Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko jämähtänyt henkisesti teinin tasolle?

Vierailija
08.12.2014 |

Olen yli nelikymppinen yläkoulun opettaja ja jotenkin tunnen enemmän hengenheimolaisuutta opettamieni teinien kanssa kuin esimerkiksi useimpien opettajakollegoideni kanssa. En tunne hirveästi kuuluvani aikuisten ihmisten ajatusmaailmaan, vaan näköjään ajattelen monista asioista samalla tavalla kuin teinit. Olenko jämähtänyt henkisessä kehityksessäni teini-iän tasolle? Onko jollain muulla samanlaisia tuntemuksia?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vielä pahemmaksi tämän tekee se, että ap on mies. Juuri yksi päivä havahduin siihen, että musiikkimakunikin on lähes sama kuin 30 vuotta sitten eli teininä. Ap.

Vierailija
2/22 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pöh mitäs sitten, en usko että omakaan musamaku tästä mihinkään ajan kanssa muuttuu. Mä uskon että suurin osa meistä on tavallaan samoja ihmisiä aina kuin nuorempana. Jotkut hapannaamat on olleet sitä varmaan nuorempanakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 19:33"]

Mä olen kanssa tällainen ikuinen lapsi/teini. Kieltäydyn kasvamasta aikuiseksi. En halua "kasvaa" tylsäksi ja hapannaamaiseksi suorittajaksi.

[/quote]

Teinien klassinen näkemys aikuisista. Juu, jäljillä taidat olla.

Vierailija
4/22 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskokaa tai älkää, mutta minulla tuo musamaku on nykyään paljon rankempi kuin teininä. Ollessani teini-iässä 1980-luvulla kuuntelin Kissiä, Rattia, Quiet Riotia, Bon Jovia, Cinderellaa, Poisonia jne. Nyt nelikymppisenä kuuntelen Autopsya, Cannibal Corpsea, Suffocationia, Deathspell Omegaa ja Behemothia.

Vierailija
5/22 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 20:00"]

Ehkä vielä pahemmaksi tämän tekee se, että ap on mies. Juuri yksi päivä havahduin siihen, että musiikkimakunikin on lähes sama kuin 30 vuotta sitten eli teininä. Ap.

[/quote]

Tykkään tuollaisista miehistä :)

Vierailija
6/22 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ihmisillä ei tule varsinaista aikuistumisvaihetta välttämättä ollenkaan. Selfieitä ja pinkkisydämiä postataan yli kolmekymppisenä. Pelataan tietokoneella autopelejä jne. Samaan aikaan voi olla yliopistotutkinto suoritettuna ja työskennelty ulkomailla johtotehtävissä. Ennen oltiin puku päällä ja vakavina jo parikymppisenä.

Vierailija
7/22 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko. Kusinen sukka.

Vierailija
8/22 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 20:47"]

Nykyään ihmisillä ei tule varsinaista aikuistumisvaihetta välttämättä ollenkaan. Selfieitä ja pinkkisydämiä postataan yli kolmekymppisenä. Pelataan tietokoneella autopelejä jne. Samaan aikaan voi olla yliopistotutkinto suoritettuna ja työskennelty ulkomailla johtotehtävissä. Ennen oltiin puku päällä ja vakavina jo parikymppisenä.

[/quote]

Kyllä näitä pukunuoriakin on, "aikuisia", konservatiiveja sisimmiltään.

Vierailija
9/22 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En millään näe itseäni koulussa tivaamassa suu viivana slipoveriin ja puvun housuihin sonnustautuneena: "Miten sinä Jemina-Jessica voit puhua tuolla tavalla?" Tai jotain vastaavaa. Minunkin mielestäni osa koulun säännöistä on täysin typeriä niinkuin teinienkin. Ap

Vierailija
10/22 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tunnen itseni melko lapselliseksi, ja on mulle joskus kommentoitukin, että oon lapsellinen. En tiedä, ehkä haluankin olla. 

Vierailija
11/22 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei muuten, mutta kun tänään näin työpaikkaihastukseni tuli elävästi teiniajat mieleen. Hei, ihquu, se katto mua, iih.

Vierailija
12/22 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin koen samanlaisia tuntemuksia. Itse olen yhä opiskelija, vaikka ikä lähempänä kolmeakymppiä läheneekin jo uhkaavasti. Mutta tulen vaan jotenkin paremmin toimeen näiden 18-19-vuotiaiden uusien elämäniloa vielä täynnä olevian fuksien kanssa, kuin sitten näiden vanhempien opiskelijoiden kanssa. En itse vaan jaksa ottaa elämää niin vakavasti. Tuntuu, että suurin osa aikuisista on jotenkin tylsiä ja kaikkea pitää aina suunnitella monta viikkoa etukäteen. Aikuiset ovat usein niin kaavoihinsa kangistuneita ja kaikkea uutta teknologiaa yms. kauhistellaan.

Vierailija
13/22 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 19:04"]

No ei muuten, mutta kun tänään näin työpaikkaihastukseni tuli elävästi teiniajat mieleen. Hei, ihquu, se katto mua, iih.

[/quote]

;-D

Vierailija
14/22 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelikymppinen nainen täälläkin. Olen viimeaikoina katsonut skins-sarjaa ja elänyt täysillä mukana. En takuulla koskaa kasva "aikuiseksi".

Vierailija
15/22 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On samalaisia tuntemuksia. Suosikkisarjani on Shield-agentit. Olen viiskymppinen toimistovirkailija.

Valokuvien näkeminen on outoa, koska en meinaa tajuta, että se pyöreä tantta olen minä.

Vierailija
16/22 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kanssa tällainen ikuinen lapsi/teini. Kieltäydyn kasvamasta aikuiseksi. En halua "kasvaa" tylsäksi ja hapannaamaiseksi suorittajaksi.

Vierailija
17/22 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka muu muka, kuka muka muu muka, JHT!!!!!!

Vierailija
18/22 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on kaksi eri asiaa olla lapsellinen ja ns. "ikinuori".

Itse olen yli 30v mies ja tykkään esim monista piirretyistä ja animaatioista. Pystyn vajoamaan huumorissa hyvin 16v jätkien tasolle ja tarvittaessa tulen teinien kanssa hyvin toimeen.

Eri asia on sitten jos olet jämähtänyt henkisesti teini-ikään. vielä esim 35-vuotiaana SAMAT väsyneet vitsit, samat kiinnostuksen kohteet, sama kapina esim auktoriteettejä vastaan jne. SE on huolestuttavaa.

Siihen kun lisää vielä että olisi  sama kiinnostuksen kohde ja sama muuttumaton kaveriporukka..

Äkkiä jutteleen ammattilaiselle.

Samat kaverit voi olla vaikka läpi elämän, mutta on hälyyttävää josset saa solmittua vanhetessasi minkäänlaisia uusia kaveruussuhteita jne. 

Vierailija
19/22 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä jos voi säilyttää nuoruuden innostuksen ja huolettomuuden. Ja karistaa niitä pahimpia kypsymättömyyden merkkejä joita joillain (ei kaikilla) nuorilla on: ei oteta toisia huomioon, ei suhteellisuudentajua vaan kaikki on hetkessä ja mustavalkoista.

Vierailija
20/22 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiöpsykologi kirjoitti:

Mielestäni on kaksi eri asiaa olla lapsellinen ja ns. "ikinuori".

Itse olen yli 30v mies ja tykkään esim monista piirretyistä ja animaatioista. Pystyn vajoamaan huumorissa hyvin 16v jätkien tasolle ja tarvittaessa tulen teinien kanssa hyvin toimeen.

Eri asia on sitten jos olet jämähtänyt henkisesti teini-ikään. vielä esim 35-vuotiaana SAMAT väsyneet vitsit, samat kiinnostuksen kohteet, sama kapina esim auktoriteettejä vastaan jne. SE on huolestuttavaa.

Siihen kun lisää vielä että olisi  sama kiinnostuksen kohde ja sama muuttumaton kaveriporukka..

Äkkiä jutteleen ammattilaiselle.

Samat kaverit voi olla vaikka läpi elämän, mutta on hälyyttävää josset saa solmittua vanhetessasi minkäänlaisia uusia kaveruussuhteita jne. 

On tuossa vielä aikuisuuteen matkaa, mutta siitä tarvitse murehtia vaan hyvällä mielellä elää sitä vaihetta missä sattuu olemaan. Elämän vastoinkäymiset kasvattaa, vaan ne ei ole kivoja.