Miksi ei koiraa
Kommentit (43)
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 21:30"][quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 21:26"]
Koirat pierevät erittäin pahanhajuisesti.
[/quote] Mun koira muuten ei piereskellyt kun tosi harvoin. Ehkä pari kertaa vuodessa, eikä haissut edes pahalle.
[/quote]
Et huomannut oman kärysi ylitse.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 21:29"]
Pitää käyttää lenkillä/tarpeilla muutaman kerran päivässä, rodusta riippuen ehkä vähän pidemmilläkin lenkeillä, myös silloin kun sinulla on 39 asteen kuume tms. Sinun täytyy sitoutua koiraan jopa 20 vuodeksi. Sinun täytyy kouluttaa se ja opettaa tavoille. Eläinlääkärikulut ja ruoka, lelut yms. kulut. Ne saattaa sotkea ja rikkoa tavaroita. Ylipäätään niistä täytyy huolehtia ja aina jos sinulla on joku päivänkin reissu, täytyy koira ottaa mukaan tai hommata hoitaja.
[/quote]
Kaikki mitä tuossa on mainittu... mutta on se sen arvoista :)
Sisäsiistiksi opettaminen ja tottelevaisuuskoulutus voi olla vaikeaa. Meillä on kääpiörotuinen koira ja järki meinas lähteä kun vasta yli 1-vuotiaana oppi kunnolla sisäsiistiksi. Tosin kasvattaja varotti etukäteen. Ja välillä on aika omapäinenkin vaikka suht hyvin on saatu koulutettua.
Turkinhoito suoraansanottuna kyllästyttää joskus. Ja meneehän tuohon piskiin rahaakin kun pitää ostaa sille kunnon ruokaa yms.
Kaiken vaivannäön jälkeen mitä teen koiran eteen, se tykkää paljon enemmän lapsista kuin minusta. :(
Mutta en minä tuosta karvareuhkasta luopuis mistään hinnasta.
Kävin eilen kälyllä kylässä ja oma koirakuume loppui taas vähäksi aikaa. Ne ovat todella takkuisia, karva on huopunut paksuiksi tumpuiksi. Ne räkyttävät koko veirailun ajan kimeällä äänellä, pummaavat pöydästä ruokaa, kuseksivat nurkkiin ja haisevat. Tuovat kuraa sisään. Kaikki huonekalut on peitetty jollain hirveillä shaaleilla. Lattiat täynnä leikkikaluja, jotain ihme lankasykkyröitä ja muovisikoja. Karvasta en mainitse mitään.
Ja minulla on ollut koiria, montakin.
Ei koirat elä 20-vuotiaaksi. Kumpa eläisikin. Realistisempi elinikä 9-14v, jos sairaus tai onnettomuus ei vie aiemmin.
Ei koirat elä 20-vuotiaaksi. Kumpa eläisikin. Realistisempi elinikä 9-14v, jos sairaus tai onnettomuus ei vie aiemmin.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 21:34"]
Kävin eilen kälyllä kylässä ja oma koirakuume loppui taas vähäksi aikaa. Ne ovat todella takkuisia, karva on huopunut paksuiksi tumpuiksi. Ne räkyttävät koko veirailun ajan kimeällä äänellä, pummaavat pöydästä ruokaa, kuseksivat nurkkiin ja haisevat. Tuovat kuraa sisään. Kaikki huonekalut on peitetty jollain hirveillä shaaleilla. Lattiat täynnä leikkikaluja, jotain ihme lankasykkyröitä ja muovisikoja. Karvasta en mainitse mitään.
[/quote]
Tee eläinsuojeluilmoitus
Onko koiralle hoitaja lomien ajaksi? Joka paikkaa ei voi ottaa koiraa mukaan.
Oletko valmis maksamaan myös lääkärikulut jos koira sairastuu tai tulee jokin tapaturma tms. Eläinlääkärimaksut on kalliita.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 21:36"][quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 21:34"]
[/quote]
Ei kuulosta täyspäisiltä koiranomistajilta
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 21:36"]Ei koirat elä 20-vuotiaaksi. Kumpa eläisikin. Realistisempi elinikä 9-14v, jos sairaus tai onnettomuus ei vie aiemmin.
[/quote]
Siinä luki JOPA 20-vuotiaaksi.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 21:31"]
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 21:30"][quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 21:26"] Koirat pierevät erittäin pahanhajuisesti. [/quote] Mun koira muuten ei piereskellyt kun tosi harvoin. Ehkä pari kertaa vuodessa, eikä haissut edes pahalle. [/quote] Et huomannut oman kärysi ylitse.
[/quote] kiitos paljon tästäkin ystävällisestä vastauksesta, tuliko nyt hyvä mieli? T. Viikko sitten nuoren koiransa vakavan sairauden takia menettänyt surullinen entinen koiran omistaja
Koiralle on hoitopaikka ja lääkärikulut eivät ole ongelma. En ota koiraa yksin niin ei tarvisisi kuumeessa käyttää lenkillä.
Eipä oo tullut vielä yhtään sellaista syytä miksi en ottaisi.
Koirien luonteet eroavat. Et tiedä, millaisen saat.
No se vastuu on kyllä suuri. Karvakasasta pitää kouluttaa yhteiskuntakelpoinen. Ja koskaan ei pääse mihinkään jos ei mieti koiralle hoitajaa. Vakuutukset maksaa kanssa kuin myös muu ylläpito. Ja aina ei suju. Itse jätin koirani luotettavalle henkilölle hoitoon yhden ainoan kerran, lomamatkan ajaksi. Sattui onnettomuus ja koira jäi sille tielle. Jos uuden joskus surun hälvettyä mielisin, alkaa kaikki alusta. Ja enää ei mentäisi lomalle mihinkään ilman koiraa ja usein on vaikeakin järjestellä niin että majoitukseen voi ottaa koiran.
Karvat! Joutuu imuroimaan puolet enemmän kuin eläimettömässä kämpässä. Sinne lenkille on lähdettävä aina vaikka olisi kipeä tai erittäin väsynyt. Eläinlääkärillä käynti on kallista ( meillä nuori koira jolla on ilmennyt kaikennäköisiä ongelmia). Jos haluat matkustaa niin hoitopaikan saaminen on hankalaa. Minulla on ollut monta vuotta koiria ja aina ihmettelen että miksi unohdan nämä negatiivisuudet ja otan uuden koiran kun vanhan on joutunut lopettamaan sairauden takia. Se on kanssa yksi asia mikä on erittäin vaikeaa. Tehdä se päätös milloin on parasta päästää eläin kärsimästä.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 21:39"]
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 21:36"]Ei koirat elä 20-vuotiaaksi. Kumpa eläisikin. Realistisempi elinikä 9-14v, jos sairaus tai onnettomuus ei vie aiemmin. [/quote] Siinä luki JOPA 20-vuotiaaksi.
[/quote] Hyvin, hyvin harvoin. Suomessa ei taida olla kovinkaan monta 20- vuotiaaksi elänyttä koiraa, onkohan yhtäkään? Mä kuitenkin lukisin koiran pitkän iän positiiviseksi asiaksi.
Karvaongelmaan on ratkaisuna villakoira. Meillä on karvaton koti ja koira saa olla missä vaan. Ja kun pestää parin viikon välein niin on ihanan puhdas ja pörheä aina. Ai niin mutta piti siis olla syitä miksi ei koiraa. No ei villakoiraa ainakaan kun se pitää pestä usein ja trimmata ja turkki vaatii työtä. Ja tuoksuu ällön pahalta shampoolta.. Hyi että.
Joku vie aina parhaan paikan sohvalta ja sängystä ja varastaa metukat leivän päältä.
Vastuu, vastuu ja vastuu.