Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loukkaantuisitko, jos saisit joululahjan joka on ostettu kirpparilta?

Vierailija
08.12.2014 |

Olin siskoni kanssa tänään lahjaostoksilla, käväisimme sitten samalla kirpputorilla ja löysin sieltä avaamattoman (siis täysin uudenveroisen) tuikkukipon, jollaisen olin ajatellut ostaa mummolleni. Kaupassa se sama tuote maksaa tällä hetkellä 20 e, kirpparilla oli täysin sama tuote 3,50 euroa.

Noh, ostin sen sitten ja kun sisko tajusi, että ostan sen mummolleni niin hän haukkui minua ahneeksi ja törkeäksi kun vien lahjaksi kirpparilta ostettua tavaraa? 

Selvennykseksi siis, olen työtön tällä hetkellä ja en kylve rahassa. Mielestäni en tehnyt tässä mitään väärää? Miski maksaisin täysin samasta tuotteesta 20e, jos voin saada sen kolmella ja puolella eurolla?  Siskolleni tämä tuntui olevan ongelma, siksi kirjoitin tänne ja haluaisin kuulla, mikä on yleinen mielipide?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En loukkaantuisi, enkä ole loukkaantunutkaan. Teemme myös kavereiden kanssa joulun alla lahjavaihtoa. Juuri eilen sovin yhden kaverin kanssa, että heidän pianonsoitto-opas muuttaa meille, ja meiltä lähtee pari lastenkirjaa heille. Kaikki käytettyjä, mutta ihan hyväkuntoisia.

Vierailija
2/19 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loukkaantuisin siskollesi. Hän vaikuttaa idiootilta. Sekö on tärkeintä että lahja maksaa (paljon)? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä

Vierailija
4/19 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En loukkaantuisi. Kierrätetty harkittu lahja ilahduttaa enemmän, kuin ostamalla ostettu uusi.

Vierailija
5/19 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En loukkaantuisi, jos on vaan hyvällä maulla hoidettu. Kyllähän käyttökelpoista ja uutta tavaraa on paljonkin kirppareilla ja suorastaan tyhmyyttä on asettaa kaupan nimi tärkeämmäksi kuin tilannetaju. Meillä on perheessä ja ystäväpiirissä tärkeämpää muistaminen ja ajatus kuin hintalappu. Just tietylle ihmiselle sopiva lahja, niin aivan sama, jos sen ostokuitissa lukee secondhand.

Vierailija
6/19 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tosiaankaan loukkaantuisi. Enemmänkin päänvaivaa aiheuttaa liian kalliit lahjat.

Vierailija
7/19 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En loukkaantuisi. Kiittäisin kauniisti ja kohteliaasti. Olisin kuitenkin salaa vähän harmistunut, koska veikkaan, että lahja olisi kuitenkin jotain turhaa krääsää, mitä kaikki paikat ovat muutenkin täynnä. Maailmassa on jo liikaa tuikkukippoja.

Vierailija
8/19 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ilahtuisin siitä enemmän kuin uutena ostetusta.

Vierailija
9/19 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En loukkaantuisi. Olisi mukava saada esim. jotain vanhaa kirpparilta löydettyä MJ-kamaa. :) Ja tuo tuikkukippo on varmasti ihan yhtä hyvä niin kirppari- kuin upouutena versionakin.

Vierailija
10/19 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En loukkaannu kirppari lahjasta jos se muuten on mieleiseni. Esim hyvä kirja tms. Tuikkukippoja en kyllä haluaisi paitsi jos on Iittala tai vastaava ja väriltään sisustukseen sopiva.

Vierailija
11/19 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En loukkaantuisi ollenkaan. Ja tulotasoni on keskivertoa parempi. 

Vierailija
12/19 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi ostanut, enkä ite haluaisi kirppikseltä ostettua lahjaa - ennemmin olisin ilman.

Vierailija
13/19 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse löysin perheelleni kirpputorilta lahjat. Ei käynyt mielessäkään että loukkaantuisivat! Eivätkä varmasti loukkaannu. Jokainen lahja löytyi spontaanisti ja sopii täysin saajalleen.

No eivät tosin olleet kovin halpoja mutta mitä siitäkään.

Vierailija
14/19 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kaivanut joululahjoja jopa roskiksista. Esim. joskus joku oli heittänyt pois vanhat lasten huonekalut, joilla on antiikkiarvoa monta sataa euroa. Minä nappasin ne talteen ja annoin sukulaisperheelle lahjaksi, jotka olivat ikionnellisia noista ja vieläkin pitävät huonekaluja esillä vaikka lapset on jo isoja. Eli ei se hinta vaan se ajatus.

Vierailija
15/19 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 21:26"]En loukkaantuisi ollenkaan. Ja tulotasoni on keskivertoa parempi. 
[/quote]
Ai sun tunteet on tuloista kiinni?

Vierailija
16/19 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, jos se on lahjan saajalle sopiva. Jos taas ostat jonkin kaamean posliinikoiran tai maljakon(ellei saaja ole keräilijö) niin sitten loukkaantuisin. Tuo tilanne on minusta ihan ok, olen itsekin ostanut esim. ihan virheettömiä Kivi -tuikkulaseja. 

Vierailija
17/19 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kirpparilta löytyy uudenveroinen tuote, niin ei lahjan saaja voi mistään tietää ettei sitä ole hankittu uutena kaupasta. Siten ei voi myöskään loukkaantua mistään. Uudenveroiset kirppislahjat on erityisen OK.

Vierailija
18/19 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 21:33"]En, jos se on lahjan saajalle sopiva. Jos taas ostat jonkin kaamean posliinikoiran tai maljakon(ellei saaja ole keräilijö) niin sitten loukkaantuisin. Tuo tilanne on minusta ihan ok, olen itsekin ostanut esim. ihan virheettömiä Kivi -tuikkulaseja. 
[/quote]

Tämä sun viesti on vähän kakspiippunen. Että kirpparilta ostaminen on OK, kunhan ostaa merkkituotteita, vai? Samaa mieltä, että kukaan ei halua koin syömää villapaitaa, mutta vainko kaupassa paljon maksavat on ok?

Vierailija
19/19 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En loukkaantuisi. Olemme useamman ystäväperheen kanssa yhteisesti sopineet, että lahja saa olla kirpparilta. Eli meillä vaihdellaan kirpparilahjoja ihan hyvillä mielin. Ja jos jotain uutta lahjaksi ostan niin toki seuraan olisiko se jossainpäin tarjouksessa - niinhän sinäkin vain teit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi