Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen nuoruuden hölmöilyn ja mt-ongelmien vuoksi menettänyt luottotietoni. Olen silti pystynyt elämään normaalia elämää eikä tämä ole

Vierailija
12.10.2021 |

vaikeuttanut juurikaan elämääni. Olen saanut hakemani työpaikat, asuntolainan, vakuutukset yms. Olen maksanut velkani siis kokonaisuudessaan pois ja viimeinen maksu meni kesällä. Merkinnät tietenki säilyy. Ajattelin, että olisin voinut tehdä vapaaehtoistyötä vanhusten parissa muutaman tunnin viikossa. Otin yhteyttä erääseen tunnettuun lafkaan, ja heiltä käynteihin olisi liittynyt joku pieni korvaus. Mutta. En kelvannut heille, sillä luottotiedoissa on ne merkinnät. Halusin tehdä hyväntekeväisyystyötä pyyteettömästi, ja mut tyrmättiin ensimmäistä kertaa luottotiedottomuuden vuoksi. En kestä 😂

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluankin kysyä, että haittaisiko sinua jos ikääntyneen läheisesi luona avustamassa ja ulkoiluttamassa kävisi henkilö, jolla on luottotietomerkintä mutta hän olisi kaikilta muilta osin kunnollinen ja tunnollinen kansalainen, ja jonka seurassa ikääntynyt läheisesi viihtyisi.

Ap

Mummoni luona käy kotihoito 4 kertaa päivässä ja välillä meininki on ollut aika vaarallista esim. lääkkeiden antamisen suhteen. Hänellä ei ole kotonaan käteistä rahaa eikä arvoesineitä enää ollenkaan, jouduttiin piilottamaan ne kun kerran hävisi seteli käsilaukusta. Olen kuullut muiltakin tarinoita, että vanhuksilta varastetaan paljon. Sääliksi käy heitä, joilla ei ole omaisia pitämässä puolia.

Sinänsä ymmärrän että vanhusten kanssa työskenteleviltä vaaditaan nykyään puhtaita luottotietoja, vaikka tiedän myös sen ettei ne luottotiedot mitään takaa. Eikä "nuoruuden hölmöilyt" tarkoita automaattisesti sitä että olisi varas tai ettei voisi oppia virheistään. Lasten kanssa työskenteleviltäkin vaaditaan rikosrekisteriote, mikä on myös ymmärrettävää.

Minusta kotihoito on sellainen, jonka valvomiseen tarvittaisi enemmän resursseja, kun koko ajan mennään enemmän siihen suuntaan, että kotona mahdollisimman pitkään hoidetaan. Todella monelle kotona asuvalle ikäihmiselle kotihoitaja on se ainut ihmiskontakti.

Vierailija
82/90 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti yleistyvä käytäntö, ettei luottotiedoton pääse työskentelemään vanhusten kanssa ollenkaan. Kaikki eivät tietenkään tarkasta luottotietoja.

Okei, mielenkiintoista 🤔 kuitenkin koko ajan vanhuspuolella on huutava pula hoitajista, erityisesti kotihoidossa

https://www.vauva.fi/keskustelu/4546945/ketju/lahihoitajan_luottotiedot

Kotihoitoon nimenomaan vaaditaan usein puhtaita luottotietoja. Tuo keskustelukin on jo 6v vanha, uskoisin että käytäntö on laajentunut tässä ajassa. Yleisesti muillakin sote-alan työpaikoilla on alettu vaatia puhtaita luottotietoja yhä enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti yleistyvä käytäntö, ettei luottotiedoton pääse työskentelemään vanhusten kanssa ollenkaan. Kaikki eivät tietenkään tarkasta luottotietoja.

Okei, mielenkiintoista 🤔 kuitenkin koko ajan vanhuspuolella on huutava pula hoitajista, erityisesti kotihoidossa

https://www.vauva.fi/keskustelu/4546945/ketju/lahihoitajan_luottotiedot

Kotihoitoon nimenomaan vaaditaan usein puhtaita luottotietoja. Tuo keskustelukin on jo 6v vanha, uskoisin että käytäntö on laajentunut tässä ajassa. Yleisesti muillakin sote-alan työpaikoilla on alettu vaatia puhtaita luottotietoja yhä enemmän.

Voiskohan tuossa olla alueellisia eroja? En nimittäin ole kuullutkaan että tarkasteytaisiin ja mulla on useita lähipiiristä hoitoalalla🤔

Vierailija
84/90 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

LUOTTOTIEDOLLISETHAN NE OVAT KAIKKI NIIN REHELLISTÄ KUNNON SAKKIA,, OVAT JOKA MARKAN JA EURON OMALLA RAAKALLA TYÖLLÄÄN TIENANNEET.

MUTTA VÄHENNÄPÄ NIISTÄ VARKAUDET, PERINNÖT JA MUUT VEROHUIJAUKSET, NIIN HUPSISTAKEIKKAA: HEIDÄN VARALLISUUTENSA TIPPUUKIN 95%.

Tämä todella koskee osaa muka kunnon kansalaisista.

Vierailija
85/90 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen luottotiedoton lähihoitaja ja olen vanhusten hoivakodissa vakituisessa työpaikassa. Ihan hoidan omahoidettavieni kauppa-asioita heidän rahoillaan. Senttiäkään ei tulisi mieleenkään varastaa. En ole mikään varas vaikka luottotiedoissa onkin merkintä. Velat on maksettu alkuvuodesta, mutta merkintä säilyy vielä.

Öö.. siis juurikin olet varas! Olet ottanut rahaa/tavaraa maksamatta niitä (ajoissa). Se om varkaus. Hyvä, että maksoit lopulta.

Vierailija
86/90 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen luottotiedoton lähihoitaja ja olen vanhusten hoivakodissa vakituisessa työpaikassa. Ihan hoidan omahoidettavieni kauppa-asioita heidän rahoillaan. Senttiäkään ei tulisi mieleenkään varastaa. En ole mikään varas vaikka luottotiedoissa onkin merkintä. Velat on maksettu alkuvuodesta, mutta merkintä säilyy vielä.

Öö.. siis juurikin olet varas! Olet ottanut rahaa/tavaraa maksamatta niitä (ajoissa). Se om varkaus. Hyvä, että maksoit lopulta.

No ei se nyt ihan noinkaan mene

Vierailija
87/90 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin ei mene? Luuletko, että yrittäjä on innoissaan, kun lasku jää maksamatta? Mitä se on sitten jos ei varkaus?

Vierailija
88/90 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin ei mene? Luuletko, että yrittäjä on innoissaan, kun lasku jää maksamatta? Mitä se on sitten jos ei varkaus?

Se on maksamaton lasku, ei varkaus.

Vierailija
89/90 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lain mukaan ei ole varkaus, mutta käytännössä se on minusta varkaus. Olet ottanut jotain maksamatta.

Vierailija
90/90 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lain mukaan ei ole varkaus, mutta käytännössä se on minusta varkaus. Olet ottanut jotain maksamatta.

Noinhan se on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme