Kampaaja yritti myydä mulle 70 euroa maksavan hoitoaineen hiusten laitto meni muutenkin yli 200 euroa. Taidan kasvattaa oman värin
Kampaajapalvelut ovat kallistuneet koko ajan ja kampaajan mielestä siellä pitäisi käydä 6 viikon välein. Yli 200 euroa puolentoista kuukauden välein on melko kallista lystiä kenelle tahansa. Hiukseni ovat vieläpä ohut rotanhäntä, eivätkä edes kovin pitkät.
Taidan lopettaa tähän päivään hiusten värjäyksen ja alkaa oman värin kasvaa. Tulee olemaan varmaan ihan järkyttävät hiukset pitkän aikaa, mutta rahaa ei vain ole.
Kommentit (18)
70 hoitoaineesta on sellainen summa, jonka suhteen voi myös käyttää järkeä.
Sen lisäksi voi miettiä, kuinka "kaunista" siitä rotanhännästä saa, kahdellasadalla eurolla.
Ja ennenkuin siellä jo nopeimmat sormet painaa miinusta, niin opiskeltua ammattitaitoa löytyy enemmän kuin 99%:lla tästä saitista.
Vierailija kirjoitti:
Ja ennenkuin siellä jo nopeimmat sormet painaa miinusta, niin opiskeltua ammattitaitoa löytyy enemmän kuin 99%:lla tästä saitista.
Mitä satuilet? Eihän tuossa ollut mitään järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon värjänny jo liki 20 vuotta itte omat hiukset.
Sama, ei tulisi mieleenkään hassata rahaa kampaajalla käyntiin, parin kuukauden välein värjään markettivärillä. Pitkän tukan tasoituksen 1-2krt/v tosin saan perhepiiriin kuuluvalta kampaajalta ilmaiseksi, tavallaan palveluksien muodossa tulee maksettua hänelle vaivannäkö. Värjäys olisi niin paljon isompi homma etten sillä viitsi häntä rassata ja hoidan sen siis siksi itse.
Ymmärrän toki niitä jotka haluaa sen kampaajakäynnin ns. hemmotteluna. Ehkä koronan helpottaessa menen taas kosmetologille pitkästä aikaa.
Yläasteen kaveri pilasi omat hiuksensa värjäämällä. Häneltä lähti kolmannes hiuksista. En tunne muita tapauksia, mutta sain traumat enkä värjää.
Vierailija kirjoitti:
Yläasteen kaveri pilasi omat hiuksensa värjäämällä. Häneltä lähti kolmannes hiuksista. En tunne muita tapauksia, mutta sain traumat enkä värjää.
On olemassa kasvivärejä, jotka eivät vahingoita hiuksia. Ei sillä, että pitäisi värjätä, mutta tiedoksi muillekin.
En ole koskaan värjännyt kotona- pelkään että: kylpyhuone värjääntyy, tulos huono.
Mä tilaan kaikki shampoot yms cocopandalta 1000 ml purkeissa. Ei tuu kalliiksi.
Värjään aina itse kaupan värillä. Yleensä Garnierilla, koska sen voi lätkäistä kuiviin pesemättömiin hiuksiin. Ei siis valu eikä suttaa.
Itselläni on aika tummat hiukset, mutta jotenkin iän myötä vähän haalistuneet ja harmaitakin alkanut tulemaan. Värjään vaan ihan hiukan tummemmalla ruskealla ja ikinä ei ole epäonnistunut.
Kampaajalla oon käynyt viimeks 30 vuotta sitten. En heti keksi turhempaa paikkaa.
Leikkaan aina itse oman pitkän tukkani. Kampaajani on huippuhyvä, mutta hauraat ohuet hiukseni eivät kestä mitään väri käsittelyä. Hiuksen sisältä puuttuu sisus, minulla on vain ulkokuori hiuksissa. Todettu hiussnalyysissä.
Olen nyt suunnitellut 1 1/2 vuoden taukoa väreihin. En uskalla myöskään käyttää marketti tuotteita.
Minun hiirenhäntään ovat parhaiten toimineet tuuhentavat kuituja sisältävät hiuksiin jätettävät aineet, kuten KEVIN.MURPHYN FULL.AGAIN ja päälle vielä BLOW fiber foam. Id hair.
Tärkeintä on kuutenkin hyvä mieli.
En värjää hiuksiani koskaan. Leikkaan hiuksia itse tai pyydän siskoa leikkaamaan. Shampoona käytän Prismasta tai Citymarketista ostamani noin 3 euroa pullolta maksavaa Loreal Elvital-shampoota, jota pidän jo kalliina. Toisaalta tuo shampoo ja Heinzin ketsuppi ovat luksuksia, joihin tällaiselle köyhällä työttömälläkin on varaa, eikä mistään noiden takia tarvitse edes luopua.. Hoitoainetta en käytä.
Vierailija kirjoitti:
En värjää hiuksiani koskaan. Leikkaan hiuksia itse tai pyydän siskoa leikkaamaan. Shampoona käytän Prismasta tai Citymarketista ostamani noin 3 euroa pullolta maksavaa Loreal Elvital-shampoota, jota pidän jo kalliina. Toisaalta tuo shampoo ja Heinzin ketsuppi ovat luksuksia, joihin tällaiselle köyhällä työttömälläkin on varaa, eikä mistään noiden takia tarvitse edes luopua.. Hoitoainetta en käytä.
Hiukseni ovat hankalaa laatua, joten tuskin ne edes puhdistuisivat kaikkein halvimmalla shampoilla. Joskus käytinkin kaikkein halvinta shampoota huonoin tuloksin. Hiukset eivät puhdistuneet ja näyttivät kamalimmilta kuin ennen pesua.
Otat vain sen asenteen, että sinun tukkasi väri ei muille kuulu. Minä olen kasvattanut omaa väriäni takaisin kohta kaksi vuotta, enkä ole hetkeäkään katunut.
Kävin kampaajalla muutaman viikon välein parikymmentä vuotta ja maksoin itseni kipeäksi. Raidoitus onnistui aina, mutta kertaakaan ei tullut vastaan kampaajaa, joka olisi osannut leikata suomalaiselle epätyypillisiä, hyvin kiharia hiuksiani. Maksoin siis hirmuisesti rahaa tuloksesta, johon en ollut tyytyväinen.
Väriaineiden läpitunkevaan katkuun kyllästyminen sai aikaan päätöksen. Suoria hiuksia en leikkaisi itse, mutta tällaisessa pörrössä ei epätasaisuus näy - ja jos ammattilaiselle näkyykin, ammattilainen osaa pitää suunsa kiinni, jollei häneltä kysytä.