Norjan viimeinen polttomoottorikäyttöinen auto myydään puolen vuoden sisällä.
Kommentit (26)
Uusista autoista oli luonnollisesti kyse.
Saksassakaan ei ehkä muutaman vuoden päästä saa enää uusia pelkästään polttomottoritekniikkaan perustuvia henkilöautoja myydä.
Vierailija kirjoitti:
Saksassakaan ei ehkä muutaman vuoden päästä saa enää uusia pelkästään polttomottoritekniikkaan perustuvia henkilöautoja myydä.
Norjassa saisi myydä 2025 loppuun asti, mutta näyttää vahvasti siltä että ostajia ei riitä 04/2022 jälkeen enää.
Energiakriisin jälkeen tulevat toisiin aatoksiin.
Vierailija kirjoitti:
Uusista autoista oli luonnollisesti kyse.
Ja lähde oli?
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten?
Historiallinen tapahtuma, sitä sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusista autoista oli luonnollisesti kyse.
Ja lähde oli?
Myyntitilastot.
Vierailija kirjoitti:
Uusista autoista oli luonnollisesti kyse.
Joita myydään niin saksassa kuin naapurimaissakin jatkossakin.
Vierailija kirjoitti:
Energiakriisin jälkeen tulevat toisiin aatoksiin.
>energiakriisi
>norja
voit valita vain toisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusista autoista oli luonnollisesti kyse.
Joita myydään niin saksassa kuin naapurimaissakin jatkossakin.
Mitä sitten? Norjasta oli kyse, nyt vähän keskittymistä, kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Norjalaiset ostavat paljon polttomoottoriautoja Saksasta.
Mitäpä luulet, pidetäänkö nykyistä polttoainejakeluverkostoa kovin pitkään nykyisellä kattavuudella, vai myydäänkö jatkossa bensaa vain rautakaupoista pienissä kanistereissa? Kun kysyntä laskee, kuljetuskustannukset per litra nousee merkittävästi. Ei mene kauan niin litrahinta tuplaantuu.
Siinä sitten erityisesti talvisaikaan ajavat vain muutama sata kilometriä kerrallaan ja pysähtyvät sen jälkeen lataamaan autoa tunniksi.
Norskeilla on rahaa toisin kuin velkakurki-suomalaisella; kyllä siinä Teslan voi ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Norjalaiset ostavat paljon polttomoottoriautoja Saksasta.
Mitäpä luulet, pidetäänkö nykyistä polttoainejakeluverkostoa kovin pitkään nykyisellä kattavuudella, vai myydäänkö jatkossa bensaa vain rautakaupoista pienissä kanistereissa? Kun kysyntä laskee, kuljetuskustannukset per litra nousee merkittävästi. Ei mene kauan niin litrahinta tuplaantuu.
Mihin norskit sitten laittavat bensansa?
Myyvät afrikkaan vai?
Koska bensan tuotantoa ei voida lopettaa niin kauan kuin dieseliä, kerosiinia, lämmitysöljyä ym. Valmistetaan.
Bensiiniautojen myynti on vähentynyt, se on totta, mutta dieselautoja myydään jopa hieman aiempaa enemmän. Syynä on elintason nousu; talouksiin ostetaan enemmän kakkosautoja ja ne ovat sitten dieseleitä. Tästä oli Hesarissa pari viikkoa sitten juttu, linkittäisin sen, mutten löydä sitä enää. Ei tainnut olla lehden punavihreän linjan mukainen.
Korvataan vanha bensa-auto uudella sähköautolla ja varuiksi kakkosautoksi isohko dieselauto. Ekologista!
Vierailija kirjoitti:
Siinä sitten erityisesti talvisaikaan ajavat vain muutama sata kilometriä kerrallaan
Niin, ihmiset eivät tosiaan aja autolla kuin ihan maksimissaan 200-300 km ennen kuin he pysähtyvät tauolle. Tätä samaa käytöstä voimme havaita ihan joka puolella maailmaa. Yleensä ei ajeta kuin ihan muutama kilometri, tai maksimissaan muutama kymmenen kilometriä kerralla. Noin pitkät ajot kuin mistä sinä kirjoitit ovat jo todella harvinaisia.
Vierailija kirjoitti:
Energiakriisin jälkeen tulevat toisiin aatoksiin.
Energiakriisi Norjassa???
Norjalaiset ostavat paljon polttomoottoriautoja Saksasta.