on esittävät kuviot kielletty, esim islamissa tai joissain kristityissä lahkoissa niin se lähtee just tästä. On huomattu että vauvat hermostuu kuvioista vaatteissa ja ajateltu että houkuttelee jotain riivaajia. No nykytieteilijät tietenkään puhu mistää pahoista hengistä vaan se liittyy lapsen kehitykseen ja siihen että oppii hahmottaan totta ja kuvioita. Tästä on ollut paljon juttua. Mikä ikäraja se siis oli, minusta lähempänä vuotta?
ap
[/quote]
Hyvin nukkuu ja on tyytyväinen kaikin puolin!
Apua! Mä just puin viisikuiselle kirahvikuvioisen puvun ja sain sen päikkäreille! Viikko antaa nukkua sen kolmevarttia vai herätänkö heti? Vai ehtikö jo vahinko tapahtua? Mitä tästä voi seurata? Onko tää vakavaa?
Esikoisella oli sama puku vauvana ja se tykkää syödä yhä syödä kaikkea vihreää ja ei pode korkean paikan kammoa ja tykkää kirmata ympäriinsä.
Eipä ne kauheasti käsivarsiaan edes näe, suhteessa niin lyhyet. Vauvat pitää väreistä, aivan sama onko se värikäs läiskä sitten tiikeri vai kukka. Toivottavasti et ap ole vanhemmaksi tulossa, ei tule olemaan helppo lapsuus jälkikasvullasi.
Nyt ymmärrän miksi Vesa Keskinen on sellainen kuin on. Sillä on varmaan jo vauvana ollut liekkikuvioinen paita.
Nyt ymmärrän miksi Vesa Keskinen on sellainen kuin on. Sillä on varmaan jo vauvana ollut liekkikuvioinen paita.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 17:27"][quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 16:51"]
[/quote]
ap
[/quote]
Siis ootsä ihan tosissasi?
:D