Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten päiväkodissa saadaan lapset olemaan hiljaa päiväunilla?

Vierailija
12.10.2021 |

Oma kolmevuotiaani ei ole sekuntiakaan hiljaa päivälevon aikana, ei vaikka lepo kestäisi vain vartin, ei vaikka lukisin satua tai yrittäisin lahjoa hiljaiseksi. Tai käskeä. Hyörii, pyörii ja höpöttää kovaan ääneen.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yksivee aloittaa kohta päiväkodin. Nukkuu max puolituntia kerrallaan. Usein vain 20min. Ja jos ei nuku, ei häntä kyllä saa pysymään sängyssä. Alkaa itkeä paniikissa. Jännittää miten pärjäävät hoitajat, kun ei osaa nukkua/levätä monta tuntia putkeen.

Vierailija
22/30 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jämäkät ja johdonmukaiset käytäntömallit. Uhkailu tarvittaessa. Nukkua ei tarvi, mutta lepo tekee kaikille hyvää ja muille täytyy antaa rauha nukkua. Kyllä ne ajan kanssa oppii.

Johdonmukainen kasvattaja ei uhkaile.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun yksivee aloittaa kohta päiväkodin. Nukkuu max puolituntia kerrallaan. Usein vain 20min. Ja jos ei nuku, ei häntä kyllä saa pysymään sängyssä. Alkaa itkeä paniikissa. Jännittää miten pärjäävät hoitajat, kun ei osaa nukkua/levätä monta tuntia putkeen.

Meidän lapselle oli käytössä painopeitto. Alle 3-vuotiaiden ryhmässä.

Vierailija
24/30 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ainakaan nukkunut päiväunia päiväkodissa tai eskarissa. Turha yrittää nukuttaa jos ei nukuta. Olin kuuntelemassa sadun, ja sitten haettiin lopuksi aikaa piirtämään tms.

Vierailija
25/30 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalle äidille lapsi uhmaa aina eniten. Ei ne ylleensä päiväkodissa kehtaa.

Vierailija
26/30 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä he pärjäävät. Meillä oli yks hoitaja unilla aina rauhoittelee omaa lasta, kun oli ryhmänsä levottomin. Sen sadun verran on kuitenkin vaa pakko levätä. Kaikissa paikoissa ei välttämättä edes sitäkään.

Vierailija
27/30 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän lapselle oli käytössä painopeitto. Alle 3-vuotiaiden ryhmässä.

Painopeiton käyttö on tarkoin rajattu-oliko teiltä lupa käyttää sitä,kuka valvoi sen käyttöä?

Vierailija
28/30 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jämäkät ja johdonmukaiset käytäntömallit. Uhkailu tarvittaessa. Nukkua ei tarvi, mutta lepo tekee kaikille hyvää ja muille täytyy antaa rauha nukkua. Kyllä ne ajan kanssa oppii.

Johdonmukainen kasvattaja ei uhkaile.

AIvan,ja sitäpaitsi päiväkodissa EI SAA uhkailla.

Vierailija
29/30 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siten, että ei tingitä nukkarin säännöistä eli siitä, että ollaan aivan hiljaa ja pidetään pää tyynyssä.

Jos joku rikkoo sääntöjä, niin sitten joutuu hoitajan kanssa ulos käytävään harjoittelemaan rauhoittumista. Mikä tarkoittaa sitä, että lapsen käsketään istua tai seistä aivan paikallaan ja hiljaa muutaman minuutin ajan. Sitten, kun lapsi on onnistunut olemaan määrätyn ajan paikallaan ja hiljaa, niin mennään takaisin nukkariin.

EI SAA viedä enää käytävään "Oppimaan" hiljaa olemista. Fiksu lapsi keksii sen ja käyttää hyväkseen ja pöpisee päästäkseen sängystä pois. Eikä henkilökuntaa enää riitä moiseen "kouluttamiseen".

Vierailija
30/30 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän päikyssä oli kuulemma muutamille lapsille hankittu painopeitto ja on ollut kuulemma hyvä juttu. Sain ongittua, että tältä firmalta olivat hankkineet painopeitot: https://tikkiteam.com

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi