Olen nuoruuden hölmöilyn ja mt-ongelmien vuoksi menettänyt luottotietoni. Olen silti pystynyt elämään normaalia elämää eikä tämä ole
vaikeuttanut juurikaan elämääni. Olen saanut hakemani työpaikat, asuntolainan, vakuutukset yms. Olen maksanut velkani siis kokonaisuudessaan pois ja viimeinen maksu meni kesällä. Merkinnät tietenki säilyy. Ajattelin, että olisin voinut tehdä vapaaehtoistyötä vanhusten parissa muutaman tunnin viikossa. Otin yhteyttä erääseen tunnettuun lafkaan, ja heiltä käynteihin olisi liittynyt joku pieni korvaus. Mutta. En kelvannut heille, sillä luottotiedoissa on ne merkinnät. Halusin tehdä hyväntekeväisyystyötä pyyteettömästi, ja mut tyrmättiin ensimmäistä kertaa luottotiedottomuuden vuoksi. En kestä 😂
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti yleistyvä käytäntö, ettei luottotiedoton pääse työskentelemään vanhusten kanssa ollenkaan. Kaikki eivät tietenkään tarkasta luottotietoja.
Okei, mielenkiintoista 🤔 kuitenkin koko ajan vanhuspuolella on huutava pula hoitajista, erityisesti kotihoidossa
https://www.vauva.fi/keskustelu/4546945/ketju/lahihoitajan_luottotiedot
Kotihoitoon nimenomaan vaaditaan usein puhtaita luottotietoja. Tuo keskustelukin on jo 6v vanha, uskoisin että käytäntö on laajentunut tässä ajassa. Yleisesti muillakin sote-alan työpaikoilla on alettu vaatia puhtaita luottotietoja yhä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti yleistyvä käytäntö, ettei luottotiedoton pääse työskentelemään vanhusten kanssa ollenkaan. Kaikki eivät tietenkään tarkasta luottotietoja.
Okei, mielenkiintoista 🤔 kuitenkin koko ajan vanhuspuolella on huutava pula hoitajista, erityisesti kotihoidossa
https://www.vauva.fi/keskustelu/4546945/ketju/lahihoitajan_luottotiedot
Kotihoitoon nimenomaan vaaditaan usein puhtaita luottotietoja. Tuo keskustelukin on jo 6v vanha, uskoisin että käytäntö on laajentunut tässä ajassa. Yleisesti muillakin sote-alan työpaikoilla on alettu vaatia puhtaita luottotietoja yhä enemmän.
Voiskohan tuossa olla alueellisia eroja? En nimittäin ole kuullutkaan että tarkasteytaisiin ja mulla on useita lähipiiristä hoitoalalla🤔
LUOTTOTIEDOLLISETHAN NE OVAT KAIKKI NIIN REHELLISTÄ KUNNON SAKKIA,, OVAT JOKA MARKAN JA EURON OMALLA RAAKALLA TYÖLLÄÄN TIENANNEET.
MUTTA VÄHENNÄPÄ NIISTÄ VARKAUDET, PERINNÖT JA MUUT VEROHUIJAUKSET, NIIN HUPSISTAKEIKKAA: HEIDÄN VARALLISUUTENSA TIPPUUKIN 95%.
Tämä todella koskee osaa muka kunnon kansalaisista.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen luottotiedoton lähihoitaja ja olen vanhusten hoivakodissa vakituisessa työpaikassa. Ihan hoidan omahoidettavieni kauppa-asioita heidän rahoillaan. Senttiäkään ei tulisi mieleenkään varastaa. En ole mikään varas vaikka luottotiedoissa onkin merkintä. Velat on maksettu alkuvuodesta, mutta merkintä säilyy vielä.
Öö.. siis juurikin olet varas! Olet ottanut rahaa/tavaraa maksamatta niitä (ajoissa). Se om varkaus. Hyvä, että maksoit lopulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen luottotiedoton lähihoitaja ja olen vanhusten hoivakodissa vakituisessa työpaikassa. Ihan hoidan omahoidettavieni kauppa-asioita heidän rahoillaan. Senttiäkään ei tulisi mieleenkään varastaa. En ole mikään varas vaikka luottotiedoissa onkin merkintä. Velat on maksettu alkuvuodesta, mutta merkintä säilyy vielä.
Öö.. siis juurikin olet varas! Olet ottanut rahaa/tavaraa maksamatta niitä (ajoissa). Se om varkaus. Hyvä, että maksoit lopulta.
No ei se nyt ihan noinkaan mene
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ei mene? Luuletko, että yrittäjä on innoissaan, kun lasku jää maksamatta? Mitä se on sitten jos ei varkaus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ei mene? Luuletko, että yrittäjä on innoissaan, kun lasku jää maksamatta? Mitä se on sitten jos ei varkaus?
Se on maksamaton lasku, ei varkaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lain mukaan ei ole varkaus, mutta käytännössä se on minusta varkaus. Olet ottanut jotain maksamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lain mukaan ei ole varkaus, mutta käytännössä se on minusta varkaus. Olet ottanut jotain maksamatta.
Noinhan se on.
Minusta kotihoito on sellainen, jonka valvomiseen tarvittaisi enemmän resursseja, kun koko ajan mennään enemmän siihen suuntaan, että kotona mahdollisimman pitkään hoidetaan. Todella monelle kotona asuvalle ikäihmiselle kotihoitaja on se ainut ihmiskontakti.