Ole 32 ja alkossa kysyttiin paperit
Mitä? Olenko muka nuorekas. Mielestäni näytän nelikymppiselle
Kommentit (27)
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 10:17"]
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 09:41"]Kaikilta kysytään mitkä näyttävät alle kolmekymppisille. [/quote] Ei kysytä, vaan alle 25-vuotiaan näköisiltä. Alkolla ja ruokakaupoilla on omat ikärajat, voit tarkastaa Alkon sivuilta.
[/quote]
Miksi tätä on alapeukutettu? Alkossa se viitteellinen ikäraja on 25 vuotta, ruokakaupoissa 30. Ei perustu minkäänlaiseen lakiin vaan ihan kauppojen omiin sopimuksiin.
Riippuu paljon ulkoisesta olemuksesta. Minulta ei välttämättä kysytä, jos olen esimerkiksi töiden jälkeen käynyt ostamassa jonkun viinipullon (en osta mitään halvimpia kyykkyviinejä), mutta jos käy viikonloppuna ilman meikkiä ja sporttisemmissa vaatteissa ksystään 100-varmasti. Olen 27-vuotias, iäksi arvioitu (ääneen minulle kerrotut) kuluneen vuoden aikana 21-27 v.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 11:19"]
Olisipa ikävää näyttää alaikäiseltä, vaikka on jo vuosia ollut aikuinen.
[/quote]
Siellä ne kateelliset huutelee....;D
Ta-daa. Mä oon 41 ja tänä syksynä on kysytty paprut alepassa ja cittarissa (olutta ja tupakkia ostaessa).
Minä olen 36-vuotias ja minulta kysytään papereita Alkossa aivan poikkeuksetta. Se on kyllä oikeasti aika rasittavaa, koska joudun pitämään aina passia mukana, jos haluaa töiden jälkeen hakea jotain, koska minulla ei ole muita Suomessa kelpaavia henkilöllisyystodistuksia. Onneksi sentään työkavereiden kanssa porukassa pääsee baariin sisälle.
Kannattaa valita nuori kassa, jos mahdollista. Jos kassa on yli 40, minulta kysytään aina paperit, vaikka olen 36!
Illinoisin osavaltiossa Jenkeissä kysytään vaikka olis 100 v.