Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mielestänne enintään 1/1000 iso riski?

Vierailija
12.10.2021 |

Aloitin siis masennuslääkityksen, jolla on aika pelottavia haittavaikutuksia (sydänkohtaus, kooma ym). Nämä vakavat haitat ovat tuoteselosteen mukaan harvinaisia eli enintään 1 tuhannesta voi saada. Onko riski teidän mielestä miten suuri? Uskaltaisitteko syödä lääkkeitä?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja olen siis vakavasti masentunut, joten heppoisin perustein en lääkkeitä edes harkitsisi, mutta tässä tilanteessa..

Tilanteessasi saattaa lääkitys tosiaan puolustaa paikkaansa riskistä huolimatta.

Tuhatkin alkaa jo olla sen verran iso luku että suuruusluokkaa ei ole helppo hahmottaa. Itse olen tämän tapaisissa jutuissa kuvitellut joukkoa ihmisiä: Korkeintaan seitsemän ihminen pystyy hahmottamaan kertavilkaisulla Sata on jo aika lailla, muistan että kun olin erään kerhon sihteerinä niin postimerkkien liimaaminen osapuilleen sataan kirjeeseen oli melkoinen homma. Tuhat  puolestaan on kymmenen sellaista satasen joukkoa. Tässä tapauksessa riski (kertomasi mukaan) olisi että yksi noista tuhannesta saisi vakavan haittavaikutuksen. Tuollaista tuhannen ihmisen sakkia kun mielessään pyörittelee niin saa ehkä totuuden mukaisen kuvan riskistä.

Kiitos kommentistasi. Tuolla tavoin ajateltuna riski tuntuu kyllä aika pieneltä...

Vierailija
22/27 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita kommentteja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
24/27 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ikisessä käsikauppa särkylääkkeessäkin on jokin riski, silti niin popsitaan menemään niin päänsärkyyn, kuukautiskipuihin, lihassärkyyn, nivelsärkyyn, selkäsärkyyn, jalkasärkyyn.

Vierailija
25/27 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mielestäsi 0,001% riski suuri?

yksi tuhannesta on kylläkin 0,1%

Vierailija
26/27 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka ikisessä käsikauppa särkylääkkeessäkin on jokin riski, silti niin popsitaan menemään niin päänsärkyyn, kuukautiskipuihin, lihassärkyyn, nivelsärkyyn, selkäsärkyyn, jalkasärkyyn.

On tietysti, mutta riski saada esim yhdestä otetusta särkylääkkeestä jokin kuolemaan johtava haittavaikutus on kuitenkin paljon pienempi (ellei olematon?) verrattuna lääkkeisiin, joita syödään kuukausikaupalla päivittäin.

Vierailija
27/27 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi