Uusi ura & ammatti? Alanvaihtajat!
Olen aivan leipiintynyt nykyiseen työhöni. Olen ihminen, joka on kouluttautunut toimistotyöhön eli siis "oikeaan vanhanaikaiseen kunnon työhön", ei musiikkia, ei taiteita yms luovaa. Nyt olen niin kyllästynyt, että jotain täytyy asialle tehdä, ennen kuin on liian myöhäistä.
Työssä pitäisi voida liikkua paljon, olla paljon vaihtelevuutta ja uusia tilanteita. Pidän luonnontieteistä, käsillä tekemisestä ja olen avoin, sosiaalinen ihminen johon helposti otetaan kontaktia. Koulutus miellelään lyhyt tai aikaisemman soveltamista, olen 37v.
Hoitotyöhön olen joskus ajatellut hakeutuvani, mutta se ei sovi luonteelleni, tapaamani sairaalayhteisössä työskentelevät ihmiset ovat järjestyksessä jonkin asteisia työpaikkakiusaajia tai kiusaamisen kohteita. Muuten on kiinnostusta alaan ja lääketieteeseen, mutta ei kiinnostusta osastohoitajaksi.
Minkälaisia kokemuksi alanvaihtajilla? Miten koulutuksen saanut järjestettyä, työn ohessa vai päiväkoulutuksesna? Miltä alalta olette vaihtaneet? Oletteko olleet tyytyväsiä?
Kommentit (2)
Kauanko kesti opiskelu? Miten opiskelu sujui?
Mä vaihdoin vähän toisinpäin, labrahoitajasta it-alalle konttorihommaan :) Tyytyväinen olen ollut.
Koulutuksen yliopistolla hoisin ihan tavallisena täyspäiväisenä opiskelijana, toki niin nopeasti kuin mahdollista.